Fiat je jedina automobilska kompanija koja je uspjela ispoštovati plan
o smanjenju emisija ugljičnog dioksida koji je još 1998. godine
zacrtala Europska udruga proizvođača automobila (ACEA).
Prednost malih auta
Ceh je prije 11 godina postavio za cilj svim proizvođačima koji
automobile prodaju na europskom tržištu smanjenje prosječnih emisija
CO2 ispod 140 grama po kilometru do kraja 2008.. Automobili Fiatova
koncerna - prema istraživanju agencije JATO Dynamics, koje je provedeno
u 21 europskoj državi, prosječno su ispuštali 138,4 g/km CO2, dok su
automobili PSA (Peugeot i Citroen) sa 140,1 g/km CO2 bili vrlo blizu
zadane granice. Talijani i Francuzi svoju poziciju prvenstveno mogu
zahvaliti činjenici da u njihovoj gami prevladavaju manji automobili
koji su mnogo manji onečišćivači.
Fiat je još uvjerljivije prvi i među 10 najprodavanijih europskih
automobilskih marki (veći onečišćivači iz Fiat koncerna se ovdje ne
računaju) sa 133,7, a jedini ispod granice još je Peugeot sa 138,1 g/km.
Ukupno loš rezultat
Nijemci su u potpunosti podbacili. Ford je najmanje štetan za okoliš s
prosjekom 147,8, slijedi Opel sa 151,1, a najprodavaniji VW je daleko
iza njih sa 158,8g/km CO2.
Dva premium branda, BMW i Mercedes, očekivano su na začelju kolone
budući da oni većinom proizvode automobile s jačim motorima. Ali
razlika između njih je golema.
Bavarci su u posljednjih nekoliko godina značajno smanjili emitiranje
CO2 i sa 160.6 g/km došli vrlo blizu VW, a Mercedes je ostao uvjerljivo
posljednji sa 185 g/km.
Zabrinjavajući podatak jest prosječno emitiranje CO2 cijelog europskog
autotržišta koje je u 2008. iznosilo 153.7 g/km. Krajem prošle godine
Europska unija je propisala obvezu svim proizvođačima da prosječne
emisije u svojim flotama do 2015. godine svedu ispod 130g/km i prvi put
visoke penale za one koji se odredbi neće pridržavati.
Primjerice, za ono malo prekoračenje od 0,1 g/km PSA bi trebao platiti
5 eura pomnoženo s brojem prodanih automobila te godine (u 2008. god.
1,858.701). Za prekoračenje do 2 g/km plaćat će se 15 eura, do 3 g/km
25 eura, a sve više od 3 g/km 95 eura.
EKOLOGIJA Samo su dvije automobilske grupacije poštovale plan smanjenja emitiranja CO2