Vi ste radili buket za bivšu predsjednicu? – Pa, nije baš zgodno da o tome govorimo, ne volimo se sami hvaliti. To trebaju reći naši klijenti, a ne mi. Tako je nekako započeo poprilično ugodan razgovor s gospođom Zagorkom Kičin iz cvjećarnice La Marco u Martićevoj ulici. Iza njih je bogata, 24 godine duga karijera ukrašavanja grada, događaja, ali i života svojih mušterija.
- Prema svakoj mušteriji morate se odnositi s istom dozom poštovanja i ljubavi, jer ako jednom iznevjerite nečije povjerenje, više vam se neće vratiti u cvjećarnicu – kaže nam gospođa Kičin. Iako ne voli sama o svojim rezultatima i uspjesima, nekako smo ju nagovorili da nam kaže nešto više o buketu za bivšu predsjednicu.
„Dajte i meni buket kao za predsjednicu“
- Isprva nismo imali pojma da taj buket ide bivšoj predsjednici, tek kad smo ga napravili bio je toliko lijep da nam je rečeno da će se upravo on dodijeliti predsjednici na njezinom odlasku. Budući da je izgledom privukao pažnju, nije trebalo dugo da nam počnu dolaziti mušterije i govoriti „joj, dajte i meni onaj buket kao za predsjednicu, znate?“ – kroz smijeh nam prepričava Kičin.
Zanimljiva je činjenica da se jedna cvjećarnica tako razglasila, pa smo gospođu Kičin pitali koji je recept za uspjeh?
- Nema tu neke tajne. Morate raditi pažljivo ono što radite, tome se posvetiti. Morate se potruditi da taj buket koji izrađujete doista izgleda lijepo, što zahtjeva trud i plemenit rad. Važno je i da su cijene pristupačne, a možda i najvažnije je da nikad ne iznevjerite svoju mušteriju. Tada se mušterije i vraćaju.– otkriva nam Kičin. Kako tvrdi, mnogi se brzopleto upuste u takvo poslovanje, misleći da će nešto napraviti bez mnogo truda.
- To tako ne ide. Uvijek morate smišljati nešto novo i kreativno i nešto novo, neviđeno. Ne smijete pustiti vaše mušterije da razbijaju glavu o tome što i kako, već sami morate biti u mogućnosti ponuditi neko kreativno rješenje.
Za dobar buket ustaju i u 5 ujutro
Govoreći o kreativnim rješenjima, pitali smo gospođu Kičin kako uopće nastaje kreativni buket. Kaže, nije to ni malo lak zadatak.
- Sve počinje od jutarnje kupovine. Svakog jutra ustajemo u 5 sati. Zatim, odlazimo na tržnicu po cvijeće. Nakon toga potrebno je to cvijeće malo očistiti i urediti, na što potrošimo minimalno sat do dva. Nakon što uredimo cvijeće, počinje se slagati buket. O tome kakav je buket, naravno, ovisi koja je vrsta cvijeća. Svi misle „joj, vama je divno, vi radite s cvijećem“, no pritom svi vide samo ono što iz cvjećarnice izađe, a ne cijeli proces – pojašnjava nam Kičin. Dodaje kako je za uspješno poslovanje važno i da buketi budu personalizirani.
- Kad nam dođe primjerice mladenka, ona uvijek ima neku svoju viziju odgovarajućeg buketa. No, mi pogledamo kako ona izgleda. Njenu kosu, lice, građu, ali i vjenčanicu. Prema svemu tome, izrađujemo neke svoje vlastite sugestije. Trudimo se da to ne bude nešto što je mladenka vidjela od nekog, već da ima svoj, vlastiti, unikatan aranžman. U pravilu, sve do sada mladenke su odlazile zadovoljne – pojašnjava Kičin. Zanimalo nas je kako znati je li cvijeće kvalitetno i koje je pogodno za pojedinu prigodu. Kičin tvrdi, tu nema nekog posebnog recepta.
- To ovisi o nama, cvjećarima. Svaki je cvijet lijep na svoj način, no najvažnije je da cvijeće ne bude staro. To može prepoznati netko tko se razumije u cvijeće. Postoji mogućnost da u cvjećarnici prevare mušteriju, ali mogu jednom – nakon toga, teško da će im se ikad više vratiti. Kao što sam rekla, u ovom poslu ključno je povjerenje koje se mora godinama graditi s klijentima. – Zaključuje.
„Nismo mogli odustati kad je bilo teško zbog ljudi“
Kao i sve druge djelatnosti, i cvjećarnicu La Marco zatekla je situacija s korona virusom. Zagorka Kičin priznaje da je bilo teško, ali nije joj palo na pamet da odustane.
- Prođe to kroz glavu, ali morate nastaviti dalje. Razmišljajući, shvatite da vas uveseljava posao koji radite, jer nema veće sreće nego kad nekoga svojim buketom usrećite. Zato nismo mogli odustati od poslovanja. Ni zbog nas, a ni zbog ljudi. Uostalom, što? Da sjedimo doma? Pa mora se nešto raditi – kroz smijeh govori Kičin.
U tom periodu uvelike su im pomogli poticaji iz Vlade.
- Činjenica je da smo mi i dalje morali plaćati struju, vodu i ostale troškove, ali smo barem bili mirni znajući da će naši radnici imati svoj prihod, tako da, definitivno – poticaji Vlade su nam pomogli – priznaje Kičin. Iako se smanjio broj vjenčanja, Kičin kaže da je formula strpljenje.
- Ne možemo tugovati. Postepeno se vraćamo u svoje staro poslovanje, iako se osjeti da je sada toga znatno manje, ali potrebno je strpljenje. Ne možete očekivati rezultate preko noći – ističe.
Da se trud, upornost i posvećenost dakako isplate govore rezultati ove cvjećarnice. Njihove dekoracije krasile su Trg Bana Jelaćića, Kazalište komedija, ali i važne manifestacije poput primjerice 50. godišnjice Zagrebačke filharmonije. Sve njihove dekoracije možete pogledati ovdje. Kako je gospođa Zagorka Kičin skromno započela naš razgovor, tako ga je skromno, ali mudro i zaključila savjetom za sve poduzetnike.
- Imajte strpljenja. Sve ostalo će doći na svoje. Ništa se ne može preko noći – poručuje.
Modernom tehnologijom A1 uvelike olakšava poslovanje
A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova moderna tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima.
Sadržaj nastao u suradnji s A1.