Pandemija koronavirusa donijela je zatišje među startupima i investitorima, no čini se tek nakratko jer je interes za ulaganjima u domaće startupe ponovno "buknuo".
Premda od otprilike 8-9 dostupnih izvora u financiranja u Hrvatskoj i dalje prednjače VC fondovi i investitori "anđeli", sve više kompanija odlučuje se na platforme poput Funderbeam za prikupljanje kapitala, u kojoj Zagrebačka burza ima trećinu udjela.
Zadovoljni odazivom
Ove godine lansirane su četiri kampanje – Include, Mobility One i Miret, uz privatnu kampanju makedonskog startupa Kiimo za preciznije dostave paketa, čiji je cilj prikupiti do 500.000 eura, kako je u svibnju Poslovnom dnevniku otkrio suosnivač Kiima David Pavlovski.
- Jako smo zadovoljni odazivom poduzeća. Imali smo ove godine četiri kampanje u vrijednosti od gotovo dva milijuna eura. Već sada imamo cijelu prvu polovicu godine dogovorene s kampanjama iz Hrvatske i regije čija je vrijednost oko deset milijuna eura. Hrvatska je zasigurno prva u regiji po prikupljanju kapitala u kampanjama, no u 2022. planiramo pokrenuti barem još dvije države iz regije - otkriva Ognjen Despot, voditelj regije za srednju i istočnu Europu u Funderbeamu.
Podsjeća i da vrijednost udjela ili tokena ovisi o zemlji iz koje startup dolazi, a u Hrvatskoj jedan "udio" vrijedi 200 kuna.
Među spomenutim kampanjama bila je i treća po redu solinske tvrtke Include, inovatora Ivana Mrvoša.
Kampanja još uvijek traje, a cilj je prikupiti između 400.000 i milijun eura, kao uvertiru za drugu fazu do kraja 2022. godine u kojoj je pak plan prikupiti 5,5 milijuna eura. Mrvoš je pojasnio da će prikupljenu investiciju iskoristiti za ponudu svojih pametnih proizvoda gradovima s jednostavnom instalacijom, odnosno za skaliranje proizvodnih procesa.
Kampanju je na Funderbeam platformi lansirao i Make IT Easy koji u novu godinu ulazi s ambicioznim planovima za globalno tržište lansiranjem nove verzije Mobility ONE softvera u cloudu za upravljanje voznim parkovima.
Neka cijeli svijet zna
Ciljani je iznos bio 200.000 eura, a prikupili su gotovo 259.000 eura što će iskoristiti za završetak nove verzije softvera.
- Želimo da do 2023. cijeli svijet zna da imamo platformu koja zaista može riješiti problem kompanija za upravljanje voznim parkovima, smanjiti ekološki otisak i potaknuti održivost. Usmjereni smo trenutno na razvoj cloud programa. U drugom mjesecu sljedeće godine otvorit ćemo novu rundu financiranja i taj ćemo novac uložiti upravo za izlazak na tržište jer go-to-market dosta košta. Želimo pokazati u što se ulagalo - pojašnjava izvršni direktor Make IT Easy Marko Stojaković.
Miret iz Barilovića osvježenje je na startup sceni gdje su se braća Domagoj i Hrvoje Boljar istaknuli svojim istoimenim brendom ekoloških tenisica, stvorivši vlastitu ekološku i startup zajednicu.
Ove su godine na Funderbeamu lansirali novu kampanju kojom žele prikupiti 560.000 eura. Produžili su kampanju do 5. siječnja kako bi dali priliku drugima da postanu dio njihove priče kroz suvlasništvo, a dosad su prikupili 480.000 eura. Investiciju će usmjeriti na povećanje proizvodnje i prodaje, dok će manji dio iskoristiti za završetak certifikacije proizvoda o održivosti te za razvoj novih modela obuće.
- Iznimno nas veseli velika uključenost Hrvata, pogotovo pojedinaca koji prvi put ulažu. Veseli nas i potpora investitora iz tech zajednice jer se tako dodatno razvija cijeli hrvatski startup ekosustav - ističe Domagoj Boljar.
>> VIDEO I Plenković je gledao Don't Look Up! Donosimo pregled filmske godine