Deset lica s najvećom minutažom u programu

Renata Sopek
import
27.10.2005.
u 09:54

Ne morate ih osobno poznavati, ne morate s njima ispijati kave ili im pomagati pri uređenju novog stana... Ma ne morate ih gotovo nikada ni vidjeti uživo. Ali nikako se ne možete oteti dojmu da neke od njih tjedno ipak sretnete i vidite vrlo često. Možda i prečesto. Zapravo, imate dojam da su stalno tu uz vas. A sve to zato što su oni - televizijska lica. I to lica s kojima provodite - sate. Zapravo, kad malo bolje razmislite, njih vidite i čujete češće nego možda vlastite roditelje, djecu, ostalu rodbinu i prijatelje. Pa kad je već tako, nije zgoreg izračunati vremensko trajanje te nepravde prema bližnjima svojima.
Uz malo najjednostavnije matematike posao se brzo privodi kraju i u tren se pojavljuje lista osoba koje su na malim ekranima - najviše. Dokazuje to minutaža njihova prisustva u poslijepodnevnim i nacionalnim televizijskim programima. Prema takvom mjerenju apsolutna vladarica ekrana je - Sanja Doležal. U pet dana, kroz pet emisija i preko pet tema ona je u našim životima prisutna - 275 minuta.
- Joooj, to zvuči zastrašujuće! Puno! A ja ničega ne volim previše! - uzvratila je Sanja suočena s podatkom vlastite slike na ekranu.

Možemo se složiti da spomenuta brojka zaustavlja dah, no u njezinu slučaju to je jedina opasnost koja nam prijeti. Jer, Sanja posao svakodnevne televizijske voditeljice obavlja sjajno. Nenametljiva je, suosjećajna, jednostavna, pristupačna, vrckava... Kad se kamere upale svjesno se sklanja u sjenu svojih gostiju i iz nje izviruje baš kad zatreba.
- Nisam ja središte priče. Zato uoči snimanja gostima kažem da ćemo posao najbolje obaviti ako oni govore više, a ja manje. I baš po pitanju mog pojavljivanja suprug mi je dao najljepši kompliment. Kada sam ga jednom pitala kakva sam bila u emisiji, on mi je uzvratio da me zapravo nije ni primjetio jer se zadubio u temu. Kažu mi to i prijateljice. Često i ne primijete kako izgledam i jesam li se lijepo odjenula, jer se koncentriraju na slušanje zanimljivih gostiju - kazala je Sanja. I to s ponosom. A na nju takvu ponosan mora biti i RTL TV koji joj je dao prostora da se pokaže i osvoji nas.
No za Sanjinu prvu pratilju po minutaži, Renatu Sopek, dojmovi imaju sasvim drugi predznak. Bilo da radi izravan prijenos "Big brothera" petkom ili dan kasnije prezentira "Zvijezde extra" ili se pak pozabavi vremenskom prognozom (čime skupi čak 225 televizijskih minuta), svaki njezin nastup zrači - napadnošću. Naime, iako smo se u ovoj temi pozabavili prvenstveno kvantitetom, ni kvalitete se nismo odrekli. Štoviše, kad se to dvoje kod nekoga poklopi u kombinaciju iz snova - nitko sretniji.
A razloga za nasmješena lica imaju i Hloverka Novak-Srzić i Tihomir Ladišić. S njima u "Otvorenom", ovisno čija je šihta, provedemo 220 minuta tjedno. I to je dobro pogođena mjera. Hloverka za nju ima recept. Poput Sanje kaže, ako se ovaj posao radi dobro onda u prvom planu nije novinar ili voditelj već tema i gosti.
- Da sam samo neka zgođuhna manekenka onda bih zbog tolike količine na ekranu dozlogrdila i bogu i vragu i sebi - dodaje.
Što se nje tiče, mogla bi ona potegnuti i više. Energije i volje ima.
- Ali vremena nemam! - zavapila je Hloverka.



Tako je kolegama iz emisije "Život uživo" nakon što su joj predložili da za njih povremeno nešto napravi morala, iako nerado, udijeliti košaricu. Obrazložila ju je riječima kako naprosto - ne stigne. Usto, svaštarenje drži riskantnim jer postoji mogućnost da se svi ti poslovi počnu odrađivati sve lošije i lošije. Da se ne bi krivo shvatilo, nema Hloverka ništa protiv sveprisutnosti nekoga na ekranu. Samo treba paziti o kome je to ili čemu riječ. Eto, ona tvrdi da bi Gorana Milića mogla gledati svaki dan po nekoliko puta, ali joj je zato "Big Brother" posve nezanimljiv.
Na njezinu tragu razmišljanja je i urednik HTV-ova Zabavnog programa Aleksandar Kostadinov.
- Kada netko dobro radi onda ga treba iskoristiti do granica izdržljivosti, jer za razliku od gostiju koje zovemo u emisije i kojih ima malo pa ih brzo potrošimo, televizijskih voditelja nemamo milijun. Zato kad se među njima dogode oni pravi s njihovim pojavljivanjem na ekranu ne treba škrtariti i štedjeti - nemilosrdan je Kostadinov.
K tome, da se njega pita, i neke autorske zvijezde iz drugih programa prisavke televizije upregnule bi se znatno više. Da sve ne ispadne samo verbalno junačenje, odmah nudi i primjer iz svog zabavnog kutka. Svjestan iznimne osobnosti Danijele Trbović na vrat će joj natovariti još jednu emisiju pa ćemo britku i brzomisleću voditeljicu osim u svakodnevnoj "Najslabijoj karici" uskoro gledati i u subotnjem večernjem showu. Za tu odluku i mi dajemo glas!
I Željko Pervan, kojeg u dva projekta viđamo tri puta tjedno, misli kako je doziranje nečijeg pojavljivanja na televiziji nepotrebno dok taj netko oko sebe stvara uzlazno raspoloženje. No kad atmosfera spadne na banalnosti i svakidašnju jadikovku - onda treba prijeći na uzmicanje. Kad je on u pitanju, osobito je samokritičan. Prema nama, čak i nepotrebno sitničav.
- Evo, mi svakog tjedna možemo napraviti pola sata "Večernje škole". To je naša mjera. I ne bi htjeli eksperimentirati s više snimanja od toga da bi eventualno doznali koliko nas se može izdržati - oštar je prema sebi i svome timu Pervan.

Kad bi mu netko sad ponudio da se pojavi u još nekom projektu te mu je zato spreman i masno platiti, on bi ostao mrtav-hladan.
- Nema tog novca zbog kojeg bih sam sebe uništio u medijskom smislu. Uostalom, mogla bi to biti i prepredena neprijateljska ponuda da me se medijski ubije. Pa za to ima i puno jeftinijih načina! - dokazuje Pervan svoju imunost na šuštanje novčanica.
No kad isti zvuk postane problem na komercijalnim televizijama, onda se povuku radikalni potezi. Prema riječima urednika magazinskih emisija RTL TV-a Siniše Bevande, u trenutku kada se shvati da nečije lice na ekranu počinje izazivati odbojnost, što rezultira smanjenjem gledanosti, to se lice miče i mijenja drugim.
- No da se ne bi našli u takvim situacijama, mi između gledatelja i naših voditelja pokušavamo uspostaviti prisnost. To smo, primjerice, uspjeli postići s Tatjanom Jurić u "Explozivu". Od nje ne želimo stvoriti seks-bombu, već osobu blisku publici. Zapravo, ne želimo da ona bude voditeljica, nego ugodna domaćica - dodatno je pojasnio Bevanda.
Da sve bude med i mlijeko htjela bi i direktorica programa HTV-a Tanja Šimić. No ni ona oči ne može zatvoriti pred okrutnom istinom.
- Televizijska lica su potrošna roba. To nije lijepo niti reći niti čuti, ali pretjerano pojavljivanje može štetiti. Javlja se dekoncentracija, radi se sve lošije. Stoga u nas nema osobe koja istovremeno voditeljski radi u više od dva HTV-ova projekta - odrješito je svoj stav iznijela Šimić.
E sad, na kraju moramo reći i ovo. Iako bi mnogi na upit koga, što se profesije tiče, smatraju pravim vladarima televizijskih širina i dužina počeli izgovarati neka posve druga imena (Milić, Latin, Stanković, Knjaz, Martinović, Šprajc, Kolar...) to što njih nema na ovom popisu znači samo jedno - da se iz ovog matematičkog zbroja minuta ne smiju donositi brzopleti zaključci.


Više od 800 minuta iz Big Brother kuće

Da kojim slučajem pri izradi ove teme nismo uzimali niti jedan ograničavajući uvjet, onda bi stanari Big Brother kuće, s osvojenih više od 800 tjednih minuta, između sebe morali podijeliti titule najprisutnijih televizijskih lica.

Želite prijaviti greške?