U posljednje vrijeme manji je broj oglasa za tražena radna mjesta.
Istina je da je zbog krize potražnja pala, no većina head hunting kuća
to ne osjeća, posebno one specijalizirane za top menadžment, jer je
upravo za tom razinom menadžera potražnja velika. Najveći broj
transfera se, naime, odnosi na smjenu u upravama.
Traže se nove uprave
– Kompanije traže iskusnije menadžere koji se mogu suočiti s kriznim
situacijama. Riječ je o smjeni menadžmenta koji nije ostvario očekivane
rezultate ili nije kompetentan suočiti se s problemima – kažu u Adeccu
Hrvatska i potvrđuju da se visoke pozicije uobičajeno traže bez objave,
u strogoj diskreciji.
Najčešći razlozi tome su što se uglavnom radi o headhuntingu iz
konkurentskih kompanija (vrbovanje), pa objava nije potrebna, zatim
zato što kompanije nisu iskomunicirale planirane promjene internim
kadrovima ili osobi koja se smjenjuje, te zato što se kandidati na
visokim pozicijama uobičajeno ne javljaju na oglase jer ih i ne prate.
Do njih se dolazi uglavnom kroz preporuke i networking. Sanja Brkić
Fakleš, direktorica Pederson&Partners u Hrvatskoj potvrđuje da je
trend smanjenja oglasa prisutan već nekoliko godina jer se naše tržište
rada počelo razvijati, a tvrtke su uvidjele neke od prednosti takva
načina oglašavanja.
Zbog već spomenutog razloga, kada tvrtka želi smijeniti nekoga tko radi
na tom radnom mjestu, ali mu ne želi dati otkaz dok ne nađe zamjenu,
zatim u slučaju kada ulazi nova tvrtka na tržiste i ne želi da to
konkurencija zna, kada tvrtka nije sigurna želi li zamijeniti postojeću
osobu, pa želi prvo ispitati postoje li zaista bolji kandidati na
tržistu, kada tvrtka želi izbjeći veliki pritisak kandidata na tvrtku,
te eventualne ‘intervencije’ već želi posao selekcije obaviti neovisno
o bilo kakvim pritiscima sa strane, ili pak iz razloga što bi
potencijalni kandidati imali neko mišljenje ili se zbog predrasude ne
bi javili na oglas ako bi bio vidljiv.
Metodologije
Mirjana Šlat, direktorica Neumman Internationala u Hrvatskoj primjećuje
pak da nema posebnog trenda povećanja ili smanjenja oglasa u posljednje
vrijeme, nego da kao i obično metodologija koja će se koristiti ovisi o
traženom profilu i rukovodećoj razini, o stupnju povjerljivosti
potrage, o raspoloživosti traženih kandidata na tržistu, o širini
regije u kojoj se potraga obavlja, kao i o tome je li tvrtka za koju se
kandidat traži više ili manje poznata na tržištu.
HEAD HUNTERI