Cromaris u ovoj godini očekuje više od pola milijarde kuna prihoda od prodaje, oko 70 milijuna više nego lani, te prodaju od oko 10.000 tona svježe ribe, brancina, orade, zubatca i hame, kazao je jučer Goran Markulin, predsjednik uprave Cromarisa u kojega je od 2009., otkako ga je Adris grupa osnovala spajanjem četiriju hrvatskih tvrtki za uzgoj bijele ribe, uloženo već milijardu kuna, od čega samo u mrjestilište, najmodernije u Europi, 17 milijuna eura. U idućem petogodišnjem razdoblju planirane su investicije od 350 milijuna kuna.
Brži od konkurencije
Markulin kaže kako je Cromaris danas sedma tvrtka u Europi po uzgoju orade i brancina, a ujedno i najbrže rastuća te izrazito izvozno orijentirana. Čak 81% količinske prodaje i 83% prihoda od prodaje ostvaruje se s inozemnih tržišta, najviše iz Italije gdje imaju i ovisno društvo, ali i Slovenije, Njemačke, Austrije, Poljske, Francuske…
U proteklih 10 godina prodaja je povećana gotovo 10 puta uz brojne tehnološke i proizvodne inovacije, a iako su im najveća konkurencija Grci i Turci, kad je svježa riba u pitanju koju Cromaris u zemljama okruženja isporučuje za manje od 24 sata, a u široj regiji do 48 sati, jasno je kako pred konkurentima, koji ribu u Europi stignu isporučiti tek nakon drugog dana, imaju veliku kvalitativnu prednost, koja opravdava i više cijene Cromarisovih proizvoda.
– U proteklom desetljeću Cromaris je prosječno rastao 22% godišnje. Rezultat je to strategije rasta i razvoja temeljene na vrhunskoj kvaliteti proizvoda uz najkraći mogući rok dostave od ulova do krajnjeg potrošača – rekao je Markulin te istaknuo kako se budući rast temelji na još snažnijoj prisutnosti na ključnim izvoznim tržištima poput Italije, Francuske i Njemačke.
Nastavljaju se i ulaganja u marketing i razvoj brenda uz proširenje kapaciteta u preradi i rastu udjela u prodaji diferenciranih, inovativnih proizvoda s dodanom vrijednošću, te u održivu proizvodnju pri kojoj se vodi briga o utjecaju na okoli??.
‘Skin’ pakiranja za mlađe
Naravno, i o potrošačima koji su danas sve zahtjevniji, traže očišćenu ribu, isfiletiranu, naročito novije generacije, pa je uz dosadašnju ponudu svježe očišćene i pakirane riba, fileta i odrezaka, na tržište upravo lansirano i ‘skin’ pakiranje svježe, isfiletirane ribe, u inovativnom pakiranju bez nabora koje čuva svježinu, boju i cjelovitost proizvoda te pruža neposrednije iskustvo kupnje.
Proizvod je pokriven tankim slojem zaštitne folije tako da se može osjetiti i doživjeti već na prodajnom mjestu. Skeniranjem QR koda pak može se i u virtualnu šetnju uzgajalištem, odakle je riba potekla.
– Riječ je o najmodernijoj tehnologiji pakiranja ribe u svijetu. Koncept je to koji proizlazi iz vizije Cromarisa da bude prepoznat po svježini, najvišoj kvaliteti i inovativnosti proizvoda, u čemu već jesmo lideri na tržištu – rekao je Markulin.
Priprema za ovu investiciju trajala više od dvije godine. Nova linija, temeljena na njemačkoj tehnologiji, vrijedna je više od tri milijuna kuna.
Udio prihoda od proizvoda dodatne vrijednosti u Cromarisu trenutno iznosi 43%, s ciljem da u nešto više od godinu dana dostigne 50% prodaje. U prvom polugodištu ove godine tvrtka je ostvarila prodaju od 4334 tone, što je za 16% više u usporedbi s prvih šest mjeseci 2018. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 18%, dok je neto dobit iz redovnog poslovanja od 12,2 milijuna kuna, za 44% viša.