Četiri godine prošlo je od stravične pomorske tragedije u kojoj je u naletu glisera tajkuna Tomislava Horvatinčića (67) poginuo talijanski bračni par Francesco Salpietro (63) i Marinelda Nelly Patell Salpietro (61). Par je plovio jedrilicom Santa Pazienza 16. kolovoza 2011. oko 11 sati primoštenskim akvatorijem kada je na njih velikom brzinom naletio Horvatinčićev gliser.
Traže odštetu
Federico Salpietro (28), Francescov i Marineldin sin, kaže da se nadao kako će proces koji se vodi u Šibeniku biti okončan prije godinu dana. I dalje nema sudsku potvrdu o tome tko je odgovoran za smrt njegovih roditelja.
Luigi Pasini iz Padove, odvjetnik obitelji Salpietro, kazao nam je da se proces previše odužio i kako mu se ne vidi kraja. Dakako, postoji nada u njegovo okončanje, ali dosadašnji njegov tijek ne daje naslutiti brzi završetak.
– Razočaran sam... Imam dojam da će proces trajati još dugo. Poštujem sud, ali osobno imam i neke dvojbe u ishod. Moj otac bio je odličan pomorac. Znao je napamet pravila plovidbe – kazao je Federico Salpietro.
Poslije ročišta kojem je nazočio u Šibeniku, kada je ponovno odužen proces, Federico Salpietro rekao je: “Razočaran sam procesom. Ubojica (njegovih roditelja, pr. a.) se nalazi tu, nekoliko koraka od mene”.
Inače, Federico i njegova sestra Gaia Salpietro pokrenuli su i građansku parnicu u Padovi protiv osiguravajućeg društva Allianz u Hrvatskoj koji je osigurao Horvatinčićev gliser Santa Marina i koji nije platio odštetu. Horvatinčićevi odvjetnici smatraju da je za to nadležan sud u Hrvatskoj, a ne u Italiji.
No, cijela ova pravosudna trakavica od početka je bila puna kontroverzija.
Odmah nakon nesreće iz Horvatinčićeve tvrtke stiglo je priopćenje koje je on osobno bio potpisao.
– Na moju veliku žalost, upravljački je sustav broda otkazao te u trenutku nesreće nisam njime mogao normalno upravljati i skrenuti sa smjera koji je vodio prema drugom plovilu. Uvidjevši da upravljački sustav ne funkcionira, svim sam snagama pokušao osobe s jedrilice upozoriti da ne kontroliram brod – pisalo je tada u priopćenju.
Na suđenju je Horvatinčić demantirao da je on autor tog pisma u kojem se “krivi kvar” automatskog pilota, no još se veći obrat dogodio svjedočenjem njemačkog nautičara koji je nakon nesreće prvi naišao na tijela poginulih Talijana i potpuno uništenu jedrilicu. Naime, u iskazu policiji Nijemac Klaus Fuchs, koji je našao i Horvatinčića nasukanog na otočiću nedaleko od mjesta tragedije, tvrdio je da Horvatinčić uopće nije pitao za stradale Talijane. No, na sudu je rekao kako ga je prevoditeljica krivo razumjela i da je Horvatinčić pitao može li ga prevesti do jedrilice kako bi pomogao stradalima te da je bio u velikom šoku.
Različita vještačenja
Krunski svjedok tragedije, Horvatinčićeva partnerica Anica Đerđe Dilber, koja je s njim bila na gliseru, u svom je svjedočenju navela kako je vidjela da je Horvatinčiću pozlilo, odnosno da mu je klonula glava. Potom je, kako je rekla, osjetila udarac, a na većinu drugih pitanja odgovarala je s “ne znam” i “ne sjećam se”. Iživcirani sin poginulih Talijana tada se ustao i ironično joj zapljeskao. Sutkinja ga je zbog toga izbacila iz sudnice. Nadalje, dva su prometna vještaka u svom iskazu tvrdila da je iz radarskih snimki jasno kako je Horvatinčić vozio brzinom od 26 čvorova te da je imao četiri minute za izbjegavanje jedrilice. No, pri tom uopće nije smanjivao brzinu ni uoči ni nakon sudara. Tezu obrane koja ističe da je Horvatinčiću pozlilo i da je za tragediju kriv manevar Talijana kojim su presjekli kurs gliseru potvrdio je pomorski vještak obrane krajem veljače ove godine. Nakon tog iskaza sutkinja je naručila treće, odnosno nadvještačenje. Od tada prošlo je pola godine i nije poznato kada će se suđenje nastaviti.
hr krivosudje u svom punom i blistavom sjaju.