'Ovo je još jedan korak Volva prema smanjivanju utjecaja na okoliš koje
ima sagorijevanje u motorima, dok u isto vrijeme nudimo kupcima
istinski tihe i sofisticirane motore izvrsnih performansi.', ističe
Derek Crabb, potpredsjednik inženjerskog odjela Volva.
D5 motor visokih performansi bio je već predstavljen u Volvu S80, a u
modelima V70, XC60 i XC70 bit će dostupan od proljeća 2009.
Performanse i vozljivost u novom D5 motoru riješeni su preko dva
dvostruka turbo punjača različitih veličina, koji rade sekvencijalno
kako bi osigurali dodatnu snagu unutar šireg raspona okretnog momenta.
Rezultat je brza reakcija i trenutno ubrzanje pri svim brzinama, s vrlo
glatkim prijenosom brzina između turbo raspona.
Ova tehnologija dvostrukih turbo punjača također je omogućila i
uvođenje više razine recirkulacije ispušnih plinova (EGR) pri većem
rasponu broja okretaja nego ranije. Ovo „prisiljava“ dva turbo punjača
da optimalno raspodijele snagu kako bi osigurali visoke performanse i
nisku potrošnju goriva, koji se zasigurno natječu za titulu najboljih u
klasi.
Napredna tehnologija ubrizgavanja koja koristi piezoelektrične
ubrizgavače goriva omogućava preciznu distribuciju raspršenog goriva u
komoru za sagorijevanje, što rezultira učinkovitim sagorijevanjem i
niskom emisijom štetnih plinova. U isto vrijeme, ova tehnologija uz
učinkovito sagorijevanje proizvodi ugodan zvuk, doprinoseći tako
elegantnosti kao i kod šest-cilindarskog benzinskog motora.
Zajedno, ova high–tech rješenja doprinose izvanredno smanjenoj
potrošnji goriva (kombinirano EU):
· 6.2 litara/100 km (164 g/km) za S80.
· 6.4 litara/100 km (169 g/km) za V70.
· 7.0 litara/100 km (185 g/km) za XC60 (preliminarno).
· 7.0 litara/100 km (185 g/km) za XC70 (preliminarno).
Jednostruki turbo 2.4D –
fokus na ekonomičnoj potrošnji
Novi jednostruki turbo 2.4D bit će dostupan za Volvo S80 i Volvo C70,
kao i u inačicama Volva XC60 i XC70 s prednjim pogonom, od proljeća
2009.
Motor je, s velikim naglaskom, prilagođen smanjenju potrošnje goriva.
Sistem za ubrizgavanje ima različit tip piezoelektričnih ubrizgavača od
onih u D5 motorima, čija je namjena da kroz izuzetno precizne sekvence
ubrizgavanja smanje potrošnju goriva. Visoki pritisak kod ubrizgavanja
utječe na izuzetno učinkovito sagorijevanje.
Da bi poboljšao vozljivost, jednostruki turbo punjač prilagođen je tako
da proizvede visoku okretnu silu iz niskog okretnog momenta.
Statistika poboljšanog jednostrukog turbo 2.4D motora u potrošnji
goriva (kombinirani EU):
· 5.8 litara/100 km (154 g/km) za S80 (preliminarno).
· 5.9 litara/100 km (157 g/km) za V70 (preliminarno).
· 6.0 litrara/100 km (159 g/km) za XC60.
· 6.0 litara/100 km (159 g/km) za XC70.
Zajednička tehnologija
Dva nova dizelska motora dijele brojna zajednička tehnološka rješenja.
Motori imaju nižu kompresiju, učinkovitije sagorijevanje i posljednju
generaciju tehnologije inženjeringa. Inženjeri Volva smanjili su
unutarnje trenje te gubitke koji nastaju u pumpi u dizelskim motorima.
Također, znatno su smanjeni usisni i ispušni padovi pritiska.
Uz to, novi turbo dizelski motori opremljeni su keramičkim grijačima,
visoko – tehnološkim rješenjem koje osigurava izvanredno paljenje
zahvaljujući vrlo brzom zagrijavanju. Dosežu temperaturu od 1000
stupnjeva Celzijusa za samo 2 sekunde, što olakšava pokretanje motora i
smanjuje štetne emisije.
Pod određenim uvjetima vožnje, primjerice kod izuzetno niskog broja
okretaja, keramički grijači mogu biti upotrijebljeni tako da povise
temperaturu u cilindrima, što dodatno poboljšava učinkovitost izgaranja.