Kako preživjeti globalnu krizu, pitanje je koje danas muči većinu
kompanija. Austrijanac dr. Othmar Hill, osnivač tvrtke za savjetovanje
na području ljudskih resursa Hill Internacionala te otac humanističkog
menadžmenta, savjetuje kompanijama da investiraju u tri čimbenika –
strategiju i “know how”, ljude te organizacijsku klimu.
Treba znati planirati
– Kompanije moraju pronaći pravi put za budućnost investirajući u
menadžere i “know how”. Oni trebaju znati planirati, imati strategiju
za iduće tri godine, ali ne u glavi, kako to većina radi, već je treba
dobro razraditi na papiru. U svakoj situaciji moguće je planirati
unaprijed, pa čak i u ovo nestabilno vrijeme. No, moraš se prilagoditi
i mijenjati brže nego što si to radio u prošlosti – objašnjava dr.
Hill, jedna od najcjenjenijih osoba srednje i jugoistočne Europe na
području traženja i selekcije te razvoja ljudskih potencijala, te vrlo
tražen kao predavač, medijator i trener.
– Drugi su faktor zaposlenici. Kriza je pravo vrijeme za prepoznavanje
talenata unutar kompanije, a treći i najvažniji faktor jest motiviranje
ljudi i komunikacija s njima. Kada investiraš u sva tri faktora, ti si
bolji od konkurencije – tvrdi dr. Hill. U ovakvim trenucima ljude je
najbolje motivirati tako da im se jasno i otvoreno kaže što se događa i
kakve planove kompanija ima.
– Idući mjesec susrest ćemo se s velikim brojem otpuštanja i mnogo će
kompanija pogriješiti i otpustiti krive ljude, što može biti
katastrofa. Zato smatram da je bolje ne otpuštati ljude, a ako se netko
već odluči na to, neka to odigra pametno – savjetuje dr. Hill. Bolje bi
bilo, nastavlja, skratiti radno vrijeme i uvesti pola radnog vremena,
možda poslati ljude na godišnji ili pauzirati s radom nekoliko mjeseci.
Jer kada kriza prođe, opet će sve te kompanije koje otpuštaju ljude
trebati zaposlenike.
– U Austriji nas tvrtke koje planiraju otpuštati ljude zovu da
educiramo zaposlenike o tome kako pronaći novi posao, to je njihova
posljednja socijalna mjera prije otkaza – predlaže dr. Hill. Kao otac
humanističkog menadžmenta smatra da je on iznimno važan jer stabilizira
kompaniju.
– To je dugotrajan koncept. Ako si dugo u kompaniji, onda akumuliraš
“know how” znanje. Ako se seliš s posla na posao, ne akumuliraš znanje
i uvijek gubiš. Humanistička psihologija postoji 50 godina, ali
humanistička poslovna psihologija je novost. Bitno je staviti čovjeka,
odnosno ljude u centar, i onda su i oni sretniji, osjećaju da vrijede
pa su samim time i produktivniji – kaže dr. Hill.
Savjetnici za odabir karijere
Jedan od najvećih problema tržišta rada je nedostatak savjetnika za odabir karijere, smatra dr. Hill.
– Ljudi gube godine života na poslovima koji ih ne zanimaju, ali i
država novac. Trebalo bi raditi s mladima i pomoći im da odaberu pravo
zanimanje za sebe – zaključuje dr. Hill.
DR. OTHMAR HILL OTAC HUMANISTIČKOG MENADŽMENTA