Nakon što ste pročitali sve čega ste se mogli dokopati, posavjetovali
se s prijateljima i obitelji i konačno odlučili kakav novi (ili
rabljeni) automobil želite ostaje vam jedan veliki problem - prodati
svoj stari auto. Najjednostavnija je opcija dati ga trgovcu pod račun
za novi. Praktično svi prodavači novih, a i mnogi prodavači rabljenih
automobila nude opciju staro za novo.
U pravilu, svi procjenjuju rabljene aute po Eurotaxu, sustavu koji
određuje preporučenu cijenu na osnovi modela, starosti i opreme
automobila i svi bi vam trebali ponuditi sličan iznos. No, praksa
pokazuje da to nije uvijek tako. Ako kupujete novi automobil, načelno
vam je svejedno u kojem salonu ćete ga kupiti, pa svakako preporučujemo
da ih obiđete nekoliko i ponudite im svoj stari auto. Razlike mogu biti
prilične.
Ako niste zadovoljni ponudom u kombinaciji staro za novo ili, pak,
kupujete rabljeni auto od privatnih osoba, pa vam ta mogućnost nije na
raspolaganju, preostaje vam da se sami upustite u prodaju.
Prvo je što trebate učiniti, naravno, temeljito oprati i očistiti auto
izvana i iznutra. Nemojte prati motor jer bi potencijalni kupci mogli
pomisliti da nešto skrivate. Ako je riječ o starijem automobilu
razmislite o poliranju laka, posebno ako je riječ o nekoj življoj boji
poput crvene, plave ili zelene. Auto će ponovno zablistati.
Svakako ispraznite auto od svih nepotrebnih sitnica koje ste skupili
tijekom godina. Pospremite unutrašnjost, pokušajte se riješiti mirisa
cigareta, psećih dlaka sa sjedala i ostalih tragova upotrebe.
Pametno bi bilo ukloniti sitna oštećenja na laku. Ako su stvarno sitna,
njihovo otklanjanje neće puno koštati, a kupcima ste izbili veliki adut
za cjenkanje. Mnogi će pokušati na svaku ogrebotinu smanjiti cijenu,
posebno ako je riječ o novijem i skupljem automobilu. Na starijim
autima ogrebotine su neizbježne, iako neki kupci rabljenih očekuju da
auto izgleda kao nov. No, teško da će pronaći takav auto, osim ako nije
svježe lakiran, a onda to često znači i razbijen.
Ako je auto redovito održavan, pripremite servisnu knjižicu i račune od
servisa, ako ih imate. Time ćete pokazati da se brinete za auto. Ako
ste nedavno obavili veći servis, naglasite to.
Veliki servis s izmjenama remenja, zatezača i svih pratećih dijelova
može biti prilično skup, što je argument više na vašoj strani.
Ovo je samo nekoliko savjeta i trikova kako zadržati dobru cijenu pri
prodaji rabljenog automobila, ali svakako najprije zbrojite koliko ste
truda i novca spremni u to uložiti da se ne bi dogodilo da više
potrošite na uređenje nego što se to može odraziti na cijenu.
Novi sjaj za šaku kuna
Temeljito vanjsko i unutrašnje pranje automobila obvezno je prije prodaje, a stajat će vas stotinjak kuna. Poliranje također možete prepustiti stručnjacima u autopraonicama, što je već izdatak od barem 400 kuna, pa o njemu valja razmisliti. Za skuplje bismo ga rabljene aute preporučili, za jeftine samo ako stvarno može pridonijeti velikoj razlici.
Uređenje unutrašnjosti
Osim čišćenja i pospremanja unutrašnjosti automobila, možete razmisliti i o obnavljanju nekih dijelova. Ako vam je volan jako izlizan, za petstotinjak kuna možete ga ponovno presvući kožom. Pokušajte nečim ukusno prekriti rupe od raznih stalaka za mobitele, a presvlake na sjedalima možda možete i zamijeniti. Ako su sjedala presvučena kožom, raspitajte se o cijeni popravka oštećenja na njima. Možda vam se to više isplati nego da vam neko ruši cijenu zbog toga.