Konferencija „Informatika u turizmu: Primjena.com“ pružit će
okupljenima strateške informacije o mogućnostima i raspoloživim
tehnologijama i rješenjima namijenjenim turističkoj industriji, s
ciljem poboljšanja poslovanja.
Riječ je o rješenjima i sustavima namijenjenim optimizaciji poslovnih
procesa s ciljem ostvarenja ušteda te pružanju novih usluga ili
poboljšanju postojećih, a s ciljem povećanja postojećih prihoda ili
stvaranja novih izvora dohotka.
Okupljenim sudionicima iz turističke industrije – hotelijerstva,
turističkih agencija i tour-operatera te prijevoznika, ali i
turističkih zajednica i lokalnih uprava – predstavit će se najmoderniji
koncepti poslovanja kroz studije slučajeva najpoznatijih domaćih i
regionalnih hotelskih sustava i agencija, koje su implementacijom novih
modela rada i ICT tehnologija ostvarile napredak u svojem poslovanju.
Među predavačima će biti Dean Nižetić (Adriatica.net), Tihomir
Cirkvenčić (Atento / HP), Žarko Vorkapić (iTurus sum), Mirko Gudelj
(Micros Fidelio), Laszlo Toth (Dirigens), Božo Juretić (Ouroboros),
Ivana Žmegač (Večernji list), Vladislav Valiček (NoveMo / Microsoft),
Dan Klepač (Formel), Luka Kolonić (Smart Com / Kapetanović Sistemi) te
Ivica Španić (Ericsson Nikola Tesla) koji će okupljenima predstaviti
potencijale unaprijeđenja poslovanja korištenjem ICT tehnologija.
Konferencija se održava u zagrebačkom multipleksu CINESTAR – Avenue Mall, nedaleko od prostora Zagrebačkog Velesajma.
Turizam, recesija i informatička rješenja
Turizam je najveća hrvatska industrija, koja je u 2008. godini
prihodovala 7 milijardi eura sa 11 milijuna turista (povećanje od 1%) i
uz povećanje broja noćenja za 2%.
Recesija, svjetska financijska kriza te sve veća kompetitivnost
svjetskih turističkih odredišta nalažu potrebe povećanja konkurentnosti
domaće turističke industrije, ne samo kroz kvalitetniju turističku
ponudu već i kroz optimiziranje i povećanje efikasnosti poslovanja te
kvalitetniju podršku poslovnim procesima, uz razvoj novih usluga, s
ciljem povećanja profita u odnosu na ostvareni prihod.
Naravno, želimo i veću dostupnost informacija koja će potencijalnim
inozemnim gostima povećati atraktivnost Hrvatske kao turističke
destinacije, a time povećati konkurentnost domaćeg turizma!
Ovi se ciljevi mogu postići uvođenjem različitih informatičkih
tehnologija u tvrtke koje su uključene u turističku ponudu, prvenstveno
turističkim agencijama, hotelima i prijevoznicima.
Je li vrijeme za promjene u poslovanju?
Zašto treba reagirati?
Kako je i svjetska turistička ponuda tijekom posljednjih godina
konstantno bilježila rast prodaje, ali sa sve većom tržišnom utakmicom
te rastućim troškovima prihodi su posljednjih godina stagnirali.
Ulaskom svjetske ekonomije u recesiju pa i u financijsku krizu prihod
predstojeće turističke sezone mogao bi biti smanjen, po nekim
predviđanjima čak do 20% na svjetskoj razini.
Kod nas se u ovom trenutku ne vide veliki padovi narudžbi, no moramo
razmišljati kako dodatno povećati konkurentnost te iskoristiti trenutnu
pozitivnu politiku aktivnog promicanja hrvatskog turizma u inozemstvu.
Imamo li izlaz iz situacije?
Možda. Ulaganje Republike Hrvatske u promociju turističke industrije
svakako će pomoći informiranosti turista o Hrvatskoj, ali koliko ćemo
povećati stvarnu posjećenost ovisi o dva čimbenika koja će hrvatski
turizam pozicionirati na svjetskoj turističkoj karti:
kvaliteti informacija do kojih potencijalni gost može doći korištenjem
najdostupnijeg medija: Interneta kvaliteti ponude i razini usluga koje
ćemo ponuditi
Može li se Hrvatska natjecati sa visokorazvijenim turističkim odredištima? Znamo da može!
Vjerujemo da se implementacijom naprednih rješenja može povećati
efikasnost poslovanja, doći do novih kupaca te do kvalitetnijih kupaca,
omogućiti veća zarada od postojećih te povećati profit sa istim
resursima.
Ključne teme
Hotel management sustavi
Sustavi za upravljanje hotelskim poslovanjem centar su poslovanja – na
jednom mjestu objedinjuju podatke različitih sustava ( recepcija, CRM,
ERP, web, IPTV…) te njima upravljaju, omogućujući tako jedinstven uvid
u sve segmente poslovanja, analitiku te objedinjavanje korisničkih
podataka. Jesu li to rješenja namijenjena samo velikim korisnicima?
Digitalna televizija, IPTV, PayPerView televizija
Sustavi zasnovani na mrežnim tehnologijama omogućuju veliku
fleksibilnost u poslovanju. Osim digitalne televizije (od besplatnih do
PPV programa ) i multimedije, IP TV omogućuje različite usluge
posjetiteljima - od pristupa internetu, naručivanju u sobe ili plaćanju
usluga i računa. Također, ovim se sustavima omogućuje marketinški
pristup korisniku - omogućujući ne samo veći stupanj kvalitete usluge
već i dodatnu zaradu hotelu.
Integracija informacija
Turistička industrija zapravo je skup nekoliko industrija, pri čemu
možemo izdvojiti hotelijerstvo, prijevozništvo te marketing/prodaju,
odnosno turističke agencije i tour-operatore kao najvažnije poslovne
cjeline, uz turističke zajednice i lokalnu samoupravu kao društveni
okvir poslovanja. Povezivanje podataka ovih poslovnih cjelina još
uvijek je na nedovoljnoj razini te je njihova dostupnost mala, a
uglavnom nije moguća veća razina automatizacije procesa.
Integracija informacija i poslovnih sustava ostvaruje ne samo direktne
uštede u potrebnim resursima i vremenu potrebnom za obavljanje
pojedinih operacija već bi i omogućila cijeli niz novih i naprednih
usluga zasnovanih na webu, omogućujući ne samo višu kvalitetu usluge
već i veću fleksibilnost - čime bi ostvarila dodatnu kompetitivnu
prednost nad konkurencijom te ostvarila i veću zaradu.
CRM sustavi - Upravljanje odnosima s korisnicima
Kvalitetne informacije o vlastitim korisnicima, njihovim navikama te
uslugama koje koriste - ali i brzim odzivom na njihove želje - mogu
donijeti prednost pred konkurencijom. Poznavanje korisnika i
prepoznavanje njihovih potreba omogućuje puno višu kvalitetu usluge
koju možete ponuditi, čime povećava mogućnost prihoda kroz povećan broj
usluga koje možete pružiti korisniku.
Neovisno radi li se o operativnom CRM-u, analitičkom ili prodajnom, CRM
nije samo software - implementacija filozofije u kompaniju ono je što
čini prednost.
Ljudski resursi
Upravljanje ljudskim resursima u velikim sustavima iziskuje velike
troškove, u svim fazama – od pronalaženja zaposlenika do praćenja rada
li i efikasnosti. Kako naći idealnog zaposlenika, s naglaskom na
sezonskim djelatnicima, kakve mnogi turistički resursi koriste tijekom
ljeta? Kako upravljati s njima, kad su jednom tu – kako omogućiti
najefikasniji – po mogućnosti automatizirano praćenje procesa,
korištenjem informatičkih tehnologija?
Upravljanje ispisom dokumenta
Još uvijek ne možemo reći kako je moguće poslovati bez papira, bez
ispisanog dokumenta. Mogućnosti optimiziranja resursa korištenjem
modernih ispisnih tehnologija u poslovnom procesu dovode do velikih
ušteda, kako financijskih tako i vremenskih.
Online plaćanje
Integracija plaćanja sa online sustavima nije samo trend modernog
poslovanja već donosi mnogobrojne prednosti, od bržeg i jednostavnijeg
prodajnog procesa za korisnika usluge do jednostavnijeg procesiranja i
naplate. Kako proširiti ovaj koncept i omogućiti nove usluge u turizmu,
čuti ćemo na ovoj konferenciji…
Napredne komunikacijske usluge
Pružanje različitih komunikacijskih usluga u hotelskim sustavima postao
je nezaobilazan dio kvalitetne usluge. Moderna komunikacijska rješenja
omogućuju mnoge nove usluge koje su dodatni izvor prihoda, a povezane
sa drugim sustavima donose i mnoge uštede u svakodnevnom poslovanju,
posebno kod turističkih agencija, te će na ovoj konferenciji neka takva
rješenja biti i premijerno prikazana.
KONFERENCIJA