My Ballerinas by Croatia

Ove hrvatske balerinke već se prodaju u Švedskoj, i to u svih 16 modela

16.04.2015., Vukovar - Reportaza iz tvornice obuce Borovo koja je uspjesno pocela proizvoditi balerinke za inozemno trziste.   Photo: Marko Mrkonjic/PIXSELL
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
1/7
19.04.2015.
u 13:10

Dizajnirali smo lagane ženske cipele za svaki dan kojima smo osvojili Hrvatice, a vjerujemo da će za njima poludjeti sve Europljanke

Ulazak na glavnu kapiju Borova, nekadašnjeg giganta obućarske proizvodnje u bivšoj državi koji je zapošljavao više od 20.000 radnika, odmah podsjeća na razinu razaranja koju je Vukovar proživio 1991.

Još su vidljive urušene, teško oštećene i zapaljene zgrade raznih pogona, dok je dio nekadašnjeg tvorničkog kruga zarastao u visoku travu. Među tim zgradama nalazi se i zgrada Borovo Kožne obuće koja u ratnim razaranjima nije pretrpjela tolike štete.

U tim uvjetima radnici vukovarske tvrtke Borovo proizvode na stotine modela obuće koji se prodaju širom Hrvatske. Međutim, ovogodišnja proljetna kolekcija balerinki, koja nosi naziv My Ballerinas, već se sada može ubrojiti među najuspješnije poslijeratne kolekcije obuće iz Borova. Ova proljetna cipela, namijenjena ljepšem spolu, već se nosi po Lijepoj Našoj, ali i u inozemstvu. Kolekcija My Ballerinas, koju su dizajnirale Hana Ciliga i Andrea Roškar, svoje tržište pronašla je i u Švedskoj.

– Nakon svega mogu slobodno reći da sam zadovoljna krajnjim proizvodom koji je prije svega namijenjen za proljeće. Cipele su lagane, udobne, kvalitetne i u konačnici lake za održavanje – kaže Roškar govoreći o proizvodu koji je odmah naišao na veliki odjek i u cijeloj Hrvatskoj. Dodaje da je kolekcija My Ballerinas nastala prema starijem osnovnom modelu koji je dodatno unaprijeđen, dorađen i na koji je dodan niz detalja. Njezina kolegica, dizajnerica Ciliga, dodaje da su balerinke uvijek imale posebno mjesto u ženskom ormaru, ali i kako su često nepravedno zapostavljene.

– My Ballerinas je brend za svaki dan, za stariju i mlađu ženu, cijenom toliko pristupačan da si možete priuštiti i dva para. Dizajnirali smo cipele koje ženama jamče elegantan korak i udobnost. Želimo da se u cipelama My Ballerinas osjećaju posebno svaki dan – rekla je Ciliga.

Samo jedna smjena

Borovske balerinke izrađene su od najkvalitetnijih materijala, a bit će dostupne u 16 modela i različitih boja. Među njima ima i laganih modela i onih za prohladne dane te za ozbiljnije modne kombinacije, od glatke i brušene kože. Ovisno o modelu, balerinke imaju i različite potplate. Proizvode se u vukovarskom pogonu Kožne obuće gdje najveći broj zaposlenih čine žene. U nekada pravoj košnici radnika, gdje je radilo na stotine radnika, danas se radi samo u prvoj smjeni.

– Rad u proizvodnji cipela prilično je naporan i zahtijeva od radnika da obraćaju pozornost na niz detalja – kaže Snježana Rajh, koja je u Borovo Kožnoj obući stručna suradnica u odjelu proizvodnje.

Jedna od onih koja radi na proizvodnji kolekcije My Ballerinas je i Jovana Radanović, koja je sa 24 godine najmlađa radnica ovog pogona.

– Zaposlena sam ovdje tek nekoliko mjeseci i radim na svemu što mi se kaže. Zapravo ja još uvijek učim tako da radim na raznim poslovima. Uglavnom, zadovoljna sam, a i uvjeti za rad su dobri – kaže Jovana.

Ona je po zanimanju turistička komercijalistica, ali kako nije bilo posla u struci, posao je pronašla u obućarskoj industriji. I sama je kupila balerinke za koje kaže da ih se već može često vidjeti po gradu što je, prema njezinu mišljenju, dokaz da je riječ o kvalitetnom proizvodu.

Međutim, malo se zna da svi radnici Borova već mjesecima, sukladno dogovoru s upravom, tvrtke, rade za minimalac od 2400 kuna mjesečno. Takav dogovor postignut je zbog teškoća u koje je tvrtka bila zapala, a sve s ciljem boljeg sutra. I sami radnici kažu kako jedva čekaju da dođe i taj 1. srpnja nakon kojeg bi se plaće, koje se redovito isplaćuju, trebale vratiti na staro, odnosno, biti nekoliko stotina kuna više. Uz to, uprava Borova ulaže maksimalne napore u novu razvojnu strategiju čiji je plan revitalizirati proizvodnju i razvijati brendove vrhunske kvalitete, ali ne misle samo razvijati tvrtku, nego i Vukovar.

Direktorica marketinga i istraživanja tržišta Borova Jasmina Matiša kaže da je i kolekcija My Ballerinas u cijelosti rezultat hrvatske kvalitete, dizajna i domaćih snaga Borova.

– Zbog toga ova modna linija s pravom nosi titulu „dijamanta" naše tvornice pod sloganom „My Ballerinas – my everyday diamond".

O novim vjetrovima u Borovu i, svi se nadamo, boljem sutra govori i podatak da je proteklih godina pokrenut niz novih proizvoda koji su predstavljeni kupcima u Hrvatskoj i inozemstvu. Tu su novi modeli desetljećima poznatih tenisica Startas, ali i brendovi Boromina, Borosana, Relax cipele, Flex linija papuča, gležnjače... Na koji se način izrađuju gležnjače te ostali proizvodi, govori i podatak da se rade ručno od vrhunske i kvalitetne kože te kako je za svaku utrošeno sto minuta rada i 47 metara konca. Proizvode se i gumene čizme, a u tijeku je i proizvodnja naručene obuće za MORH. Kolekcija My Ballerinas već se prodaje u Švedskoj, dok se otprije tenisice Startas prodaju u Japanu, Južnoj Koreji i Francuskoj. Pripremljena je i probna kolekcija za Italiju kako bi se vidjelo kako će tamošnje tržište reagirati na proizvode iz Borova. Probna pošiljka od 10.000 "startasica", koja je poslana u SAD, već je prodana.

– Borovska cipela oduvijek je bila prepoznatljiva po svojoj kvaliteti i udobnosti. Ona možda i jest nešto skuplja od kineske i slične obuće, ali kada se gleda udobnost i njezin rok trajanja, u konačnici je zasigurno povoljnija. To mnogi naši kupci znaju otprije, a i sada se ponovno mogu uvjeriti u to – istakla je Rajh.

Tradicija 80 godina

Predsjednik uprave Borova Gordan Kolundžić kaže da se tvrtka okreće proizvodnji s ciljem da u što većoj mjeri iz svojih prodavaonica izbaci kineske i druge cipele. Dolaskom ove uprave na čelo tvrtke zatekli su šestomjesečni zastoj u proizvodnji i radnike poslane na prinudni godišnji odmor. Proizvodnja je ubrzo pokrenuta da bi prošle godine bilo proizvedeno ukupno 400.000 pari obuće. Uza sve to, Borovo ovu godinu planira završiti s pozitivnim poslovnim rezultatom, odnosno pozitivnom nulom.

– Vidimo svjetlo na kraju tunela, ali još uvijek nismo sigurni je li riječ o svjetlu dana ili nam pak ususret juri brzi vlak. Borovo je najveći proizvođač obuće u Hrvatskoj, s najvećim iskustvom i tradicijom starijom od 80 godina. Želja nam je da svaki građanin nosi s ponosom marku Borovo zbog kvalitete i omiljenog dizajna. Kada bi samo svaki sedmi građanin kupio godišnje jedan par obuće Borovo, pomogao bi obnovi gospodarstva grada heroja – Vukovara, očuvanju radnih mjesta, gospodarskom razvitku i prosperitetu cijele zajednice – rekao je Kolundžić.

U međuvremenu okončan je i postupak predstečajne nagodbe koji je počeo još u svibnju 2013. godine. U nju je Borovo ušlo sa 168 milijuna kuna duga da bi nakon otpisa kamata i dijela glavnice prema vjerovnicima predstečajna nagodba završila sa 68 milijuna kuna gubitka.

– To daje novu dodatnu dimenziju i poziciju iz koje tvrtka može dalje normalno živjeti i raditi na način samoodrživosti, odnosno da ljudi koji sudjeluju u razvoju proizvoda mogu računati na normalne i redovite plaće te da od toga mogu živjeti – kaže Kolundžić ističući kako Borovo prvi put nakon više od 22 godine ima odblokiran žiro-račun, živi od svoga rada i okrenuto je sebi.

Trenutačni izvoz u Borovu iznosi od osam do devet posto cjelokupnog poslovanja s daljnjim ciljem da se njihovi proizvodi nađu i na tržištima ostalih zemalja Europe.

U međuvremenu suočavaju se i s brojnim problemima, počevši od onih koji su predmet međudržavnih pregovora, a koji već 24 godine nisu riješeni. Naime, borovska imovina u državama bivše Jugoslavije još uvijek nije u vlasništvu Borova. Tu ima na desetke prodavaonica, ali i nekoliko proizvodnih pogona. Uz to, imaju i veliki problem s osposobljavanjem radnika za rad u proizvodnji. Naime, Vukovar danas nema obućarsku školu. Brojni iskusni radnici otišli su u mirovinu tako da tvrtka sama mora osposobljavati radnike u svojim proizvodnim pogonima. O lutanjima prijašnjih čelnika Borova govori i to da sadašnja uprava ponovno vraća stari logo Borova koji je prethodna promijenila. Borovo trenutačno zapošljava 787 radnika od kojih njih 500-tinjak radi u Vukovaru.

>>S brendom My Ballerinas Borovo osvaja i tržište EU

>>My ballerinas kolekcija u 16 modela iz vukovarske tvornice

Ključne riječi

Komentara 5

TO
Toma2
13:55 19.04.2015.

Bravo

MA
masterYoda
13:50 19.04.2015.

Čestitke na uspjehu!

MU
Mukowsky
14:06 19.04.2015.

Sve čestitke i puno uspjeha. Bravooooo.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije