teslino gnijezdo

Štrok o investiciji vrijednoj 16 milijuna eura: U mom luksuznom resortu radit će domaći ljudi

Foto: T-nest
1/11
06.03.2019.
u 14:23

Jedini stranac u timu je generalni menadžer, Južnoafrikanac Steven Pieters, hrvatski zet

Nakon sedam godina Goran Štrok, hrvatski hotelijer i poduzetnik koji je bivše dubrovačke hotele postavio u vrh svjetskog hotelijerstva, vraća se na hrvatsku poslovnu scenu. Godine 2011. prodao je niz dubrovačkih hotela i odselio u London gdje je radio kao neovisni savjetnik tvrtkama za gradnju postrojenja i građevinskim tvrtkama, sudjelujući u dogovaranju projekata vrijednih više od milijarde dolara. Povratak u Hrvatsku sada obilježava investicijom vrijednom gotovo 16 milijuna eura, gradnjom i opremanjem luksuznog inovativnog ekoresorta T-Nest (Teslina gnijezda) u blizini Lovinca u Lici. Pripremni radovi počeli su lani u svibnju, sada su u punom jeku, a završetak se očekuje u jesen ove godine. Radove na Teslinu gnijezdu u Lovincu obišao je u nedjelju i ministar turizma Gari Cappelli.

– Ministarstvo turizma prepoznalo je potencijal projekta, ali i ulaganje u kontinentalni turizam, uz HBOR koji je dodijelio sredstva. Ova je investicija isplativa na dugoročne staze, a naglasak je i na domaćim proizvodima te odnosu čovjeka i prirode – istaknuo je Cappelli. Investitor Štrok orijentiran je, kaže, na domaću radnu snagu i povratak ljudi.

Krenuli ste s trenutačno najvećom privatnom investicijom u Lici. Što vas je na to potaknulo i zašto ste odabrali Liku?

Javila se potreba nakon uspjeha u Dubrovniku kada smo uspjeli potaknuti i druge da pokušaju biti jednako dobri ili bolji. Sve moje premise o hospitality biznisu bile su prisutne i kasnije, stoga sam odlučio napraviti nešto potpuno drugačije – Teslino gnijezdo. Volio bih da to bude putokaz u turizmu, uz ekologiju i održivost kao platformu. Projekt je potpuno ekološki osviješten usred netaknute prirode. Mi smo se prilagodili prirodi, a ne ona nama. Tesla je postao Leonardo da Vinci ovog vremena, ali i inspiracija nama jer je i njega inspirirala priroda. Stoga će ovdje sve biti obnovljivo i s naglaskom na reciklažu, uz električne automobile i električne bicikle, bez buke. Naš slogan glasi: Kod nas najglasnija je tišina. To je bila moja vizija za koju mislim da će je Hrvatska kopirati na dobar način i da ćemo biti najbolji i u svijetu. U Lovincu sam naišao na potpunu podršku i Ministarstva turizma, i lokalne zajednice, i Ličko-senjske županije. Prepoznali su projekt kao poseban i jedinstven. Promoviramo svih šest nacionalnih parkova u Hrvatskoj koji su Lovincu nadomak ruke; neopisiv je doživljaj da u tako kratkom roku možete promijeniti dvije klime – čistu planinsku i čistu mediteransku.

Kako je zamišljen T-Nest, koji će sadržaji i usluge biti u ponudi?

Resort će imati ukupno 72 smještajne jedinice, dakle 250 kreveta, a gosti će na izbor imati 42 platnene vile i 30 drvenih vila uz jezero ili u krošnjama drveća. Na raspolaganju su i dva restorana na vodi i u šumi koji će u ponudi imati vrhunske gastronomske specijalitete internacionalne i lokalne ličke kuhinje. Tu su i wellness, bazen, pješačke i trim staze te automobili Tesla kako bi gosti istraživali povijesne gradove i nacionalne parkove u blizini resorta. Smještajne jedinice bit će opremljene high-tech tehnologijom, a najluksuznije vile imat će vlastite saune i bazene. Gosti žele mir na odmoru. Bicikli su nečujni, automobili su na struju – sve je podređeno apsolutnom miru. Pun resort prima oko 250 ljudi. Imamo i pomoćne krevete u kućicama za obitelji s djecom. Cijene smještaja bit će od 400 eura do nekoliko tisuća eura dnevno.

1/15

Koliko ste uložili u ovaj projekt i kada očekujete završetak radova? Ima li zainteresiranih partnera ili gostiju iz inozemstva?

Čitav će projekt koštati gotovo 16 milijuna eura, a moj partner je HBOR, razvojna banka čija je osnovna zadaća poticati razvitak hrvatskog gospodarstva, kojem je u interesu da pomogne područjima poput Like. Otvorenje će biti negdje u jesen. Još je puno posla. Imamo više od 20.000 sadnica i trajnica, autohtonih biljaka iz naših krajeva, koje se sada nalaze u plastenicima u Jastrebarskom i koje ćemo presaditi ovdje u resort. Komuniciramo s luksuznim agentima u svijetu kao i s Japanom, Korejom; oni su ovime što smo najavili oduševljeni. Imamo planove za širenje T-Nesta na Zagorje i na more.

Zanimljivo je da ste orijentirani na domaću radnu snagu. Koliko ljudi planirate zaposliti?

Računamo na domaću radnu snagu na svim nivoima, a radnicima ćemo osigurati i smještaj. Nema potrebe za uvozom, domaći ljudi nam se sami javljaju. Planiramo zaposliti njih 70-ak za stalno, ne samo sezonce, jer hotel radi deset mjeseci godišnje. Nudimo radnicima i edukacije i iskustva. Jedini stranac ovdje je generalni menadžer – Južnoafrikanac Steven Pieters – hrvatski zet, koji je napustio vođenje hotela Kempinski u Dubaiju i pridružio se našem timu u stvaranju T-Nesta.

S kakvim se izazovima Hrvatska i danas suočava u ovom sektoru i na čemu je potrebno poraditi?

U Dubrovniku sam svima govorio – ako hoćete da je Dubrovnik turistički grad s pet zvjezdica, čitava dubrovačka usluga mora biti na višem nivou. Ona ne traži samo dobru sobu i dobru hranu. Dubrovnik mora dovesti na Stradun velike brendove, a ne kineske suvenire. Ljudi u prolazu dolaze popiti pivo i njih ne zanima umjetnost i renesansa, svejedno im je gdje pije to pivo, nemaju osjećaj za estetiku. Takve ste eliminirali, no zato ste dobili ljude koji cijene vaš grad, vašu uslugu, a vi ste tako više zaradili i grad lakše diše. Čitava zemlja tom filozofijom piše profit za nekoliko milijardi više, manje je ekscesa, manje nesreća i gužvi. Svaki segment ima svoj cilj. Mi ovdje u T-Nestu nudimo luksuz, ali i gostoprimstvo, osmijeh, dobru energiju koju prenose zadovoljni djelatnici.

Ne možete imati Plitvička jezera sa sedam zvjezdica i hotel s dvije zvjezdice. Hrvatska je kao zemlja nacionalni park univerzalne ljepote, što moramo znati naplatiti s dobrim razlogom. Mi moramo biti jednako uslužni. Ključ životne sreće je kada vidite sretnu i nasmijanu osobu koja vam da kompliment, a tako bi trebalo biti i u turizmu. Turska, Grčka i Španjolska imaju dugu tradiciju u turizmu, a sada su se počele buditi i uspjele izbalansirati svoje i potrebe gostiju. Turska subvencionira avioprijevoz turista iz Europe. Uspješno vode turizam i sa sedam zvjezdica. Preslabi smo da se poput njih borimo s masovnim turizmom. Za Hrvatsku to dugoročno nije dobro, što je prepoznalo i Ministarstvo turizma i zbog toga se i diže kvaliteta smještaja čitavog hrvatskog turizma. Mi smo inovativnim projektom zakoračili dalje. Prihvaćenost projekta na svjetskom tržištu je odlična – da je danas otvorenje, bili bismo puni.

>>Ministarstvo turizma predstavilo kreditnu liniju za iznajmljivače

Ključne riječi

Komentara 7

BA
barbaizamerike
14:56 06.03.2019.

Citam dvaput i tamo pise da je okreco milijarde i da ce za ovaj projekt dobiti novce od HBORa i onda ce vjerovatno to prodati i naravno zaraditi na stetu HR drzave ali nigdje ne pise koliko ce zaraditi pomagaciaci izHBORa i ovi iz Turisticke zajednice neka ga Licani pitaju gdje ce ici kanalizacija i papirici i pelene od gostiju i sta je sa ekologijom

BA
barbaizamerike
14:49 06.03.2019.

Nemogu vjerovati da HBOR financira bivse agente Jugo sluzbi.Sramota

JU
jure41
14:54 06.03.2019.

UDBIN potomak moze gradit i unakizit krajolik kako hoce ! Sramota !!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije