Mlada, kreativna i odvažna

Nives Dravinec: „Radna odjeća mora ispričati priču o brendu“

A1 Hrvatska
Foto: A1 Hrvatska
1/4
31.08.2021.
u 08:55

Započeo je 2. krug natječaja „Ti kreiraš“, a zanimljivu priču o dizajnerici koja je oduševila žiri, otkrijte u nastavku

„Ti kreiraš!“ nagradni je natječaj koji je pokrenuo A1 Hrvatska u svrhu dizajna nove radne odjeće za svoje zaposlenike čime se potiče lokalne proizvodnja malih i srednjih poduzetnika i obrta uz pružanje potpore tekstilnoj industriji. Prvi krug natječaja vezao se uz prijavljivanje dizajnerskih rješenja koja su trebali zadovoljiti uvjete nove, moderne i praktične radne odjeće. Pristiglo je ukupno 47 rješenja koja potpisuju 32 dizajnera ili dizajnerska tima. Time se stručni žiri našao pred pravim izazovom te su pomno morali pregledati svaku prijavu i prijedlog dizajna. Vrednujući kreativnost, atraktivnost i praktičnost, žiri u kojem sudjeluju i zaposlenici poslovnica A1 Hrvatska, odlučio se za tri rješenja među kojima je dizajn Nives Dravinec.

Ova dvadeseterogodišnja Zagrepčanka upravo je tijekom 2021. godine otvorila svoj obrt Figurai (od dalmatinskog izraza „figuraš“, što znači lijepo izgledati), a nedavno je pokrenula i svoju prvu kolekciju sačinjenu od lana. Dodatni šlag na tortu donio joj je upravo prolaz u finale natječaja „Ti kreiraš“.

Najbolja kombinacija inovativnosti i kreativnosti

Što za nju znači ovaj uspjeh, koja je njezina vizija uniforme, ali i kako se počela baviti modnim dizajnom, otkrila nam je u ugodnom razgovoru.

- Završila sam Ekonomski fakultet u Dubrovniku s puno uspjeha, no uvijek je u meni tinjala ta kreativna strana koja se odražavala na različite načine, bilo fotografiranjem, šminkanjem… A onda, kada sam završila i Školu za modu i dizajn, odlučila sam spojiti svoje dvije ljubavi otvaranjem obrta Figurai. Održavanje poslovanja doprinosi mojoj poduzetničkoj strani, dok dizajniranjem uspijevam utažiti i svoju želju za kreativnošću - objašnjava nam Nives i pritom ističe kako jako voli izazove.

Jedan od njih je i natječaj „Ti kreiraš“ u kojem se, premda prilično mlada, jako dobro snašla. Ono što je zanimljivo kod Nives i što ju razlikuje od ostalih finalista je to što je inspiraciju za svoj dizajn odlučila potražiti na najboljem mogućem mjestu -  poslovnica tvrtke A1 Hrvatska.

 Svoj pristup jednostavno je objasnila: „Kada kreiraš modu za ljude, trebaš znati koje su njihove potrebe. Osobito je to važno kada je u pitanju radna odjeća. Htjela sam znati koliko se ti ljudi kreću, koliko sjede, što su im najveći izazovi kada je u pitanju radna odjeća. Znala sam da odgovore na ta pitanja mogu dobiti jedino iz prve ruke, i zato sam odlučila najprije razgovarati s prodajnim osobljem.“

Inovativnost i kreativnost obilježja su koja najbolje opisuju dizajn od Nives
Foto: A1 Hrvatska

Da se ovaj pristup za Nives itekako isplatio potvrdila je situacija koju je otkrila promatrajući zaposlenike. Ispostavilo se kako oni često koriste kemijske olovke kojima ponekad znaju i uprljati svoje bijele košulje. Time se Nives dosjetila rješenja koje je odlučila ukomponirati u svoju viziju radne odjeće - umetnuti džepić na rukavu za kemijsku olovku kako bi im uvijek bila blizu. Osim ove praktične strane radne odjeće, Nives smatra da odjeća mora ispričati i neku priču o brendu.

