Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić smijenio je četiri od ukupno pet članova uprave HŽ Infrastrukture, a za novu šeficu te državne tvrtke odabrao je 33-godišnju Renatu Sušu.
Iz uprave HŽ Infrastrukture tako odlaze predsjednik Darko Peričić te članovi Nikola Ljuban, Marko Car i Rene Valčić. Ivan Vuković i dalje će sjediti u upravi te tvrtke.
Četvorka je smijenjena, kako doznajemo, jer nije ispunila zacrtane ciljeve ponajprije što se tiče investicija i restrukturiranja. Tako su podbacila ulaganja HŽ Infrastrukture pa ove godine neće biti započeta, primjerice, tri projekta vrijedna ukupno oko dvije milijarde kuna – rekonstrukcija i gradnja drugog kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Križevci, izgradnja nove pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec te kapitalni remont pruge Koprivnica – Botovo. Radovi na tim projektima već su trebali biti započeti, a trenutačno nijedan ugovor još nije potpisan.
Uprava HŽ Infrastrukture podbacila je i kad je riječ o prodaji svoje tvrtke kćeri Pružne građevine, a zamjera joj se i da je broj zaposlenih u tvrtki smanjila tako da je velik dio onih koji su formalno proglašeni viškom premjestila upravo u Pružne građevine koje sad zapošljavaju oko 2000 ljudi, dok je u matici taj broj pao na manje od 7000.
Smijenjena četvorka postavljena je u upravu HŽ Infrastrukture po dolasku Kukuriku koalicije na vlast. Uglavnom su slovili kao kadrovi bivšeg ministra financija Slavka Linića, stoga neki njihovu smjenu tumače kao dio unutarstranačkog obračuna zaraćenih struja u SDP-u. A za to im je dokaz i to što je ogulinski SDP-ovac, koji ne slovi kao Linićev kadar, opstao u upravi te državne tvrtke.
Renata Suša bit će prva žena na čelu HŽ-a, a na tu poziciju dolazi iz tvrtke Nova europska ulaganja, u kojoj je bila potpredsjednica za investicije, a vodila je i hrvatski ured fonda NCH Capital koji želi graditi golf-terene na Srđu pokraj Dubrovnika. Prije je radila u Colliers Internationalu, Hypo Alpe Adria Banci te u Deloitteu. Sad preuzima tvrtku koja godišnje ima prihode veće od milijardu kuna.
>> Nitko ne želi kupiti tvrtku s dobiti od 130 milijuna kuna
Vidim da je gospođa veliki stručnjak za probleme željezničke infrastrukture,a na što upučuje njezino dosadašnje radno iskustvo.Vjerujem da je gospođa do sada sigurno dva puta koristila usluge HŽ i to na relaciji Zagreb-Zabok što garantira uspješno upravljanje poslovima na kojeje je postavljena.Budućnost HŽ je u pravim rukama.