Digitalne novosti

U Addiko banci možete plaćati i provjeriti stanje računa na Viberu

Foto: Marko Lukunić/Pixsell
1/2
13.09.2017.
u 08:00

Korisnici preko Vibera mogu provjeriti stanje računa, napraviti pregled transakcija, provjeriti gdje je najbliži bankomat...

Nakon što je to već učinila u Bosni i Hercegovini u veljači, Addiko banka uvela je uslugu plaćanja, ali i provođenja drugih transakcija, putem aplikacije Viber.

Za sada su jedina banka u Hrvatskoj koja nudi tu mogućnost, ali i jedna od rijetkih u svijetu. Osim plaćanja u domaćem platnom prometu, preko Vibera korisnici mogu provjeriti stanje računa, napraviti pregled transakcija, provjeriti gdje su najbliži bankomat ili poslovnica, dobiti informaciju o novim proizvodima i uslugama, ali i poslati upit o kreditu nakon čega će im kontakt-centar ugovoriti sastanak u poslovnici.

Digitalizacija iz temelja mijenja financijske institucije, današnji klijenti traže brže, praktičnije i dostupnije usluge koje će im olakšati svakodnevne financije – prokomentirao je na predstavljanju usluge Mario Žižek, predsjednik uprave Addiko Banka, te dodao da banka mjesečno plasira četiri do pet puta više kredita stanovništvu nego što je to radila dok je bila Hypo banka, a prema trenutačnim trendovima očekuje da će 2017. za njih biti jako dobra godina. Iskorak u digitalizaciju banka razvija sa svojim strateškim partnerima, tvrtkama Viber i Comtrade Digital Services.

Usluga se aktivira putem internetskog bankarstva banke, bez plaćanja naknade, a dnevni je limit transakcija 1250 kuna, dok za interne prijenose s računa unutar banke ne postoji dnevni limit. Svako plaćanje autorizira se PIN-om. Naknade za provođenje transakcija jednake su onima za mobilno i internetsko bankarstvo. Ponudu usluga namjeravaju širiti, no za neke od njih, recimo odobravanje kredita putem aplikacije, postoje administrativne prepreke.

– Veliki je problem različita regulativa u različitim zemljama. Pojedine središnje banke traže pisanu suglasnost klijenta za provjeru stanja u kreditnim uredima, kao što je HROK. Takvih primjera ima više – ističe Srđan Novaković, direktor digitalnog centra Addiko Grupe, koji smatra da bi cjelokupnu javnost trebalo potaknuti na iskorak prema digitalizaciji, s obzirom na to da je u suvremenoj europskoj praksi već rašireno identificiranje “videochatom”, biometrijom i ostalim naprednim metodama.


Na pitanje o tome hoće li uskoro servisi banke biti dostupni i na drugim aplikacijama, poput WhatsAppa, odvraća da su trenutačno fokusirani na suradnju s Viberom koji im je strateški partner i njihova im se aplikacija pokazala jako sigurnom, puno naprednijom od ostalih, što im je prioritet.

– U regiji u kojoj poslujemo Viber je usto puno više u upotrebi, WhatsApp je zastupljeniji u zapadnoj Europi. U Bosni Viber ima čak 99 posto korisnika internetskog bankarstva, u Srbiji 95 posto, a u Hrvatskoj oko 60 posto – kaže Novaković.
Momchil Elenkov, predstavnik Vibera za srednju i istočnu Europu, poručio je da im je cilj povezati privatne korisnike i kompanije i olakšati im svakodnevno poslovanje.

– Iako je nastao kao aplikacija za pozive, danas više od 90 posto korisnika Viber koristi za slanje poruka, a 66 posto ga je počelo upotrebljavati za komuniciranje s poslovnim subjektima – kaže Elenkov koji je Hrvatsku ocijenio kao rastuće tržište po broju aktivnih korisnika čiji se broj povećava 15 posto na godišnjoj razini. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije