Za rast industrije turizma najzaslužniji su, čini se, Nijemci. Pokazuju to posljednji podaci iz GfK tourism researcha. Nijemci su, naime, najoptimističniji kada je riječ o godišnjem odmoru.
Ova turistička godina (studeni 2011. / listopad 2012.) pokazuje rast rezervacija njemačkih turista na razini od 11%. U ostalim zemljama Europe potražnja za odmorima prilično je smanjena. Tako je, na primjer, u V. Britaniji zabilježen pad od 5% u odnosu na prethodnu godinu, dok je u Nizozemskoj pad od samo 2%.
U ovo vrijeme krize velik dio rezervacija za odmor odnosi se na domaće destinacije pojedinih zemalja i sistem “all-inclusive vacations” gdje su ukupni troškovi fiksni.
Omiljeno odredište Europljanima i dalje je Španjolska, dok Turska i Egipat ulaze u favorite za ovu sezonu. Britanci su pak posebno zainteresirani za odmor u SAD-u.
Prema podacima o bukingu u Njemačkoj (do svibnja) Hrvatska je na jedanaestom mjestu po prometu i na 12. mjestu po bukingu ljetnog odmora. To je destinacija s rastom od +9% za ljetni buking, pokazuje istraživanje.