KVALITETA I PLASMAN

Potrošačima ćemo dati novi brend – kvalitetnu hrvatsku junetinu

Foto: Damir Špehar/PIXSELL
1/2
11.05.2018.
u 23:30

Novac za brendiranje namjeravaju namaknuti iz fondova EU kako bi dogodine sa svojim proizvodima mogli izaći i na druga tržiša

Tristo članova Udruge Baby Beef godišnje proizvede oko 120.000 tovne junadi od čega 35.000 izvezu u Italiju, a 40.000 u Libanon. Godišnja proizvodnja prelazi 1,2 milijarde kuna. S obzirom na to da i koji proizvode 90 posto tovne junadi na domaćem tržištu, žele želi hrvatskim potrošačima ponuditi kvalitetnije meso od onoga iz uvoza.

Nakon što je ukinut znak “meso s hrvatskih farmi” za meso iz uzgoja od uvozne teladi pokreću vlastiti brend. Novo, podmlađeno vodstvo, želi i jači izlazak na tržište Bliskog Istoka i Turske. O planovima razgovarali smo zbog čega smo razgovarali s predsjednikom udruge Darkom Celovcem.



EU već vodi rasprave o zajedničkoj poljoprivrednoj politici od 2020. U kom smjeru bi trebala ići hrvatsko stočarstvo?



Zadnjih 27 godina hrvatska poljoprivredna politika išla je u krivom smjeru, sve se je usmjerilo u proizvodnju mlijeka. Mljekari su savjetovani da ulaze u investicije, zaduživali su se i kad je cijena mlijeka pala, bankrotirali su, a farme su završile u vlasništvu banaka. Jedan od uzroka je velika proizvodnja mlijeka unutar EU, ali i uvoz. Naši mljekari nisu mogli konkurirati uvozu.

Nasuprot tomu, tov junadi donosi sigurnu zaradu i visoku dodanu vrijednost.



Ima li prostora da se izradi kvalitetna strategija obnove stočarstva i usmjeri više na tovno govedarstvo, jer smo u mljekarstvu već pali ispod 50 posto samodostatnosti?

 

Rezultat ranijih poljoprivrednih politika je devastirani stočni fond, i količinski i genetski. To i nama čini velike probleme jer smo ostali bez teladi za tov. Zato uvozimo teladi iz zemalja EU kako bismo zadržali našu proizvodnju. Ta proizvodnja danas iznosi 120.000 tovne junadi na godinu i uz sve probleme raste. Razlog tomu je izrazito bogato tržište Italije i zemalja Bliskog Istoka.

Kvaliteta naše  junadi prepoznata je na tržištu EU, a i šire. Godinama raste potražnja junećeg mesa, što pokazuje u kojem smjeru bi trebala ići buduća politika. Krajnje je vrijeme da dobijemo kvalitetnu poljoprivrednu strategiju u kojoj moraju sudjelovati državna tijela, znanstvenici te osobito proizvođači.



Koliko Hrvatska može kroz zajednička ulaganja, povezivanja proizvođača i investicije kroz EU fondove EU možda postati jedan od glavnih dobavljača tržišta Bliskog Istoka i Turske?



Kao veliki proizvođač već godinama uspijevamo nekoliko puta mjesečno utovariti brod žive junadi za kupce iz Libanona. Naša dugogodišnja suradnja s kupcima iz Libanona ukazuje na njihovo zadovoljstvo. Godinama pokušavamo otvoriti najzahvalnije, najprofitabilnije tržište Turske. Nažalost, kad smo bili pred samim otvaranjem dogodila se bolest kvrgave kože koja nas je ponovo vratila na početak pregovora. Uvjeren sam da će naši članovi u kratkom roku početi suradnju s turskim tržištem, prvo preko mesa, a kasnije preko žive junadi. Zanimanje za našu junetinu/junad iskazali su mnogi turski kupci. Dakle, vrlo lako se možemo nametnuti kao jedan od važnijih dobavljača.


Imamo kvalitetno meso junadi prepoznato u svijetu. Nažalost, slabo smo koristili novac iz europskih EU fondova za promociju koji iznosi više odpreko 200 milijuna eura. Može li to biti Baby Beef?


Upravo krećemo na tržište s brandom “Hrvatska junetina Udruge Baby Beef”. Potrošačima će biti dostupan kroz prepoznatljiv znak kojim garantiramo da je meso proizvedeno na hrvatskim farmama, hranjeno hrvatskom hranom, a tako ćemo našu kvalitetnu junetinu odvojiti od uvozne. Našu junetinu već možete kupiti u dućanima diljem Hrvatske.

U suradnji s mesnom industrijom PIK Vrbovec pokrenuli smo projekt brendiranja Hrvatske junetine kroz program odležale junetine.

Sad proizvod koji se već godinama izvozi u Toskanu, najzahtjevnije talijansko tržište, možete naći i na policama hrvatskih dućana. Ovih dana krećemo i s brendiranjem kompletnog asortimana svježeg junećeg mesa. Hrvatsko tržište traži brendiranje: to pokazuje velika zainteresiranost distributera mesa, mesara, restorana, hotela za naš proizvod. Hrvatski potrošač, a i strani turist želi jesti najkvalitetnije meso.

Sam projekt brendiranja pokrenuli smo novcem Udruge, a plan nam je ove godine pripremiti program za povlačenje novca za brendiranje krozu sklopu EU europske fondovea kako bismo sljedeće godine mogli predstaviti proizvode i na drugim tržištima.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije