Izuzetno smo zadovoljni sastancima, a već smo odlučili i o suradnji s nekim hrvatskim tvrtkama, poručili su iz Tesca nakon B2B sastanka s 20-ak hrvatskih proizvođačkih tvrtki u organizaciji HGK.
Najkorektniji Spar
Iz HGK ne iznose konkretne podatke o sudionicima. Javnosti su se obratili tek Zvonko Fišer, direktor tvrtke MAR-MAR, vodećeg proizvođača bilježnica u regiji, te Nevenka Pelko, direktorica prodaje, marketinga i poslovnog razvoja INKEPOR-a, tvrtke koja se bavi proizvodnjom porculana. Tesco će inzistirati na niskim cijenama, no razgovori su bili i više nego konkretni, složili su se i Fišer i Pelko. Uvjet za sastanak bio je da su tvrtke iz određene tržišne niše, da su izvoznici te da ostvaruju više od 2 milijuna eura prihoda. No, neslužbeno doznajemo kako se Tesco, s obzirom da uskoro ulazimo u EU, definitivno odlučio za trgovine u RH. Na isti način na hrvatsko su tržište ulazili i drugi, među kojima se najkorektnijim smatra Interspar. Putem županijskih komora sastajao se čak i s lokalnim proizvođačima i potpisivao višegodišnje ugovore, dok je Lidl, primjerice, iz zbirnog skladišta u Jastrebarskom snimao situaciju i konkurente te preko satelitskih tvrtki, kao i Kaufland, kupovao zemljišta za prodajne centre. Drago Munjiza iz konzultantske kuće Jakov Viktor tvrdi kako je Tesco apsolutno zainteresiran za ulazak na naše tržište na kojemu još od 2000. razgovara i s Agrokorom.
Pod povećalom
– Sastanci s HGK i potencijalnim dobavljačima svakako se mogu protumačiti kao jedna vrsta “business intelligencea”, a s druge strane i kao samopromocija. Razgovor s proizvođačima umanjuje pritisak javnosti i “stakeholdera” da će dolazak novog lanca uništiti domaće trgovine i poduzeća – tvrdi Munjiza. No siguran je da jedan od tri najveća svjetska trgovca već sve zna o RH i regiji i koristi i iskustva britanskog veleposlanstva koje ima i analitički odjel za gospodarstvo, i iskustva drugih britanskih tvrtki u RH. – Svaka veća trgovačka kuća najmanje dvije godine proučava neko tržište prije ulaska jer se pogreške skupo plaćaju – tvrdi Munjiza, podsjećajući na propast austrijskog Segroa ili pak blokiranog prodajnog mjesta Leclerca u Zagrebu.
>>Stižu virtualne trgovine u kojima se kupuje uz pomoć smartphonea
Baš me zanima da li će razgovori završiti sa Ugovorima za plasman prozvoda tih "naših 20-tak" proizvođača i u trgovinama Tesca IZVAN Hrvatske, ili se kao i obično radi o plasmanu tuđih proizvoda na naše tržište, dok se reciprocitet ne primjenjuje. Pokušajte npr. pronaći domaći prozvod u dućanima Muellera u Zagrebu !! A pokušajte pronaći hrvatski proizvod u LIDL-u u Njemačkoj !!?? Na kraju se čudimo što imamo pad proizvodnje i porast nezaposlenosti !!