EKOLOGIJA Samo su dvije automobilske grupacije poštovale plan smanjenja emitiranja CO2

Fiat i Peugeot najzeleniji

18.03.2009.
u 13:41

Fiat je jedina automobilska kompanija koja je uspjela ispoštovati plan o smanjenju emisija ugljičnog dioksida koji je još 1998. godine zacrtala Europska udruga proizvođača automobila (ACEA).

Prednost malih auta
Ceh je prije 11 godina postavio za cilj svim proizvođačima koji automobile prodaju na europskom tržištu smanjenje prosječnih emisija CO2 ispod 140 grama po kilometru do kraja 2008.. Automobili Fiatova koncerna - prema istraživanju agencije JATO Dynamics, koje je provedeno u 21 europskoj državi, prosječno su ispuštali 138,4 g/km CO2, dok su automobili PSA (Peugeot i Citroen) sa 140,1 g/km CO2 bili vrlo blizu zadane granice. Talijani i Francuzi svoju poziciju prvenstveno mogu zahvaliti činjenici da u njihovoj gami prevladavaju manji automobili koji su mnogo manji onečišćivači.

Fiat je još uvjerljivije prvi i među 10 najprodavanijih europskih automobilskih marki (veći onečišćivači iz Fiat koncerna se ovdje ne računaju) sa 133,7, a jedini ispod granice još je Peugeot sa 138,1 g/km.

Ukupno loš rezultat
Nijemci su u potpunosti podbacili. Ford je najmanje štetan za okoliš s prosjekom 147,8, slijedi Opel sa 151,1, a najprodavaniji VW je daleko iza njih sa 158,8g/km CO2.

Dva premium branda, BMW i Mercedes, očekivano su na začelju kolone budući da oni većinom proizvode automobile s jačim motorima. Ali razlika između njih je golema.

Bavarci su u posljednjih nekoliko godina značajno smanjili emitiranje CO2 i sa 160.6 g/km došli vrlo blizu VW, a Mercedes je ostao uvjerljivo posljednji sa 185 g/km.

Zabrinjavajući podatak jest prosječno emitiranje CO2 cijelog europskog autotržišta koje je u 2008. iznosilo 153.7 g/km. Krajem prošle godine Europska unija je propisala obvezu svim proizvođačima da prosječne emisije u svojim flotama do 2015. godine svedu ispod 130g/km i prvi put visoke penale za one koji se odredbi neće pridržavati.

Primjerice, za ono malo prekoračenje od 0,1 g/km PSA bi trebao platiti 5 eura pomnoženo s brojem prodanih automobila te godine (u 2008. god. 1,858.701). Za prekoračenje do 2 g/km plaćat će se 15 eura, do 3 g/km 25 eura, a sve više od 3 g/km 95 eura.

Želite prijaviti greške?