- Pristupačnost, u smislu da smo mi uvijek ovdje za vas, doza profesionalnosti, ali i izvrsnosti koju njeguje A1 Hrvatska, osnovne su karakteristike kojima sam se vodila prilikom dizajniranja. Naravno, u svemu su mi puno pomogle i kasnije upute tvrtke. Odlično je kada ljudi znaju što hoću, a na meni je da se tome prilagodim i dodam i neki svoj, osobni štih – objasnila je ova mlada dizajnerica.

Prolaskom u finale natječaja, Nives je dobila priliku surađivati u procesu izrade prototipa svog dizajna. Stoga su sljedeći koraci za nju bili definiranje završnog dizajna i njegovo usklađivanje s uputama tvrtke A1 Hrvatska, a potom i s konstruktorima iz Naftaline, zagrebačke tvrtke koja ima dugogodišnje iskustvo u izradi radne odjeće.

Da ovakvo iskustvo malo koga može ostaviti ravnodušnim, potvrdila je i sama Nives.

- Ovo ću iskustvo zauvijek pamtiti. Kada radiš nešto sam, i kada si uz to i prilično mlad, onda dosta griješiš i ne možeš imati odgovore na sva pitanja kao već renomirani dizajneri. No, ono što mladim ljudima ponekada jedino treba je prilika. Zato jako cijenim što je A1 Hrvatska pokrenuo ovako lijepu priču - suradnja s velikom tvrtkom i s tolikim brojem konstruktora pomogla mi je da puno toga naučim, da otkrijem i gdje neke stvari mogu tražiti, ali i da steknem vrijedne kontakte koji će mi pomoći u daljnjoj karijeri - oduševljeno govori Nives.

Mladim ljudima ponekad je potrebna samo prilika, stoga Nives s punom srećom i zadovoljstvom podupire A1 s ovakvim projektom
Foto: A1 Hrvatska

Vjetar u leđa

Nives je samo jedna od troje kandidata koji su oduševili stručni žiri, a da njihovi dizajni fasciniraju i u praksi potvrdila je savjetnica u prodaji A1 Hrvatska, Nikolina Vratić, koje je imala mogućnost i isprobati  same prototipe.

- Nakon što sam vidjela sva tri prototipa, ali i isprobala ih, mogu samo reći 'wow'! Bit će mi teško odlučiti se za jedan od njih. Jako mi se svidjela modularnost koju je osmislio Robert, a moram priznati i da su mi dvoslojni rukavi kao dio Sarine vizije baš super. Rješenje za kemijsku olovku u džepiću u rukavu je doista nesvakidašnje, a vrlo praktično. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu i nastaviti pružiti što ugodnije iskustvo svim našim korisnicima/ama - istaknula je Nikolina Vratić, članica žirija koji je birao finaliste, a uskoro i pobjednički dizajn.

„Ti kreiraš“ obrtima u dizajnu i tekstilnoj industrije daje potporu da oslobode svoju kreativnost
Foto: A1 Hrvatska

Ovaj projekt rodio se u sklopu svog programa održivosti „Čini pravu stvar“ kojim A1 Hrvatska promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života pomaganjem zajednici, ali i pokazivanjem brige prema zaposlenicima. „Ti kreiraš“ društveno je odgovorni projekt koji želi potaknuti i ohrabriti mala i srednja poduzeća dajući vjetar u leđa hrvatskom dizajnu i tekstilnoj industriji. Time se malim obrtima i tvrtkama ove industrije omogućuje da oslobode svoju kreativnost koja se često krije u njihovim ateljeima.

Najnapetiji dio natjecanja tek je započeo, a tko će biti konačni pobjednik doista se neće znati do zadnjeg trenutka.

Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije