Hrvatski proizvođač i trgovački lanac odjeće od jeansa Amadeus u procesu je rebrendiranja u novi vizualni identitet pod imenom AMDS. Kako objašnjava Renata Gojak, direktorica prodaje i izvoza u Amadeusu, u rebrendiranje se ide zbog izvoza.
Rebrendiramo Amadeus u AMDS ponajprije da bismo se približili stranim tržištima, a i kako bi se novim brendom približili mlađem, modernijem kupcu koji prati trendove u tehnologiji i modi. To ne znači da smo odustali od svojih dugogodišnjih vjernih kupaca, nego da smo upotpunili asortiman novim trendovskim modelima koje do sada niste mogli pronaći u našim trgovinama kaže Gojak.
U Amadeusu su odlučili biti jače angažirani i u pružanju usluga obrade trapera za druge proizvođače. U proizvodnji jeansa ključnu ulogu igra praonica trapera. Za sada je koristimo uglavnom za vlastite potrebe, no sve je više upita manjih europskih brandova koji su zainteresirani proizvoditi manje, ali ekskluzivne kolekcije u Europi. Tu vidimo svoju priliku za prodor na tržište Europe kao outsourcing-partner. S tim ciljem pripremamo i Premier Vision Manufacturer za rujan 2015. objašnjava Renata Gojak.
– S franšiznog sustava koji nas je godinama dobro služio počeli smo prelaziti na vlastiti retail. Na taj način postavili smo se tržištu kao ozbiljan brend koji je u stanju pratiti trendove i zakone tržišta, ali ne samo u Hrvatskoj nego i u Europi. Posljednje dvije godine pojačali smo angažman na inozemnom tržištu. Najveći iskorak napravili smo dolaskom na Panoramu u Berlin u srpnju 2014. što nas je lansiralo u prve redove europskih brendova. Za tri dana drugi put idemo u Berlin na zimsku Panoramu za trajanja Berlinskog tjedna mode. Kolekcija je izvrsna, nikad bolja, i očekujemo ozbiljne izvozne poslove kaže Gojak.
Dodaje da je plan u idućem razdoblju zadržati postojeću poziciju sa svojom maloprodajnom mrežom u Hrvatskoj i BiH koja broji 44 maloprodajna mjesta te jačati izvoz prema EU.
– Trenutačno imamo zaključenu kolekciju jesen/zima 2015. te radimo na kolekciji proljeće/ljeto 2016. Kako je situacija u državi iznimno teška, ni Amadeus ne zaobilazi ista sudbina. Svakodnevno se borimo s problemima vezanim za likvidnost, mogućnost isplate plaća, podmirivanje svih troškova i slično. Uz to, svakodnevno se nosimo s velikom konkurencijom na tržištu Hrvatske i okolnih država te padom potrošnje što se u tekstilnoj industriji i te kako osjeti objašnjava Gojak.
Kriza i konkurencija nagrizli prihod
Amadeus je nastao prije 26 godina. Počeci su bili skromni, no, kako sami kažu, ubrzo su postali vodeći jeans brend u regiji. Dolaskom novih trendova na tržište i promjenom strukture tržišta (Inditex grupa, New Yorker, C&A...) počeli su mijenjati strukturu maloprodajnih trgovina. Dolazak globalne konkurencije i smanjena kupovna moć građana odrazili su se posljednjih godina i na prihode Amadeusa koji su sa 86 milijuna kuna u 2009. pali u 2013. na 72 milijuna kuna. Prema podacima Poslovne Hrvatske, Amadeus je lani imao 330 zaposlenih, a dobit im je iznosila nešto više od 150 tisuća kuna.
>>Ivan Alduk i Amadeus Jeans obećali odličnu kolekciju