ISPOD CRTE

Predbožićni kapitalizam

02.01.2007.
u 13:23

Ne znam je li to samo moj dojam, možda se varam, no čini mi se da je razdoblje božićnih blagdana nekako već uobičajeno doba u kojem se na svim bojama svijeta događaju svakojake prirodne katastrofe ili velike nesreće - zemljotresi, poplave, kližu planine, sudaraju se vlakovi, autobusi lete u bezdane provalije, tonu prepuni trajekti. Ove godine doduše možda nešto manje nego inače.

A možda je samo razlog tog obilja nesreće - u sezoni kad nedostaje pravih vijesti, pa kao u nedjeljnom dnevniku, prepunom lakših ili težih automobilskih sudara, do nas se uspiju probiti slike velikih nesreća i krajnje bijede tamo negdje daleko, preko sedam mora. Nije da bijede nedostaje u našem susjedstvu, no više volimo one koji samo na trenutak pokucaju na naša vrata po dozu suosjećanja, nego one koji se dugo muče, eto, gotovo pred našim očima.

Uletjela je tako prije samo nekoliko tjedana u život naše nacije i dirnula sve - Ana Rukavina. Otišla je u trenutku kad se već činilo da će brzom akcijom biti spašena. No, njeno ime će očito živjeti još desetljećima, ili barem dotle dok ne otkriju pravi lijek za kobnu bolest. Ona je otišla, ali njena smrt mogla bi spasiti mnoge. Pitanje je koliko bi nacija imala suosjećanja da su se, svaka jedna za drugom, po pomoć javno obratile sve naše izmučene Ane Rukavine. Letvicu prijemčivosti na nevolju naših bližnjih, nažalost, obično može preskočiti i malo dijete.  No, uopće ne želim osuđivati. To je tako. Ljudi vole zatvoriti oči i pred vlastitim nedaćama, a kako neće pred tuđim. Nisam u tome ništa bolji ni gori od drugih. No to ne znači da nema drugog načina da kontinuirano pomognemo, da u vlastitim očima izgledamo barem malo bolji i da nas to previše ne iscrpi. Mehanizme pomoći treba institucionalizirati. Znamo koliko ova država može ili ne može, no još nismo dokraja iskušali plafon mogućnosti naših tvrtki. Mnoge od njih tempirale su svoje humanitarne akcije baš za Božić, mnoge od njih daju prilično velike svote i tijekom cijele godine, no vjerujem da bi mogle mnogo više, pogotovu kad bi se i država odlučila to dodatno poticati.

Koji su njihovi razlozi za darivanje? Moram priznati da mi i nije previše važno. Istina je da postoje i porezne olakšice, istina je da će mnogi radije sami usmjeriti novac nego da to netko drugi radi umjesto njih. Istina je da takve akcije mogu služiti i popravku oštećenog imidža (pogotovu onima za koje nacija zna da na njihov račun zgrću gomile love), istina je da tako mogu otvoriti i neke kanale koji inače ostaju zatvoreni. No, ne želim previše razmišljati o tome. Radije ću smatrati da iza svega stoji iskrena namjera, ili da se barem ona nekako   naknadno iskristalizirala.

Na stranicama managera.hr za takve akcije otvorit ćemo koliko god prostora bude trebalo i nećemo ništa propitkivati. Vjerujem da ste to već zamijetili - zažmirit ćemo i na kritike da na takav način samo pomažemo nečijim marketinškim kampanjama. Znam, ponekad se PR-ovci i članovi uprava žale da nitko samostalno, bez poguravanja,  ne želi objaviti ni retka o njihovom uloženom trudu. Baš nas briga tko će što reći, ako to donosi rezultat.

Sudjelovat ćemo, i poticat ćemo, ako treba, pomoći ćemo im da nađu pravo odredište za svoj novac. Nećemo akcije mjeriti samo po uloženim apsolutnim svotama, već i prema snazi svakog donatora. Jer, već i sasvim male akcije mogu nekome iz temelja promijeniti život.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije