Potencijalni koncesionari su, kako doznajemo, procijenili da ulaganje gotovo 200 milijuna eura u novu zgradu Zračne luke Zagreb baš i nije isplativa investicija. Prema nekim informacijama, zainteresirani za Pleso traže da se vrijednost investicije smanji na 150 milijuna eura.
Produženje zbog papira
U resornom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da je rok za iskazivanje interesa za koncesiju na Plesu opet produžen jer je veći broj natjecatelja to zatražio kako bi uspjeli kompletirati potrebne dokaze o traženoj sposobnosti. O smanjenju vrijednosti investicije u novi terminal na 150 milijuna eura, u ministarstvu kažu da se razmatraju opcije faznog građenja i minimalnih tehničkih zahtjeva u pojedinoj fazi te potvrđuje da će doći do smanjenja iznosa ulaganja, ali ne navode konkretne brojke. “Razrađuju se minimalni tehnički zahtjevi za prvu fazu koji bi eventualno mogli rezultirati nešto nižom vrijednošću gradnje prve faze. Optimalna faznost gradnje unapređuje opću isplativost i povećava interes banaka za financiranjem”, navode u ministarstvu. Upućeni kažu da potencijalni koncesionari traže da se odustane od valovitog krova terminala, koji je predviđen u idejnom projektu koji su izradili IGH i arhitekti Branko Kincl i Vladimir Neidhardt jer bi njegova izvedba bila skupa. No, u ministarstvu tvrde da se arhitektonsko idejno rješenje neće mijenjati.
Gradnja novog terminala u vrijednosti od 198 milijuna eura je preskupa jer bi koncesionar morao plaćati u isto vrijeme i koncesijsku naknadu. Novo produženje roka, kao i objašnjenje iz ministarstva da bi faznost gradnje i smanjenje vrijednosti investicije povećalo interes banaka za kreditiranjem, to potvrđuju. No, u veljači ove godine u ministarstvu su na naš upit koliko je investicija u novi terminal isplativa s obzirom na obvezu ulaganja od 198 milijuna eura i plaćanje koncesijske naknade, kategorično odgovorili da financijski model, koji je sastavni dio studije izvedivosti, pokazuje da je uz navedene uvjete projekt rentabilan. Ipak, sada je jasno da je perjanica Vladina investicijskog zamaha, zapala u velike probleme.
Rok natječaja prvi put je produžen na 2. svibnja, prema službenom objašnjenju Ministarstva, zbog velikog interesa potencijalnih koncesionara. No, stvarni razlog bio je promjena dokaza o sposobnosti, a to su, među ostalim, da potencijalni koncesionar mora dokazati da je upravljao Zračnom lukom koja je u tri godine imala prosječno 10 milijuna putnika godišnje, da ima iskustvo u gradnji i financiranju Zračne luke vrijedne barem 150 milijuna eura u zadnjih 10 godina... No, neki od zainteresiranih koncesionara, a koji se favoriziraju poput američko-kanadskog ADC&HAS, koja je tvrtka kćer Zračne luke Houston, ne mogu zadovoljiti te uvjete pa je dopušteno da budu važeće i ponude tvrtki kćeri potencijalnih koncesionara.
Gubitak
Upućeni tvrde da su koncesionari oprezni oko vrijednosti investicije na koju bi se obvezali i zbog poslovanja Zračne luke Zagreb, koja odnedavno ima novi, znatno niži cjenik svojih usluga, a to je rezultiralo, kako doznajemo, unatoč rastu broja putnika u prva tri mjeseca ove godine od 11 posto, padom prihoda od 5,4 posto i gubitkom od sedam milijuna kuna.
njegova Umišljenost nije vladimir nego velimir neidhardt