AKTUALNO U jeku razgovora o nestašici plina Koleos smo opremili plinskom instalacijom

Isplati li se plinska instalacija u automobilu?

02.02.2009.
u 21:45

U posljednje se doba mnogo polemizira o isplativosti ugradnje plinske instalacije u automobile. Naime, sve se češće spominje kako bi ovaj energent, koji je ekološki prihvatljiviji, uskoro mogao poskupjeti, a osim toga, zbivanja na svjetskom tržištu rezultirala su sniženjem cijene bezolovnog goriva.

Želeći provjeriti kako stvari zapravo stoje, isplati li se ugradnja plina ili ne, odlučili smo se za plinsku instalaciju, a u sljedećih nekoliko mjeseci korištenja imat ćemo priču iz “prve ruke” o njenim prednostima, odnosno manama.

Nakon odluke o ugradnji plinske instalacije, vrlo je bitno istražiti koji se spremnik može koristiti. Postoje i cilindrične i toroidalne izvedbe, a mi smo se odlučili za toroidalnu, koja dolazi na mjesto rezervnog kotača.

Ovisno o modelu automobila, moguće je spremnik ugraditi u sam prtljažnik, ali i ispod vozila, što kod Koleosa zbog ispušnog sustava nije bilo moguće. U našem slučaju riječ je o 60-litrenom spremniku poljskog proizvođača Irene. Renault nudi ugradnju plinskih instalacija talijanskog proizvođača Landija Renza, prilikom čega se ne gubi tvorničko jamstvo, što je bitno, jer se u većini slučajeva plinske instalacije ugrađuju na novim vozilima.

Nakon smještanja spremnika umjesto rezervnog kotača, potrebno ga je dobro učvrstiti, što je kod Kolesa učinjeno pomoću čelične trake obložene gumom. Zbog skučenog je prostora seviser Vanja imao problema sa smještanjem svih potrebnih elemenata, pa je ugradnja trajala tri dana.

Potrebno je bilo smjestiti i kontrolnu jedinicu, odnosno centralno računalo koje “krade” signal s računala vozila, kako bi, među ostalim, mogao imati parametre ubrizgavanja plina umjesto goriva. Jedina je demontaža potrebna na usisnoj grani koju treba raskopati kako bi se mogli ugraditi injektori plina. Zatim je potrebno sve to spojiti, ugraditi isparivač, provući sve cijevi i žice.

Mnogi misle da je plin nesiguran i boje se istjecanja iz spremnika odnosno eksplozije u slučaju sudara. To je gotovo nemoguće, a sva moguća istjecanja iz spremnika osigurana su oduškom koji bi odmah taj plin ispustio iz vozila.


Ukupna cijena - 14.759,17 kuna

Navest ćemo cijene samo nekih od ugrađenih elemenata. Spremnik plina stoji 1350,65 kuna, kit Omegas 6857,12 kuna, ventil 604,2 kn, dvadeset sati mehaničarskih radova stoji 3904 kn. Zatim su tu kabeli injektora, senzor temperature, izolacijska traka, odušak, tank popper, aditiv,....U konačnici dolazimo do cijene od 14.759,17 kuna, u što je uključena i cijena tehničkog ispitivanja s troškom Centra za vozila Hrvatske. Jedino što nas još očekuje, jest upis u prometnu dozvolu, što ćemo napraviti nakon što dobijemo od CVH-a potrebnu dokumentaciju.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?