Kada je riječ o aferi remontiranih borbenih zrakoplova MiG 21, odgovor na pitanje dokle uistinu može sezati eventualna odgovornost načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Drage Lovrića, možda ponajbolje može dati njegov prethodnik na toj visokoj dužnosti. General Pavao Miljavac, naime, osim funkcije načelnika Glavnog stožera OS, obnašao je i funkciju ministra obrane pa je itekako upoznat s tematikom nadležnosti u sustavu Oružanih snaga i MORH-u.
– Načelnik Glavnog stožera sudjeluje o odluci je li zrakoplovima potreban remont ili nije. No, kako je jasno da, s obzirom na okolnosti, nema novca za kupnju nove tehnike te da je odluka o remontu jedina moguća, on donosi odluku o remontu i to je sva njegova odgovornost. Niti je raspolagao budžetom niti je odlučivao o ponuđaču i izvođaču radova, drugim riječima, njega se nije pitalo tko će raditi taj remont – kaže Pavao Miljavac te dodaje kako Ministarstvo obrane “drži budžet” te osniva povjerenstvo koje pak odlučuje tko će u konačnici obaviti remont.
General Miljavac pritom kaže da je Hrvatski generalski zbor, kojemu je na čelu, više puta upozoravao da je novac uludo potrošen i da su nam Ukrajinci podvalili vremešne jemenske zrakoplove, ali njihove apele nitko nije želio čuti. Ako nije general Drago Lovrić, tko je, pitamo generala Miljavca, kriv za skandal? – Ne mogu tvrditi da je u cijelu priču upleten Ante Kotromanović koji je izjavio da će se upucati u glavu ako se dokaže da je pogodovao Ukrajincima, ali mislim da s komisijom koja je birala izvođača nešto ozbiljno ne štima.
>> Remont platili 140 milijuna kuna, a stanje je isto kao i prije
Na odboru za obranu Kotromanović je više puta svjedočio i davao obrazloženja tijekom 2013.i 2014. Govorio kako su sve medijske spekulacije o zamijenjenim Migovima neutemeljene, kako je cijeli posao transparentan, povoljan. Mahao svežnjevima dokumentacije. U svjetlu ove afere jasnija su njegova čudna putovanja i traženje posla u Americi nakon izbora. Dosezi te afere koja ima jasne elemente veleizdaje, toliki su da izvidi i dugotrajne trakavice naprosto nisu dopustive. To treba sve prvo uhititi radi sumnje u bijeg i zataškavanje dokaza, a potom istrazivati. Koga? Sve u lancu; od Kotromanovica, preko Višnje Tafre, bivšeg načelnika GS i HRZa i onih koji su vršili inspekcije remonta do onog probnog pilota koji je dao suglasnost da je remont valjano izveden.