Tržište osobnih računala u trima zemljama u regiji, Hrvatskoj,
Sloveniji i Srbiji, u trećem tromjesečju 2008. godine iznimno je raslo.
Ukupno je prodano 263.898 osobnih računala, odnosno 38 posto više nego
u istom tromjesečju 2007., pokazuje istraživanje analitičke tvrtke IDC
Adriatics.
Kriza ipak na pomolu
– Kada govorimo o Hrvatskoj, prema podacima distributera, vidljivo je
da računala kupuju kućni korisnici jer je većina računala prošla kroz
maloprodajni kanal. Natječaji u državnom sektoru, prerađivačkoj
industriji, sektoru komunalnih usluga te financijskom sektoru pomogli
su rastu prodaje računala – objasnio je Nenad Zlatović, analitičar u
IDC Adriaticsu, te dodao da se i za četvrto tromjesečje očekuje rast
prodaje s obzirom na to da je zbog blagdanskih sniženja ono
tradicionalno dobro.
Ipak, valja očekivati da će se posljedice krize osjetiti na tržištu,
posebice u segmentu kućnih korisnika, imajući na umu i najavljene
restrikcije u državnom sektoru koji je jedan od četiriju stupova IT
potrošnje te najavljena kreditna ograničenja banaka tvrtkama i
stanovništvu, dodaje Zlatović.
U svim trima zemljama najdinamičniji segment PC tržišta bio je segment
prijenosnika čiji je rast bio znatno viši od povećanja obujma ukupnog
tržišta.
Prijenosnici u trendu
– Riječ je o trendu koji traje. Korisnici su shvatili da uz iste
karakteristike kao i kod stolnih računala dobivaju još i mobilnost uz
istu ili neznatno višu cijenu. Ne treba tu zanemariti i utjecaj
marketinških kampanja međunarodnih brandova koji drže dominantan udio
na domaćem tržištu prijenosnika – ističe Nenad Zlatović.
TRŽIŠTE OSOBNIH RAČUNALA