DRŽAVNI ZAVOD ZA STATISTIKU

U lipnju promet industrije 27,8 posto veći na godišnjoj razini

Varaždin: Pogon za šivanje odijela tekstilne industrije Varteks
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
1/2
30.08.2022.
u 06:39

Prema glavnim industrijskim grupacijama, u lipnju je najviše na godišnjoj razini porasla prodaja energije, za 118,8 posto, te trajnih proizvoda za široku potrošnju, za 37 posto, intermedijarnih proizvoda, za 21,8 posto, netrajnih proizvoda za široku potrošnju, za 21,6 posto i kapitalnih proizvoda, za 11,4 posto.

Ukupni promet industrije bio je u lipnju 27,8 posto veći u odnosu na isti lanjski mjesec, dok je u odnosu na ovogodišnji svibanj, porastao 1,1 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Ukupni kalendarski prilagođen promet industrije u lipnju je u usporedbi s istim mjesecom 2021. porastao na domaćem tržištu za 29,8 posto, a na nedomaćem za 25,2 posto.

U odnosu na svibanj ove godine, u lipnju je taj promet na domaćem tržištu porastao za 1,6 posto, a na nedomaćem za 4,3 posto.

Prema glavnim industrijskim grupacijama, u lipnju je najviše na godišnjoj razini porasla prodaja energije, za 118,8 posto, te trajnih proizvoda za široku potrošnju, za 37 posto, intermedijarnih proizvoda, za 21,8 posto, netrajnih proizvoda za široku potrošnju, za 21,6 posto i kapitalnih proizvoda, za 11,4 posto.

Na godišnjoj razini promet industrije rastao je od početka 2021., s izuzetkom veljače kada je pao za 7,7 posto.

U siječnju lani je ostvaren najmanji porast, za 1,7 posto u odnosu na siječanj 2020. godine, dok je od ožujka ostvarivan dvoznamenkasti rast prometa industrije na godišnjoj razini, a najveći u travnju, za 40,6 posto.  

U svibnju je taj promet bio 24,3 posto veći nego u istom lanjskom mjesecu, a odnosu na travanj porastao je za 10 posto.

Na mjesečnoj razini, pak, po industrijskim grupacijama u lipnju je u usporedbi sa svibnjem za najvećih 32,1 posto porasla prodaja energije. Prodaja trajnih proizvoda za široku potrošnju porasla je za 6,9 posto, a netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 3 posto. Kod intermedijarnih i kapitalnih proizvoda prodaja je bila manja za 4,9, odnosno za 1,5 posto.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije