JASMIN BAJIĆ

Predsjednik uprave Croatia Airlinesa najavio: Moramo promijeniti flotu

Zagreb: Prezentacija Airbusovog zrakoplova A220
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
1/8
15.09.2021.
u 19:45

Europski proizvođač zrakoplova na staroj stajanki Zračne luke “Franjo Tuđman” predstavio je avion koji ima 25 posto manju potrošnju goriva, a toliko manje ispušta i CO2 po sjedalu

Na staroj stajanki Zračne luke “Franjo Tuđman” nakon dugo vremena održana je prezentacija putničkog zrakoplova. Europski proizvođač zrakoplova Airbus predstavio je svoj A220-300 koji je, kako navode u toj kompaniji, uz A220-100 najučinkovitiji uskotrupni avion. A220 je jedini zrakoplov u svijetu namjenski izgrađen za segment od 100 do 150 sjedala.

Cijena je poslovna tajna

Claude Debeauquenne, Airbusov voditelj razvoja tržišta uskotrupnih zrakoplova, na prezentaciji za novinare kazao je da je A220 rezultat potrebe za avionima veličine između manjih regionalnih i većih uskotrupnih zrakoplova. Iznio je i podatke da je u ovoj godini u svijetu domaći aviopromet na razini od 86 posto prometa iz pretpandemijske 2019., dok su međunarodni letovi na 42 posto prometa od prije dvije godine. No u nekim dijelovima svijeta poput Kine i SAD-a domaći promet vratio se na pretpandemijsku razinu. A to je, prema njegovim riječima, dobar znak za uskotrupne zrakoplove koji se koriste na kraćim relacijama. Aviokompanije zbog toga traže učinkovite letjelice sa što manjom potrošnjom goriva.

Tako se u Airbusu hvale da njihov A220 ima 25 posto manju potrošnju goriva, a toliko manje ispušta i CO2 po sjedalu nego zrakoplovi starije generacije. Isto toliko je manji postotak troškova po sjedalu. Kao prednosti A220 Debeauquenne je među ostalim naveo njegovu vrhunsku aerodinamiku, napredne materijale i Pratt & Whitneyevu posljednju generaciju motora s turboventilatorom PW1500G. Što se tiče putnika, u Airbusu tvrde da njihov avion pruža vrhunska udobnost pa tako među uskotrupnim zrakoplovima ima najšira sjedala, najveće prozore i 20 posto više prostora za od laganje prtljage iznad glave po putniku. Dosad je Airbus za A220 zaprimio 643 narudžbi od 25 kupaca, a isporučena su 173 aviona za kompanije poput SWISS-a, AirBaltica, Korean Aira, Delta Air Linesa…

Pri tome, naveo je Debeauquenne, A220 se može koristi i na kratkim i na dužim rutama zbog svog doleta koji je veći od 6000 kilometara. AirBaltic, čiji je A220-300 bio izložen na Tuđmanu, taj zrakoplov koristi i za letove Riga – Abu Dhabi koji traju sedam sati, ali i za kratke letove od 30 minuta. Iz Zagreba, primjerice, avionom A220-300 moglo bi se letjeti do Nairobija u Africi ili, primjerice, do istočne obale Kanade. AirBaltic je inače najveći europski operater A220 i najveći svjetski operater A220- 300. O prednostima tog zrakoplova govorio je i Martin Gauss, predsjednik i izvršni direktor AirBaltica. Kolika je pak službena cijena jednog A220, u Airbusu ne otkrivaju pravdajući se poslovnom tajnom i napominjući da je cijena stvar pregovora s kupcima. No Gauss je kazao da jedan A220 AirBalticu godišnje donosi 10 milijuna eura prihoda.

CA mora mijenjati flotu

Paralelno s prezentacijom za novinare, Airbus je A220 predstavio svojim potencijalnim kupcima u Hrvatskoj i regiji te poslovnim partnerima. Tako su i predstavnici hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa te drugih kompanija poput Trade Aira i ETF Airwaysa imali priliku doznati informacije o A220. Predsjednik uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić kazao nam je da će kompanija koju vodi morati mijenjati flotu.

– U kojem će smjeru to ići, o tome ćemo tek donositi odluke. Ovo je prilika da vidimo novi Airbusov proizvod – kazao nam je Bajić.

A220 se inače proizvodi u Sjevernoj Americi, u pogonima u Kanadi i SAD-u. Zasad se mjesečno proizvodi pet zrakoplova, a cilj je doći do 14. 

Ključne riječi

Komentara 33

AF
AfganistanskiHrvat
20:03 15.09.2021.

Ma ako hoćete kupite i NLO ali ne sa našim novcima.

DU
Deleted user
19:58 15.09.2021.

Cijena nije nikakva tajna: A220-200 košta oko 80 milijuna eura, A220-300 oko 90. Cijena leasinga A220-200 je oko 230 000 eura mjesečno, A220+300 oko 250.000. Pa računajte: CA nema ta sredstva za kupiti, znači ići će se na leasing. Paa čak ako i uzmu samo 10 aviona, to je mjesečno oko 2,5 milijuna, godišnje oko 30 milijuna. Plus naravno gubici jer taj avion na pola linija CA se ne bi mogao ekonomično koristiti. Danas se desetak godina stari A320 dobije u leasing za po 45.000 eura mjesečno! Pa gospodo, računajte! Po ekonomskim.osnovama je A220 zadnji čavao u lijesu CA...

DU
Deleted user
19:58 15.09.2021.

koliko već godina poslujete bez dobiti. koliko gubitka proizvedete godišnje. čak i bez ograničenja prometa država daje ogroman novac da se isplate plaće. otprilike godišnji minus + par novih aviona cca milijarda kuna. ali moram priznati ima dobrih komada utegnutih u ona ženska odjela 👌

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije