Tvrtka Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN) objavila da je u 2008.
godini, drugu godinu zaredom zadržala vodeću poziciju u svijetu u
prodaji osobnih uređaja za navigaciju (personal navigation device –
PND), povećavajući tržišni udio na globalnom tržištu u odnosu na 2007.
godinu. Rezultate istraživanja donosi tvrtka Canalys, vodeća neovisna
tvrtka za analizu tržišta tehnologije.
“Drugu godinu zaredom, najviše ljudi iz cijelog svijeta odabralo je
proizvode tvrtke Garmin između svih ostalih robnih marki kako bi im
pomogli sigurno stići do odredišta”, rekao je Cliff Pemble, izvršni
direktor tvrtke Garmin.
“Već 20 godina, Garmin se obvezuje ponuditi svojim kupcima inovativne,
tehnički napredne, kvalitetne uređaje, jednostavne za korištenje, i
dobru podršku. Usprkos ovim ekonomsko teškim vremenima, vjerujemo da
povećanje našeg tržišnog udjela dolazi kao rezultat našeg ispravnog
pristupa tržištu i sigurni smo da možemo nastaviti s ponudom proizvoda
koji će biti najbolji u svom segmentu te da ćemo time privući još više
korisnika u nadolazećim godinama.”
“Canalys procjenjuje da je tržišni udio osobnih uređaja za navigaciju
tvrtke Garmin u 2008. godini povećan na 32,9% u odnosu na 27,5% u 2007.
godini,” komentirao je Chris Jones, dopredsjednik i glavni analitičar
ove industrije u tvrtci Canalys.
“Prema našim procjenama, isporuka uređaja za cestovnu navigaciju tvrtke
Garmin porasla je iz godine u godinu za 42%, što je solidna
učinkovitost na tržištu koje nije više u početnom zamahu korisničke
potražnje. Ipak, usprkos očekivanim teškim uvjetima na tržištu kroz ovu
godinu, jači ponuđači će od toga izvući korist i nastaviti s povećanjem
tržišnog udjela,” rekao je Jones.
Podaci tvrtke Canalys uključuju ukupan broj osobnih uređaja za
navigaciju u cijelom svijetu za 2008. kalendarsku godinu. Ovaj
izvještaj ne uključuje druge važne segmente Garmin proizvoda – ručne
uređaje za navigaciju u prirodi, trening uređaje za sport i fitness,
nautičke uređaje i uređaje za zrakoplove – koji bi dodatno dokazali
globalno vodeću poziciju tvrtke na tržištu uređaja za navigaciju.
Ukupno, Garmin je u 2008. godini isporučio 16,9 milijuna uređaja, što
je porast od 38% u odnosu na 2007. godinu. Usprkos zahtjevnoj
ekonomskoj klimi, tvrtka je prijavila ukupni prihod od 3,49 bilijuna
USD u 2008. godini, što je porast od 10% u odnosu na 3,18 bilijuna USD
u prethodnoj godini. Sve regije postigle su bolje rezultate u 2008.
godini, Amerika 13%, Europa 5%, a Azija 1%.