Informacija da je američko-irska tvrtka odustala od gradnje tvornice etanola u Vukovaru, teške 200-tinjak milijuna dolara, nikoga nije previše iznenadila.
Talijanima uspjelo
Građani su se, naime, u proteklih 15-ak godina, od mirne reintegracije do danas, navikli na obećanja od kojih gotovo nijedno nije realizirano. Još se sjećaju najava o izgradnji brojnih tvornica, distributivnih središta, brodogradilišta za jahte, raznih projekata u poljoprivredi, termoelektrane na plin, kanala Dunav – Sava, Luke Istok…
– Bilo je uistinu najrazličitijih obećanja. Nažalost, osim talijanskog ulagača koji je otvorio pogon Adriatica Dunav, vrijedan nekoliko desetaka milijuna eura, ne znam ni za jedno značajnije inozemno ulaganje u vukovarsko gospodarstvo – kaže pročelnik gradskog Upravnog odjela za gospodarstvo Dragan Njegić. Dodaje da su razlozi propadanja projekata različiti; neki su imali novac i prave planove, ali su odustali zbog naše birokracije i sporosti, drugi nisu ništa napravili, a treće su onemogućili poslovne teškoće i kriza. Rezultata nisu dali ni Zakon o Vukovaru ni Zakon o područjima od posebne državne skrbi, koji su omogućavali neplaćanje poreza na dobit i carine za uvoz strojeva, povrat 50 posto uplaćenih doprinosa…
Drukčija socijalna slika
Njegić također podsjeća na tvornicu za potrebe Toyotinih vozila, tvornicu stakla, distributivno središte tvrtke M-SAN, više pogona za proizvodnju bioenergije, dolazak raznih investitora u Borovo… Da je ostvaren samo dio tih projekata, koje su najčešće političari glasno najavljivali, ironično kaže, u Vukovaru danas ne bi bilo nezaposlenih, a socijalna slika grada izgledala bi sasvim drugačije.
– Grad je i dalje maksimalno otvoren za sva potencijalna ulaganja. No, gradske su ovlasti tu gotovo nikakve. Primjerice, američko-irski investitor odustao je jer nije mogao riješiti pitanje zemljišta tvornice Borovo koja je u državnom vlasništvu. Vrlo često oni brzo osjete sporost naše birokracije – ističe Njegić.
Propalim projektima treba dodati i one koje su zakočili sami Vukovarci, poput gradnje sabirališta za animalni otpad, čiju je gradnju zaustavila politika.
>>Postavljamo pitanje zbog čega se privatizira Luka Vukovar?'
Propalo,pa Sabo je sa njima pregovarao ?!... Svaki put kad se javio preko radia je jedno te isto ponavljao kako je on sa onima pregovarao sa ovima na kraju vidimo kako je pregovarao...