Poslodavac prijatelj obitelji

Tvrtke koje kvalitetnim i inovativnim rješenjima postižu prijateljsko ozračje prema zaposlenicima i njihovim obiteljima produktivnije su i konkurentnije

Poslodavac prijatelj obitelji
Shutterstock
21.11.2022.
u 13:19

Petu godinu za redom, trgovačka društava na natječaj će se moći prijaviti u četiri kategorije: mikro, mala, srednja i velika poduzeća.

Središnji državni ured za demografiju i mlade objavit će uskoro, petu godinu za redom, natječaj za dodjelu priznanja “Poslodavac prijatelj obitelji” u 2022. godini.

U pitanju je natječaj kojim se pozivaju pravne osobe za prijavu trgovačkih društava na natječaj u četiri kategorije točnije mikro (do deset zaposlenika), mala (od 11 do 50), srednja (od 51 do 250) te velika (od 251 i više) poduzeća. Pod sloganom “Pričate li obiteljski” prijave na natječaj bit će otvorene u prosincu, dok je dodjela priznanja planirana za početak sljedeće godine.

Kako ističu iz Središnjeg državnog ureda priznanje “Poslodavac prijatelj obitelji” dodijelit će se poslodavcima s najkvalitetnijim rješenjima u postizanju prijateljskog ozračja prema zaposlenicima i njihovim obiteljima te onima koji kroz svoje poslovanje nude kvalitetne programe skrbi za zaposlenike, kao i inovativna rješenja koja doprinose usklađivanju poslovnog i privatnog života zaposlenika.

7500 kuna maksimalni je iznos naknade plaće za vrijeme roditeljskog dopusta

Zaštita i osnaživanje obitelji

Cilj projekta je senzibilizacija poslodavaca i javnosti za razumijevanje potreba zaposlenih roditelja, poticanje društva na zaštitu i osnaživanje obitelji te isticanje pozitivnih mjera koje poslodavci provode.

Uz to, javnom pohvalom poslodavaca i isticanjem primjera dobre prakse potiču se i drugi poslodavci na kreiranje i primjenu rješenja kojima se stvara prijateljsko i poticajno okruženje za zaposlenike i njihove obitelji.

Kako napominju iz Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade usklađivanje mnogobrojnih zahtjeva roditeljstva i plaćenog rada za većinu je zaposlenih roditelja izvor stresa stoga je ključna podrška koju roditeljima pružaju njihova radna okruženja i poslodavci. Time se, napominju, roditeljima osigurava “balansiranje” između zahtjeva koji proizlaze iz njihova roditeljstva te sudjelovanja na tržištu rada.

U svrhu poticanja poslodavaca na promišljanje kako biti kvalitetan partner zaposlenicima te osigurati zaposlenicima više od propisanih radnih uvjeta, 2018. godine tadašnje Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku dodijelilo je po prvi puta priznanje “Poslodavac prijatelj obitelji” odabranim poduzećima s najkvalitetnijim rješenjima u postizanju prijateljskog ozračja prema zaposlenicima i njihovim obiteljima.

Primjer drugima

Navedenim priznanjem podržane su pozitivne inicijative od strane poslodavaca vezane za društveno odgovorno ponašanje prema zaposlenicima i njihovim obiteljima. Dosadašnji dobitnici priznanja u okviru svog poslovanja istaknuli su se kvalitetnim programima i pogodnostima za zaposlenike te inovativnim rješenjima u provođenju obitelji prijateljskih mjera koja poboljšavaju produktivnost rada te čine zaposlenike sretnijima.

Što se tiče ranije nagrađenih poslodavaca, oni ističu kako ih ovo priznanje dodatno motivira da i u budućnosti nastave istim putem te, štoviše, rade na novim rješenjima ulaganja u zaposlenike i kvalitetnijim programima skrbi za zaposlenike koji nadilaze one zakonom propisane. Zadovoljstvo zaposlenika, koje smatraju najvrjednijim resursom, ističu svojim glavnim ciljem. U pitanju su

poslodavci koji vjeruju kako njihovo poslovanje može poslužiti kao primjer ostalim poslodavcima u Hrvatskoj te poručiti da promjena poslovnih modela i odgovornije ponašanje prema zaposlenima rezultira zadovoljnijim i produktivnijim zaposlenicima te konkurentnijom tvrtkom. Poslodavci su to koji cijene što državne institucije prepoznaju važnost njihova doprinosa u usklađivanju poslovnog i privatnog života zaposlenika.

Mjere za zaposlenike

Mjere koje poslodavci nude zaposlenicima su kraći radni tjedan, slobodni dani za višednevni izostanak s posla zbog bolesti djeteta, fleksibilno radno vrijeme, rad od kuće. Također, tvrtke koje podržavaju obiteljski život zaposlenika imaju praksu dodjele financijskih sredstava za rođenje djeteta, omogućavanje korištenja slobodnih dana za polazak djeteta u školu ili vrtić, pokrivanje troškova dopunskog osiguranja te trećeg stupa mirovinskog osiguranja.

Mnoge tvrtke koje su prijavom sudjelovale u ovom projektu omogućuju stipendiranje djece zaposlenika, novčana sredstva za nabavu školske opreme, mogućnost povoljnijeg kreditiranja zaposlenika, besplatan obrok za vrijeme radnog vremena, dodatak na plaću za zaposlenike s troje ili više djece.

