DIZAJNERSKO IZDANJE UNIFORME

Neudobna poslovna odjeća stvar je prošlosti - 'feel good' je poslodavcima nova praksa

Sara Lončarić
Foto: A1 Hrvatska
1/4
14.09.2021.
u 09:20

Sara Lončarić treća je finalistica natječaja Ti kreiraš kojim je A1 Hrvatska pozvao dizajnere da osmisle novu odjeću za zaposlenike tvrtke

Nebrojeno smo puta čuli kako se trebamo osjećati dobro u vlastitoj koži. To svi i želimo, pa savjeta za postizanje ovog cilja ne nedostaje. Redom će nam netko reći da moramo zavoljeti svoje tijelo ili pak vježbati - što svakako trebamo. No, teško je živjeti ‘feel good’ kad na sebi tijekom osam radnih sati nosimo odjeću u kojoj se rijetko tko osjeća dobro, a još manje poželjno. Zbog toga i puno teže postižemo punu produktivnost, što je obostrani cilj poslodavaca i zaposlenih. Ne čudi stoga da sve više tvrtki zaposlenicima nastoji osigurati poticajnu radnu okolinu, a jedno od rješenja su i poslovne uniforme kreirane kako bi doista ispunile funkciju, ali i izrekle priču brenda.

Ti kreiraš” nagradni je natječaj koji upravo traje zahvaljujući inicijativi tvrtke A1 Hrvatska. Mladi kreatori dobili su priliku dizajnirati poslovnu odjeću za zaposlenike tvrtke, a odabrana su tri finalista čiji su prijedlozi pretočeni u prototipove. U žiriju su bili i sami zaposlenici pa je u odabiru najboljih prijedloga, osim kreativnosti i atraktivnosti, važnu ulogu igrala i praktičnost.

Sara Lončarić jedna je od troje najboljih, a u poslovnu odjeću bilo joj je najvažnije unijeti svoju kreativnost. Zato je mlada dizajnerica, inače dosadne rukave, pokušala učiniti intrigantnima, a sudeći prema visokom rangiranju u natječaju, u tome je i uspjela. Osim dvoslojnosti, u rukav je dodala i manžetu koja odskače veličinom. Tako je izašla iz okvira, ali pri dizajniranju na umu je imala i funkcionalnost.

Sara Lončarić, jedna od troje finalista natječaja „Ti kreiraš“
Foto: A1 Hrvatska

- Inače je rukav jako dosadan, ali kada mu se posveti malo više pažnje, pruža velike mogućnosti. Odlučila sam odstupiti od „standarda“ pa sam tako odijelu dodala i široku blendu za kopčanje, veće kragne i gumbe, a krajnji mi je cilj bio dizajnirati poslovnu odjeću koja će pružati ugodne radne trenutke i učiniti zaposlene lako prepoznatljivima u radnom prostoru - kaže sama kreatorica.

Sarin vlastiti brend, Blackpearl, dokaz je da se mlada dizajnerica nalazi na pravom putu. Naime, svoj djetinji san u kojem je htjela postati znanstvenica nije ostvarila, ali ipak, sretno se zaljubila u modu i dizajn. Inspiraciju za ime brenda dali su joj, doduše nenamjerno, prijatelji kad su ju prozvali crnim biserom - zbog njene jednostavnosti i ljepote. Upravo su ovo kriteriji kojima se Sara vodi u svojim kreacijama, pa to nije izostalo ni u slučaju novih poslovnih odora za djelatnike A1 Hrvatska.

- Nisam htjela da to bude obična uniforma, htjela sam da bude poslovna odjeća koja će se svidjeti i klijentima i zaposlenima. To mi je bilo najteže uskladiti, odnosno postići neku zlatnu sredinu - govori Sara.

Ovo nije jedina posebnost kojom Sara obogaćuje svoj rad jer dizajni proizašli iz Blackpearla ističu se po konstrukcijski dorađenim krojevima koji izgledaju jednostavno i čisto. Naglašava da, iako finalni proizvod izgleda jednostavno, zapravo je prilično teško postići čistoću kroja.

Osim da bude funkcionalna, potpuno praktična i posebna, Sara je pazila da radna odjeća za muške i ženske zaposlenike A1 Hrvatska bude ujednačena, odnosno da odiše ravnopravnošću. Važna značajka je bila i održivost kojom je htjela postići svevremenski dizajn i kvalitetu kako bi odjeća trajala što duže.

Foto: A1 Hrvatska

Motivaciju da se prijavi na natječaj A1 Hrvatska pronašla je u ljubavi prema timskom radu. Surađivanje s velikim brojem ljudi za nju je, kao vlasnicu malog obrta, privilegija koju joj je natječaj omogućio. Dodatni motivator je bila i suradnja s domaćom tvrtkom koja razvija prototipove odijela. Riječ je o Naftalini s kojom je Sara već prethodno surađivala.

- Cijeli je proces protekao jako uspješno. Jako mi je važno da se dobro razumijemo i da tvrtka koja je uključena ima puno iskustva - govori o Naftalini koju je A1 Hrvatska angažirao da im izradi novu poslovnu odjeću.

Osim Sarinog rješenja s dvoslojnim rukavom, druga dva finalista ponudila su jednako zanimljiva rješenja, a sve njihove kreacije komentirala je Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska koja je kao članica stručnog žirija imala priliku isprobati Sarinu, Robertovu i Nivesinu kreaciju.

- Jako mi se svidjela modularnost koju je osmislio Robert, a moram priznati i da su mi dvoslojni rukavi kao dio Sarine vizije baš super. Rješenje za kemijsku olovku u džepiću u rukavu je doista nesvakidašnje, a vrlo praktično. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću uskočiti u svoju novu uniformu - kaže Nikolina.

Foto: A1 Hrvatska

Natječaj “Ti kreiraš” društveno je odgovorni projekt kojim je A1 želio pružiti mogućnost malim i srednjim poduzećima, pogotovo tekstilnoj branši i domaćim modnim dizajnerima, kako bi njihova kreativnost lakše došla do izražaja i što većeg broja ljudi. Projekt je nastao u sklopu programa održivosti “Čini pravu stvar” koji A1 Hrvatska provodi već duže vrijeme. 

Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije