Ivica Todorić iz Agrokora, Emil Tedeschi iz Atlantic grupe i Ivica Mudrinić iz T-HT-a ostavljaju najsnažniji dojam među direktorima u Hrvatskoj. Pokazalo je to istraživanje koje je među predstavnicima vodećih hrvatskih medija na temu imidža i prepoznatljivosti korporativnih direktora provela agencija Dialog komunikacije, ekskluzivni zastupnik jedne od vodećih globalnih agencija za komunikacijsko savjetovanje Ketchum.
Od ostalih direktora s dobrom reputacijom u užem su izboru još bili Gordana Kovačević iz Ericssona Nikole Tesle, Ante Vlahović iz Adris grupe, Franjo Luković iz Zagrebačke banke, Jako Andabak iz Bluesun hotels & resortsa te Ante Mandić iz IN2.
Iz Dialoga kažu da je hrvatsko istraživanje napravljeno po uzoru na istraživanje Europske udruge za obrazovanje i proučavanje odnosa s javnošću (EUPRERA) i Ketchuma u kojemu je sudjelovalo 579 direktora korporativnih komunikacija iz 39 europskih zemalja. U trenucima kada se uz korporativne vijesti uspjesi i padovi sve učestalije pripisuju pojedincima, imidž poslovnih vođa postao je ključan za korporativnu reputaciju.
Voditelj istraživačkog tima, profesor Ansgar Zerfass sa sveučilišta u Leipzigu ističe da je reputacija poslovnih čelnika u velikim organizacijama postala izuzetno važna.
– Glavni direktori danas su u stanju stvarati i uništavati korporativne brandove. Prošla su vremena kada su osobe na tim položajima mogle biti skrivene i izvan dosega javnosti. Danas informacije o njihovim karijernim potezima ili nepromišljeni postupci u javnosti mogu ozbiljno i brzo naštetiti brandu. U mnogim je slučajevima brand glavnog direktora postao produžena ruka branda same organizacije – tvrdi on.
Devet od deset komunikacijskih stručnjaka vodećih europskih kompanija istaknulo je da su sposobnost i kapacitet glavnih direktora u ophođenju s medijima i drugim ključnim javnostima postali usko povezani s općim uspjehom i reputacijom kompanija kojima upravljaju.
– Glavni direktor kompanije simbolizira i artikulira sve što njegova kompanija predstavlja. S obzirom na to da se javnost često više poistovjećuje s pojedincima koji vode kompaniju nego sa samim kompanijama kao organizacijama, pozicioniranje glavnog direktora kao osobe koja će biti upamćena i kojoj se vjeruje zahtijeva pažljivo planiranje. Kompanije koje taj zadatak ostavljaju sudbini ili slučaju, preuzimaju na sebe velik rizik – istaknula je Marina Čulić Fischer, izvršna partnerica agencije za odnose s javnošću Dialog komunikacije, ekskluzivnog zastupnika Ketchuma za Hrvatsku.
>> Sastali se Todorić i Mršić, čelnici Agrokora i Podravke