krizu koriste za rast

Primin namještaj u ponudi Amazona

prima
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/2
17.07.2014.
u 17:00

Unosan ugovor tek je početak online prodaje Prime

Bjelovarska Prima prvi je hrvatski proizvođač namještaja koji svoju robu prodaje i na Amazonu, najvećoj svjetskoj online trgovini. Ugovor s Amazonom sklopljen je prije dva i pol mjeseca, a prvi su se proizvodi, za koje su krenule prve narudžbe, u internetskoj ponudi našli prije nekoliko dana. Riječ je o 34 stolice koje se prodaju pod logom Prime, objašnjava vlasnik Prima grupe Renato Radić.

U tijeku je i postavljanje 24 sjedaće garniture na portal Amazona, a do kraja srpnja kupci diljem svijeta moći će birati i neke od Priminih kuhinja te ostali namještaj iz širokog asortimana grupe koja od tog biznisa u prvoj fazi očekuje 3 do 5 milijuna eura veće prihode.

– Bitno nam je da se roba prodaje pod našim brendom. U Amazonu nas uvjeravaju u potražnju za znatnim količinama tako da kasnije očekujemo još veći rast – kaže Radić.

Izvoz raste 30% godišnje

Proaktivan i optimističan stav i silna energija koju ulažu u vlastiti razvoj razlog su što Primi stalno rastu prodaja i proizvodnja. U skladu s potencijalima na domaćem tržištu prosječan je rast kompanije 5%, dok izvoz raste više od 30% godišnje, objašnjava Radić te ističe kako od tržišta EU, koje čini 20% Primina izvoza, očekuje i nadalje značajne rezultate.

Tvrtka raste i u segmentu opremanja hotela i drugih turističkih objekata pa nije čudno što je u posljednjih sedam mjeseci zaposleno 250 novih radnika te se planira još zapošljavanja.

Foto: Screenshot/reuters

– Imamo stalnu potrebu dizanja kapaciteta proizvodnje, za više od 30% godišnje, ali je jednako tako važno i da radimo na poboljšanju kvalitete i povećanju produktivnosti, kao i razvoju novih proizvoda kroz vlastiti dizajn te dizanje znanja i kompetencija svih naših zaposlenika. Kontinuirano radimo i na informatizaciji sustava i uvođenju novih tehnologija – napominje Radić.

U Hrvatskoj, doznajemo, grupacija ima 50 salona namještaja, a četiri u Makedoniji. Prihodi grupe su oko 70 milijuna eura, a od ponude koju prezentiraju u svojim salonima 75% je iz vlastite proizvodnje u osam tvornica u regiji – pet u Hrvatskoj, dvije u BiH i jedne u Sloveniji.

– Mi u Primi nikada nismo imali prevelika očekivanja od potpora države niti smo ih ikad dobili. Okrenuti smo vlastitoj viziji i ciljevima te određivanju strategije. To nam se pokazalo najučinkovitijim dosad – kaže on.

No nije nerealno očekivati da država konačno postane svjesna resursa s kojima raspolaže te kvalitete proizvoda domaćih tvrtki, potvrđene i na izvoznim tržištima s daljim potencijalnom rasta. Mi danas živimo u EU s oko 500 milijuna ljudi koji godišnje kupuju namještaj za 100 milijardi eura. Proizvodnja namještaja u RH stoga definitivno mora biti perjanica razvoja drvne industrije – i strateška – tvrdi Radić.

Dolaze i odlaze

– Da bismo to ostvarili, potrebno je brzo reagirati i na strani troškova proizvodnje sniziti sve inpute kojima raspolažu država i državna poduzeća, kao što su sirovina, energija, doprinosi, parafiskalni nameti i slično. S druge strane treba usmjeriti potpore u razvoj tržišta, organizacije, dizajna, novih proizvoda, ljudskih potencijala i tehnologije. To bi sve kao rezultat stvorilo veću konkurentnost i prostor za novo zapošljavanje i značajne investicije. Naravno, tu je najvažnije je uključiti sve poduzetnike u sektoru, a naročito one koji imaju ambicije za razvoj i napredak svog poslovanja – tvrdi Radić koji je i predsjednik Udruženja hrvatskih proizvođača namještaja.

Stvaranje zajedničke vizije i strategije hitna je nužnost u drvnom sektoru jer nam svakodnevno izmiču prilike za ostvarenja boljih rezultata, novo zapošljavanje i davanje nade i perspektive mladim ljudima, naročito u ruralnim područjima koja ovise o razvoju drvne industrije, napominje. A u rujnu stiže i Ikea.

Ikea ne kupuje, osim u jednom ili dva izdvojena slučaja, svoje proizvode u hrvatskoj industriji namještaja i tu se neće ništa promijeniti, dok hrvatskim trgovcima ne preostaje ništa nego da i nadalje vlastitim razvojem asortimana i marketinškim ulaganjima zadrže svoj tržišni udio – kaže Radić.

Neki i odlaze ili nestaju poput Kike, što je stalni proces pa se u Primi najviše pouzdaju u vlastiti razvoj, fokusiran isključivo na očekivanja kupaca.

>> Prima povećava izvoz 30 posto i zapošljava 100 novih radnika

Ključne riječi

Komentara 2

BE
belimo
20:24 23.07.2014.

Ovi su isti kao i Ikea.Uvaljuju nam relativno jeftin ali loš namještaj za kratku upotrebu...a onda s njim u glomazni otpad. Kako če rješavati reklamacije na Amazonu?

BE
belimo
20:17 23.07.2014.

Ovi su isti kao i Ikea.Uvaljuju n

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije