Budući da se Sabor raspušta najkasnije do 25. rujna, a parlamentarni izbori održat će se najkasnije do kraja studenoga, stranke su već u žestokoj pretkampanji. Pred vratima je i službena kampanja za parlamentarne izbore, a Večernji list otkriva kako će SDP i HDZ, dvije najveće stranke, započeti i voditi svoje izborne kampanje.
U SDP-u start su planirali za 26. rujna, i to, doznajemo na Iblerovu trgu, iz male dvorane Doma sportova u Zagrebu. Prema planu, u Zagreb će na taj prvi i najveći motivacijski skup doći oko pet tisuća SDP-ovaca.
Nema povratka na staro
Uz kompletan vrh stranke dolaze i svi izborni koordinatori te gotovo svi koordinatori biračkih mjesta, a dio mjesta rezerviran je i za goste.
Ovo je prvi put da je SDP za početak kampanje odabrao veliku dvoranu.
– Ništa tu nije čudno. Želimo pokazati snagu SDP-a i zbog toga ćemo u Dom sportova pozvati sve ljude koji na neki način sudjeluju u kampanji – kaže jedan član Predsjedništva SDP-a na kojemu je u srijedu i prezentiran plan kampanje. Poznate su i ključne poruke koje će se iznositi u kampanji i koje, jasno je već sada, i premijer i šef SDP-a Zoran Milanović kao i njegovi ministri već dobrano koriste u svakodnevnoj komunikaciji.
– Jedna je od tema otpis duga. Želi se pružiti novi početak prezaduženim građanima i tako ćemo to i predstaviti. Nadalje, dosta će se u kampanji govoriti o garanciji za mlade uz poruku da je od početka godine zaposleno 70 tisuća mladih ljudi – kaže nam jedan visokopozicionirani SDP-ovac. Isto tako u kampanji ćemo se naslušati o "Hrvatskoj u plusu" kojom će se stalno naglašavati kako je Hrvatska 2014. godine povukla 173,6 milijuna eura više nego što je uplatila u proračun EU. Poseban naglasak u kampanji bit će i na dobre rezultate turističke sezone. Taj dio kampanje nazvan je "Ljeto dobrih vijesti" i u sklopu njega će se u SDP-u hvaliti prihodima od turizma, ulaganjima u turistički sektor...
Smišljeno je i nekoliko krilatica koje će ministri isticati vjerojatno na svakodnevnoj bazi poput "Nema povratka na staro", a dosta će se isticati i teme rasta BDP-a, rješavanje problema dužnika u švicarcima, korupcije...
"Prekopirali shemu"
Ni u HDZ-u ne sjede prekriženih ruku. Pomalo i likuju jer je SDP prekopirao većinu njihove stranačke i izborno-organizacijske sheme. Spektakularni počeci kampanja uz 5000 članova i simpatizera odavno su patent HDZ-a. Najveća oporbena stranka krajem rujna započinje svoje tematske skupove koji su nastavak stranačkih klauzura.
Odnosno, nakon što su ljetos po svim izbornim jedinicama odradili zatvorene stranačke skupove, hadezeovci sada nastavljaju opet po svim jedinicama s tematskim skupovima na kojima će predstavljati svoj izborni program, čiji je dio i gospodarski program.
Ovaj put dolazit će u one gradove po izbornim jedinicama u kojima nisu bili ljetos. Svidio im se početak kampanje tada predsjedničke kandidatkinje HDZ-a Kolinde Grabar-Kitarović koja je svoj program predstavila u zagrebačkom Westinu.
Nešto slično, moguće u istom hotelu (lokacija još nije odabrana), napravit će i HDZ. Na tom će skupu, osim stranačkih ljudi, okupiti i širu javnost – akademike, gospodarstvenike, sportaše koji podržavaju HDZ.
Idući grad u koji idu je Vukovar jer su ljetos klauzuru za petu izbornu jedinicu odradili u Slavonskom Brodu pa je sada na redu Vukovar. Prilagođeno svakoj izbornoj jedinici, predstavljat će se izborni program članstvu i simpatizerima s naglascima iz tog programa baš za taj dio Hrvatske. Službeni početak kampanje HDZ će obilježiti velikim motivacijskim skupom, također u Zagrebu, a još dvoje hoće li lokacija biti Cibona ili možda Arena Zagreb. U svakom slučaju, spektakl neće izostati.
Poruke koje će se iznositi i na tematskim skupovima, ali i na onim izbornima u kampanji imat će nacionalni i gospodarski karakter. HDZ će najveći dio svoje kampanje bazirati na gospodarskom programu, koji su već nazvali programom za spas Hrvatske, a koji su pripremali godinu dana u suradnji s bavarskim IFO institutom.
U HDZ-u odbacuju Milanovićeve težnje za osobnim sučeljavanjem Karamarka i šefa SDP-a te inzistiraju na sučeljavanju programa.
>> Milanović puca po Karamarku kao osobi, šef HDZ-a uzvraća: Neću u to blato
>> Kupovanje vremena nije koristilo pa je SDP ubacio u petu brzinu
Zoka je puko, njega ne spašava ni da krene iz Kumrovca