Potrošačima u Hrvatskoj tradicija je glavni kriterij pri
kupnji proizvoda, dok je u većini europskih zemalja najbitnija stavka
visoka kvaliteta. Pokazalo je to istraživanje “Trusted
Brands” koje je drugu godinu uzastopno proveo časopis
Reader’s Digest među 14.000 nasumice izabranih pretplatnika.
Opel najdraži auto
Nakon tradicije koja je i lani bila najveći razlog kupnje, hrvatskim
potrošačima je najbitnija kvaliteta proizvoda. Osobno
iskustvo s robnom markom drugi je kriterij većine Europljana, za
razliku od Hrvatske, gdje je taj kriterij još uvijek manje
važan.
Kao i prošle godine, domaće robne marke mahom su pobjednice
u kategorijama prehrambenih proizvoda. Hrvatski potrošači
ponovno su kao najbolje odabrali Dukat, Franck, Ožujsko pivo,
Kraš i Gavrilović.
Povjerenje
u robne marke
Nivea je u obje godine najuvjerljivija robna marka istraživanja i
pobijedila je u tri kategorije. Čak 94 posto
prošlogodišnjih pobjednika zadržalo je povjerenje
potrošača, a novi pobjednici su voda Jana i sredstvo protiv
prehlade i kašlja Coldrex.
U 36 kategorija proizvoda i usluga pobjednici su 22 domaće i 14 stranih
robnih marki. Hrvatski potrošači najviše vjeruju
Opelovim automobilima, kućanskim uređajima Gorenje, osobnim računalima
Hewllett Packard, mobilnim telefonima Nokia, fotoaparatima i kamerama
Sonya, namještaju Lesnina...
Hrvatski potrošači najviše vole domaće maslinovo
ulje SMS, Vindijine prirodne voćne sokove, dječju hranu Podravka-lino,
a najčešće se odlučuju za kupnju u Konzumu
Direktori manje bitni
Najveći pad na ljestvici vrijednosnih kriterija za odabir robnih marki
zabilježili su direktori tvrtki. Dok su lani sposobni direktori bili
treći razlog za kupnju proizvoda tvrtki na čijem su čelu, hrvatski
potrošači su ih ove godine stavili na deveto mjesto.
Potrošači vjerni hrvatskim markama