Ne morate ih osobno poznavati, ne morate s njima ispijati kave ili im
pomagati pri uređenju novog stana... Ma ne morate ih gotovo nikada ni
vidjeti uživo. Ali nikako se ne možete oteti dojmu da neke od njih
tjedno ipak sretnete i vidite vrlo često. Možda i prečesto. Zapravo,
imate dojam da su stalno tu uz vas. A sve to zato što su oni -
televizijska lica. I to lica s kojima provodite - sate. Zapravo, kad
malo bolje razmislite, njih vidite i čujete češće nego možda vlastite
roditelje, djecu, ostalu rodbinu i prijatelje. Pa kad je već tako, nije
zgoreg izračunati vremensko trajanje te nepravde prema bližnjima
svojima.
Uz malo najjednostavnije matematike posao se brzo privodi kraju i u
tren se pojavljuje lista osoba koje su na malim ekranima - najviše.
Dokazuje to minutaža njihova prisustva u poslijepodnevnim i nacionalnim
televizijskim programima. Prema takvom mjerenju apsolutna vladarica
ekrana je - Sanja Doležal. U pet dana, kroz pet emisija i preko pet
tema ona je u našim životima prisutna - 275 minuta.
- Joooj, to zvuči zastrašujuće! Puno! A ja ničega ne volim previše! -
uzvratila je Sanja suočena s podatkom vlastite slike na ekranu.
Možemo se složiti da spomenuta brojka zaustavlja dah, no u njezinu
slučaju to je jedina opasnost koja nam prijeti. Jer, Sanja posao
svakodnevne televizijske voditeljice obavlja sjajno. Nenametljiva je,
suosjećajna, jednostavna, pristupačna, vrckava... Kad se kamere upale
svjesno se sklanja u sjenu svojih gostiju i iz nje izviruje baš kad
zatreba.
- Nisam ja središte priče. Zato uoči snimanja gostima kažem da ćemo
posao najbolje obaviti ako oni govore više, a ja manje. I baš po
pitanju mog pojavljivanja suprug mi je dao najljepši kompliment. Kada
sam ga jednom pitala kakva sam bila u emisiji, on mi je uzvratio da me
zapravo nije ni primjetio jer se zadubio u temu. Kažu mi to i
prijateljice. Često i ne primijete kako izgledam i jesam li se lijepo
odjenula, jer se koncentriraju na slušanje zanimljivih gostiju - kazala
je Sanja. I to s ponosom. A na nju takvu ponosan mora biti i RTL TV
koji joj je dao prostora da se pokaže i osvoji nas.
No za Sanjinu prvu pratilju po minutaži, Renatu Sopek, dojmovi imaju
sasvim drugi predznak. Bilo da radi izravan prijenos "Big brothera"
petkom ili dan kasnije prezentira "Zvijezde extra" ili se pak pozabavi
vremenskom prognozom (čime skupi čak 225 televizijskih minuta), svaki
njezin nastup zrači - napadnošću. Naime, iako smo se u ovoj temi
pozabavili prvenstveno kvantitetom, ni kvalitete se nismo odrekli.
Štoviše, kad se to dvoje kod nekoga poklopi u kombinaciju iz snova -
nitko sretniji.
A razloga za nasmješena lica imaju i Hloverka Novak-Srzić i Tihomir
Ladišić. S njima u "Otvorenom", ovisno čija je šihta, provedemo 220
minuta tjedno. I to je dobro pogođena mjera. Hloverka za nju ima
recept. Poput Sanje kaže, ako se ovaj posao radi dobro onda u prvom
planu nije novinar ili voditelj već tema i gosti.
- Da sam samo neka zgođuhna manekenka onda bih zbog tolike količine na
ekranu dozlogrdila i bogu i vragu i sebi - dodaje.
Što se nje tiče, mogla bi ona potegnuti i više. Energije i volje ima.
- Ali vremena nemam! - zavapila je Hloverka.
Tako je kolegama iz emisije "Život uživo" nakon što su joj predložili
da za njih povremeno nešto napravi morala, iako nerado, udijeliti
košaricu. Obrazložila ju je riječima kako naprosto - ne stigne. Usto,
svaštarenje drži riskantnim jer postoji mogućnost da se svi ti poslovi
počnu odrađivati sve lošije i lošije. Da se ne bi krivo shvatilo, nema
Hloverka ništa protiv sveprisutnosti nekoga na ekranu. Samo treba
paziti o kome je to ili čemu riječ. Eto, ona tvrdi da bi Gorana Milića
mogla gledati svaki dan po nekoliko puta, ali joj je zato "Big Brother"
posve nezanimljiv.