Poslodavci koji njeguju i potiču obiteljski život sudjeluju prigodnim darovima za djecu, imaju politiku poticanja očeva na korištenje roditeljskog dopusta, organiziraju besplatna ljetovanja i izlete za zaposlenike i njihove obitelji, osiguravaju podmirenje troškova vrtića ili nude uređen prostor za boravak djece zaposlenika u sklopu tvrtke te svojim zaposlenicima daju mogućnost korištenja sportskih i wellness programa unutar tvrtke.

Kako ističu iz Središnjeg državnog ureda poslodavci polako uviđaju da mogu napredovati samo ako razvijaju potencijal svojih zaposlenika. Ravnoteža privatnog i poslovnog života veliki je izazov za zaposlenike te radnici stoga pri odabiru posla sve više gledaju dodatne pogodnosti koje mogu dobiti od poslodavaca.

Upravo zbog toga uspješne tvrtke nude sve više pogodnosti radnicima kako bi ih zadržale i motivirale, a radna kultura i trendovi na radnom mjestu polako se mijenjaju. Sve više tvrtki razvija modele za potporu roditeljima, potiče jednakost spolova te se brzo prilagođava novim okolnostima i zahtjevima sukladno potrebama zaposlenika.

Izmjene Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama iz srpnja ove godine, kojima je uveden očinski dopust u trajanju od 10 dana te povećanje maksimalnog iznosa naknade plaće koja se isplaćuje za vrijeme korištenja roditeljskog dopusta na 7500 kuna, samo su početak podrške aktivnom roditeljstvu jer je uz poticajnu politiku potrebna i dosljedna provedba u praksi koja često traži i promjenu organizacijske kulture.

Željka Josić, državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade

Olakšice i porezna rasterećenja

Stoga nije dovoljno samo mijenjati zakonodavstvo – potrebno je i razumijevanje i potpora poslodavaca prema svojim zaposlenicima. Uz mogućih 67 tjedana rodiljnog i roditeljskog dopusta koji je velikim dijelom pokriven na razini redovne plaće, Hrvatska se svrstala među zemlje s boljom praksom u Europi.

No, dopuste većinom koriste majke, što umanjuje vrijeme roditelja s djetetom za dva neprenosiva mjeseca. Zbog toga najbolji poslodavci u Hrvatskoj kroz svoje poslovne prakse promoviraju uravnoteženu odgovornost oba roditelja, prvenstveno korištenje proporcionalnog dijela roditeljskog dopusta te od ove godine i očinskog dopusta.

Država poslodavce motivira da izađu ususret svojim zaposlenicima koji su roditelji i raznim olakšicama i poreznim rasterećenjima. Tako je, primjerice, poreznom reformom i izmjenama Pravilnika o porezu na dohodak od rujna 2019. povećan iznos neoporezivih primitaka.

Dana je mogućnost isplaćivanja novčane nagrade za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika do iznosa 5000 kuna što uključuje dodatnu plaću i dodatak uz mjesečnu plaću. Neoporeziva je i naknada za troškove prehrane do 5000 kuna godišnje paušalno po radniku ili 12.000 kuna uz predočenje troškova. Tvrtke svojim radnicima mogu plaćati i trošak vrtića za djecu ili trošak smještaja. Također, povećan je iznos neoporezivog primitka “potpore za novorođenče” do 10.000 kuna.

Natječaj “Poslodavac prijatelj obitelji”, najavljuju iz Središnjeg državnog ureda, nastavit će se provoditi svake godine s ciljem senzibilizacije poslodavaca i šire javnosti za razumijevanje potreba zaposlenih majki i očeva i njihove djece ohrabrivanjem društveno odgovornog poslovanja koje kreira poticajno okruženje za obiteljski život i djecu.

Poručuju kako u Hrvatskoj svijest o društveno – odgovornom poduzetništvu usmjerenom na zaštitu i podršku obitelji očigledno jača. Upravo potražnja za alatima i smjernicama dokazuje izniman interes poslovnog sektora, ali i šire društvene zajednice, za razvojem društva u cjelini.

Tako značajni iskoraci podrazumijevaju zajedničko djelovanje svih dionika javnog, društvenog i poslovnog sektora.

Demografske politike i poticajne poslovne prakse usko su povezane i međuovisne. Poslodavci su to prepoznali, te je osviještenih poslodavaca koji kontinuirano rade na poboljšanju načina i uvjeta rada svojih zaposlenika, vodeći posebnu brigu o ravnoteži poslovnog i privatnog života sve više. Vjerujemo da će neki poslodavci, upravo u ovim izazovnim vremenima intenzivnije promišljati potrebu za podupiranjem obitelji i promoviranje usklađivanja poslovnog i obiteljskog života svojih zaposlenika. Upravo bi primjena takvih metoda poslovanja zasigurno utjecala na produktivnost zaposlenika, a time i poslovne rezultate. Stoga je poticanje odgovornog poslovanja kod poslodavaca kako bi prepoznali potrebe svojih zaposlenika i njihovih obitelji, trajno opredjeljenje Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije