Potrošači vjerni hrvatskim markama

Domaće je domaće: Hrvatima je tradicija bitnija od kvalitete

03.11.2008.
u 18:33

Potrošačima u Hrvatskoj tradicija je glavni kriterij pri kupnji proizvoda, dok je u većini europskih zemalja najbitnija stavka visoka kvaliteta. Pokazalo je to istraživanje “Trusted Brands” koje je drugu godinu uzastopno proveo časopis Reader’s Digest među 14.000 nasumice izabranih pretplatnika.

Opel najdraži auto
Nakon tradicije koja je i lani bila najveći razlog kupnje, hrvatskim potrošačima je najbitnija kvaliteta proizvoda. Osobno iskustvo s robnom markom drugi je kriterij većine Europljana, za razliku od Hrvatske, gdje je taj kriterij još uvijek manje važan.

Kao i prošle godine, domaće robne marke mahom su pobjednice u kategorijama prehrambenih proizvoda. Hrvatski potrošači ponovno su kao najbolje odabrali Dukat, Franck, Ožujsko pivo, Kraš i Gavrilović.

Povjerenje u robne marke

Nivea je u obje godine najuvjerljivija robna marka istraživanja i pobijedila je u tri kategorije. Čak 94 posto prošlogodišnjih pobjednika zadržalo je povjerenje potrošača, a novi pobjednici su voda Jana i sredstvo protiv prehlade i kašlja Coldrex.

U 36 kategorija proizvoda i usluga pobjednici su 22 domaće i 14 stranih robnih marki. Hrvatski potrošači najviše vjeruju Opelovim automobilima, kućanskim uređajima Gorenje, osobnim računalima Hewllett Packard, mobilnim telefonima Nokia, fotoaparatima i kamerama Sonya, namještaju Lesnina...

Hrvatski potrošači najviše vole domaće maslinovo ulje SMS, Vindijine prirodne voćne sokove, dječju hranu Podravka-lino, a najčešće se odlučuju za kupnju u Konzumu

Direktori manje bitni
Najveći pad na ljestvici vrijednosnih kriterija za odabir robnih marki zabilježili su direktori tvrtki. Dok su lani sposobni direktori bili treći razlog za kupnju proizvoda tvrtki na čijem su čelu, hrvatski potrošači su ih ove godine stavili na deveto mjesto.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?