Na njezinu tragu razmišljanja je i urednik HTV-ova Zabavnog programa
Aleksandar Kostadinov.
- Kada netko dobro radi onda ga treba iskoristiti do granica
izdržljivosti, jer za razliku od gostiju koje zovemo u emisije i kojih
ima malo pa ih brzo potrošimo, televizijskih voditelja nemamo milijun.
Zato kad se među njima dogode oni pravi s njihovim pojavljivanjem na
ekranu ne treba škrtariti i štedjeti - nemilosrdan je Kostadinov.
K tome, da se njega pita, i neke autorske zvijezde iz drugih programa
prisavke televizije upregnule bi se znatno više. Da sve ne ispadne samo
verbalno junačenje, odmah nudi i primjer iz svog zabavnog kutka.
Svjestan iznimne osobnosti Danijele Trbović na vrat će joj natovariti
još jednu emisiju pa ćemo britku i brzomisleću voditeljicu osim u
svakodnevnoj "Najslabijoj karici" uskoro gledati i u subotnjem
večernjem showu. Za tu odluku i mi dajemo glas!
I Željko Pervan, kojeg u dva projekta viđamo tri puta tjedno, misli
kako je doziranje nečijeg pojavljivanja na televiziji nepotrebno dok
taj netko oko sebe stvara uzlazno raspoloženje. No kad atmosfera spadne
na banalnosti i svakidašnju jadikovku - onda treba prijeći na
uzmicanje. Kad je on u pitanju, osobito je samokritičan. Prema nama,
čak i nepotrebno sitničav.
- Evo, mi svakog tjedna možemo napraviti pola sata "Večernje škole". To
je naša mjera. I ne bi htjeli eksperimentirati s više snimanja od toga
da bi eventualno doznali koliko nas se može izdržati - oštar je prema
sebi i svome timu Pervan.
Kad bi mu netko sad ponudio da se pojavi u još nekom projektu te mu je
zato spreman i masno platiti, on bi ostao mrtav-hladan.
- Nema tog novca zbog kojeg bih sam sebe uništio u medijskom smislu.
Uostalom, mogla bi to biti i prepredena neprijateljska ponuda da me se
medijski ubije. Pa za to ima i puno jeftinijih načina! - dokazuje
Pervan svoju imunost na šuštanje novčanica.
No kad isti zvuk postane problem na komercijalnim televizijama, onda se
povuku radikalni potezi. Prema riječima urednika magazinskih emisija
RTL TV-a Siniše Bevande, u trenutku kada se shvati da nečije lice na
ekranu počinje izazivati odbojnost, što rezultira smanjenjem
gledanosti, to se lice miče i mijenja drugim.
- No da se ne bi našli u takvim situacijama, mi između gledatelja i
naših voditelja pokušavamo uspostaviti prisnost. To smo, primjerice,
uspjeli postići s Tatjanom Jurić u "Explozivu". Od nje ne želimo
stvoriti seks-bombu, već osobu blisku publici. Zapravo, ne želimo da
ona bude voditeljica, nego ugodna domaćica - dodatno je pojasnio
Bevanda.
Da sve bude med i mlijeko htjela bi i direktorica programa HTV-a Tanja
Šimić. No ni ona oči ne može zatvoriti pred okrutnom istinom.
- Televizijska lica su potrošna roba. To nije lijepo niti reći niti
čuti, ali pretjerano pojavljivanje može štetiti. Javlja se
dekoncentracija, radi se sve lošije. Stoga u nas nema osobe koja
istovremeno voditeljski radi u više od dva HTV-ova projekta - odrješito
je svoj stav iznijela Šimić.
E sad, na kraju moramo reći i ovo. Iako bi mnogi na upit koga, što se
profesije tiče, smatraju pravim vladarima televizijskih širina i dužina
počeli izgovarati neka posve druga imena (Milić, Latin, Stanković,
Knjaz, Martinović, Šprajc, Kolar...) to što njih nema na ovom popisu
znači samo jedno - da se iz ovog matematičkog zbroja minuta ne smiju
donositi brzopleti zaključci.
Više od 800 minuta iz Big Brother kuće
Da kojim slučajem pri izradi ove teme nismo uzimali niti jedan ograničavajući uvjet, onda bi stanari Big Brother kuće, s osvojenih više od 800 tjednih minuta, između sebe morali podijeliti titule najprisutnijih televizijskih lica.