Pokušate li usporediti na koji način se posao kojim se bavite radio prije samo deset godina u odnosu na danas, velike su šanse da nećete naći puno sličnosti. Ako se industrija u kojoj radite u tom periodu i nije bitno transformirala, a to je rijetka situacija s obzirom na opseg promjena koje su zahvatile gospodarstvo, sigurno je integrirala nove alate koji zaposlenima pomažu u svakodnevnom radu. Pa iako se većina poslova radi na dramatično drugačiji način u donosu na samo par desetljeća ranije, organizacija posla se istovremeno nije mnogo mijenjala.
Novi, pak, načini rada zahtijevaju i potpuno nove oblike organizacije i pristupa radu. Zbog toga su u najvećoj tehnološkoj kompaniji, Hrvatskom Telekomu, odlučili napraviti veliki zaokret. Zaokret u skladu sa svojim obećanjem društvu prema kojem, uz pomoć tehnologije, žele osigurati jednake prilike svima. Pokrenuli su veliku kampanju ”Svijet boljih mogućnosti” koja je zapravo platforma za taj zaokret koji mijenja kompaniju i interno i eksterno.
Digitalizacija i simplifikacija sada su top teme telekom tržišta. Stoga Hrvatski Telekom već dulje vrijeme radi na ovim područjima te kroz transformacijske projekte postaje brži, učinkovitiji i transparentniji. Jedan od takvih projekata bio je i projekt Digital&Agile (D&A), kojeg je posljednjih godinu dana vodila Ana Zovko, danas direktorica Odjela za digitalno poslovanje, a fokusirao se na digitalizaciju i pojednostavljenje korisničkog puta te uvođenje novog, agilnog načina rada u kompaniju.
“Tehnologija je uvelike promijenila korisničko iskustvo. Korisnici teže jednostavnim procesima te personaliziranim informacijama, bilo kada, bilo gdje. Digitalizacijom činimo korisnički put, poput kupnje i aktivacije, korištenja usluge, plaćanja i korisničke podrške korisnicima transparentnijim i razumljivijim“, kaže Zovko. Kroz projekt su posljednjih godinu dana, ističe, lansirali mnoge funkcionalnosti i digitalizirali dijelove korisničkog puta koristeći agilni način rada i scrum metodologiju, te su ponosni što su stvorili preduvjete za širenje agilnog načina rada u ostatak kompanije.
HT VIŠE NEĆE BITI VERTIKALNA KOMPANIJA
Direktor Odjela za planiranje ljudskih resursa Hrvatskog Telekoma, Vjekoslav Golubović, smatra da su za transformaciju u digitalnu kompaniju najvažniji ljudi, njihova znanja i kompetencije. Hrvatski Telekom stoga već neko vrijeme radi na stvaranju okruženja koje potiče brže i fleksibilnije načine rada te razvoj, rast i samoodgovornost zaposlenika.
“Upravo pokrećemo Agilnu akademiju koja će pomoći u razumijevanju uloge svakog pojedinca u transformaciji kompanije u digitalnu i agilnu organizaciju. Kroz ovu akademiju stvaramo osnovu za promjenu načina razmišljanja i razvoj „growth mindseta“, a time potičemo kreativnost i istovremeno promoviramo timski rad kao ključnu vrijednost naše kulture”, kaže Golubović ističući kako je riječ o dugotrajnijem procesu koji teži međusobnoj suradnji timova i osnaženih pojedinaca, dok se, istovremeno, sve više ukida hijerarhija i rad ljudi u silosima.
NITKO OD ZAPOSLENIKA NE ŽELI SE VRATITI NA STARO
“Znamo da smo na dobrom putu jer, primjerice, nitko od naših zaposlenika, koji su iskusili rad u agilnim timovima, više ne može zamisliti da se vrati na stari način rada.”, ističe Golubović. Ovakav je način rada, naposljetku, i nužan temelj za poslove budućnosti čiju važnost ističu i u Hrvatskom Telekomu.
“Hrvatski Telekom danas zapošljava ljude čija znanja i kompetencije ranije nisu niti postojali - data scientiste, agilne coacheve, scrum mastere. Tako će biti i ubuduće. Poslovi koji danas još ne postoje, već sutra mogu biti među najtraženijima u svijetu i kod nas. I stoga nastavljamo i sa STEM inicijativama kako bismo bili najpoželjniji poslodavac za nove generacije STEM-ovaca, ali i stvorili potencijale za stvaranje svijeta boljih mogućnosti. Želimo zadovoljne korisnike i budućnost za našu djecu u razvijenoj i naprednoj Hrvatskoj”. zaključuje.
A da bi se sve ove poruke prenijele među svim zaposlenicima Hrvatskog Telekoma brinu se ambasadori unutar kompanije. Točnije, njih stotinjak. Među njima su i Sandra Kovačić Vešligaj i Marijo Grizelj iza kojih je dugogodišnje iskustvo rada u korporaciji, ali i golema pozitivna energija koju prenose i na sve ostale oko sebe. Njihova je uloga interno promovirati kulturu uspjeha i kulturu zajedništva, te pomoći svim ostalim kolegama da razumiju transformaciju kompanije u digitalnu. Najvažnija je, ističu, transparentna komunikacija u svakodnevnom poslu koji obavljaju.
„Već sad smo prepuni sjajnih dojmova. Svi mi, ambasadori, smo tjednima komunicirali sa svim ostalim kolegama u kompaniji, prenosili smo im našu novu svrhu, prezentirali naše aktivnosti, odgovarali smo na brojna pitanja, mnogo toga… I ljudi u kompaniji su prepoznali pravu priču. Točnije, promjenu. Svakodnevno primamo stotine poruka naših kolega koji žele volontirati, sudjelovati u novim idejama, pomagati u kreiranju kompanijskih evenata…Ukratko, zaposlenici žele biti aktivni sudionici u daljnjem razvoju i rastu naše kompanije. I to je neprocjenjivo“, ističe Marijo, koji inače, kao voditelj ponude za privatne korisnike, ima veliko iskustvo u vođenju timova u cijeloj Hrvatskoj s projektom Magenta 1. U svemu rečenome podržava ga i Sandra koja, pak, radi na području ljudskih resursa gdje je zadužena za rad sa studentskom zajednicom i i osviještavanje važnosti obrazovanja iz STEM područja, potrebnih za digitalizaciju hrvatskog društva. „Cilj je da svi mi u kompaniji zajedno održavamo ljestvicu koju smo si postavili i da jedni druge motiviramo da budemo još bolji“, zaključuje Sandra.
VELIKA DOMAĆA I SVJETSKA IMENA U SJEDIŠTU KOMPANIJE
A motivacije nije nedostajalo ni na velikom internom događanju koje je nedavno organizirano za zaposlenike Hrvatskog Telekoma u novom sjedištu kompanije u Radničkoj. Tako su pred zaposlenike HT-a stigli svjetski poznati futurolog Ed Gillespie i naš znanstvenik i astronom Korado Korlević, čija predavanja izazivaju oduševljenje mnogobrojne publike. Osim njih, u Radničkoj su se okupili i suosnivač Degordiana Tomislav Grubišić, zatim Ankica Kovač, naša mlada znanstvenica koja gradi prvu hrvatsku punionicu vodikom, Ivan Jelušić, suosnivač Orqe koji je sa svojim timom, na najvećem tehnološkom sajmu u Las Vegasu, prezentirao video naočale za upravljanje dronom te Paolo Zenzerović iz Instituta za razvoj i inovativnost mladih.
Sadržaj nastao u partnerstvu s Hrvatskim telekomom.