priprema za sezonu

OVI za svibanj: Potražnja za radom nadmašuje onu iz pretpandemijskog razdoblja

Hrvatski zavod za zapošljavanje u Šibeniku
Dusko Jaramaz/PIXSELL
07.06.2022.
u 14:49

Desezonirana vrijednost indeksa za svibanj, kako se ističe, pokazuje kako se radi o rastu od sedam posto u odnosu na desezoniranu vrijednost indeksa u travnju ove godine.

"OVI indeks (indeks slobodnih radnih mjesta) za svibanj, kada ga se uspoređuje s istim mjesecom prošle godine, raste već 15 mjeseci zaredom, stoga ne čudi zaključak kako trenutne razine potražnje za radom značajno nadmašuju potražnju u pretpandemijskom razdoblju. Naime, prema OVI indeksu za svibanj 2022. godine potražnja za radom je za 43 posto veća u odnosu na svibanj 2021. godine, ali i 25 posto veća u odnosu na pretpandemijski svibanj 2019. godine", navodi se u objavi na internet stranici Ekonomskog instituta Zagreb, EIZ-a.

Desezonirana vrijednost indeksa za svibanj, kako se ističe, pokazuje kako se radi o rastu od sedam posto u odnosu na desezoniranu vrijednost indeksa u travnju ove godine.

Analitičari EIZ-a zamjećuju kako su, kao i prošli mjesec, ta pozitivna kretanja rezultat i priprema za nadolazeću turističku sezonu.

Najtraženija zanimanja su prodavač, konobar i kuhar, a oko 16 posto oglasa je vezano uz sezonske poslove, što je iznad godišnjeg prosjeka, navode iz EIZ-a.

Po njihovim podatcima, oko 44 posto oglasa za posao je nudilo ugovor na određeno, a 40 posto ugovor na neodređeno. Nadalje, oko 1,5 posto oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada od kuće, dok je 2,9 posto oglasa bilo usmjereno na umirovljenike, zaključuje se u objavi EIZ-a.

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije