Trgovački sud u Zagrebu prihvatio je prijedlog Viadukta o pokretanju predstečajne nagodbe za tu tvrtku koja je u blokadi više od 70 dana.
Na dan podnošenja zahtjeva za predstečajnu nagodbu, 18. svibnja, Viadukt je bio u neprekidnoj blokadi 50 dana, a nepodmirene obveze na taj dan iznosile su 140,3 milijuna kuna.
Drastičan pad prihoda
U planu restrukturiranja koji je Viadukt izradio i priložio svom zahtjevu za otvaranje predstečajne nagodbe, navodi se da je tvrtka tijekom 2016. imala pad prihoda sa 750 na 604 milijuna kuna i rast rashoda sa 694 na 823 milijuna kuna, što je dovelo do negativnog operativnog rezultata od 219 milijuna kuna. U prva tri mjeseca ove godine Viadukt je ostvario prihode od samo 49 milijuna kuna, što bi značilo, nastavi li se isti trend i u idućim kvartalima, da bi prihodi u ovoj godini iznosili samo 200 milijuna kuna, a rashodi bi bili najmanje 180 milijuna kuna viši. Ukupni dugovi Viadukta iznose 493 milijuna kuna.
Pri tome su obveze prema dobavljačima na dan 31. ožujka iznosile 247,6 milijuna kuna. U mjerama financijskog restrukturiranja koje predlaže uprava Viadukta, a koju vodi Damir Kezele vjerovnicima se nudi reprogram duga, i to tako da se 70 posto ukupnog duga otplaćuje sedam godina uz tri godine počeka i godišnju kamatu od 1,5 posto.
Preostali dio duga platili bi nakon okončanja isplate reprogramiranog duga, odnosno za 10 godina. Dijelu vjerovnika višeg isplatnog razreda – radnicima i državi (doprinosi na plaće) – dugovi bi se namirili u roku od 60 dana od deblokade računa tvrtke. Ostalim vjerovnicima iz te skupine, kao i vjerovnicima s neosiguranim tražbinama, predlaže se otpis 40 posto duga, a ostalo bilo bi reprogramirano na pet godina uz jednu godinu počeka i beskamatnu otplatu. Tako bi se ukupno otpisalo 125 milijuna kuna duga Viadukta.
Novi kredit
U toj tvrtki je na dan 31. ožujka ove godine bilo zaposleno 1173 ljudi, od toga 902 s ugovorima na neodređeno i 271 na određeno vrijeme. U planu restrukturiranja navodi se da je jedna od ključnih mjera smanjenje broja zaposlenih koji imaju ugovore na neodređeno vrijeme za 500 djelatnika. Troškovi za njihove otpremnine procijenjeni su na 15 milijuna kuna. Kako bi poboljšao svoju likvidnost, Viadukt planira prodati i svoj udio u tvrtki Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) koja je koncesionar u Zračnoj luci Franjo Tuđman. Udio Viadukta u MZLZ-u iznosi 5,11 posto, a uprava te tvrtke procjenjuje da će za to dobiti 10 milijuna eura.
Do svježeg novca Viadukt planira doći i prodajom svog potraživanja u Libiji u iznosu od 40 milijuna kuna, naravno, uz diskont faktoring kućama ili financijskim institucijama. Od toga očekuju 20 milijuna eura ili pak da im potraživanje u Libiji posluži kao kolateral za novi kredit kod HBOR-a u iznosu od 10 do 20 milijuna eura. Uprava navodi i da je otvorena za ulazak strateškog partnera koji bi dokapitalizirao tvrtku.
Većina dugova u reprogram, ulazak strateškog partnera
1. Broj radnika sveo bi se na 800, a za otpremnine onima koji su višak potrebno je 15 milijuna kuna
2. Većina dugova bi se reprogramirala, uz poček i dugogodišnju otplatu uz kamate najviše od 1,5 posto
3. Tvrtka je otvorena za ulazak strateškog partnera koji bi je svježim novcem dokapitalizirao
Hvala svim političarima što niste prstom mrdnuli da se zaustavi propast Viadukta! Što ste široko otvorili vrata austrijskom STRABAGu i omogućili im da preuzmu veći dio tržišta! Ne čuvate naše, tuđima se prodajete! Izdajice, ne imali mira!