U drugi krug za privatizaciju, odnosno dokapitalizaciju, hrvatske nacionalne aviokompanije Croatia Airlinesa ušli su njemačka Lufthansa, grčki Aegean Airlines i Turkish Airlines, doznaje Večernji list.
Potencijalne strateške partnere ili kupce Croatia Airlinesa za Vladu RH traži IFC, fond Svjetske banke, koji je od početka ove godine počeo kontaktirati sa svjetskim aviokompanijama i ispitivati njihovu zainteresiranost za hrvatskog avioprijevoznika. U početku su najveći interes bili iskazali južnokorejski Korean Air i tajvanski Eva Air. Te aviokompanije su u prvom krugu poslale pisma namjere za sudjelovanje u privatizaciji, no u međuvremenu su odustale od ulaska u drugi krug.
Predstavnici IFC-a sad kreću u intenzivnije pregovore s grčkom, turskom i njemačkom aviokompanijom u kojima bi se trebalo definirati na koji način bi one htjele ući u Croatia Airlines.
Kako kažu naši sugovornici, Grci su najskloniji kupnji cijele kompanije, dok bi Lufthansa provela neku vrstu spajanja s hrvatskim avioprijevoznikom, kao što je to učinila s Austrian Airlinesom. Aegean i Lufthansa, s obzirom na to da dolaze iz zemalja članica EU, nemaju ograničenja oko toga koliko udjela mogu steći u Croatia Airlinesu, dok Turkish, koji je iz zemlje nečlanice EU, zbog zakona Unije može imati najviše 49 posto udjela.
Lufthansa je jedna od najvećih svjetskih aviokompanija i u svojoj floti ima 669 zrakoplova. Turskih Airlines je pak jedan od najbrže rastućih avioprijevoznika u svijetu s trenutačnom flotom od 255 aviona. Aegean Airlines ima 44 zrakoplova.
Odluka o tome na koji će se način ući u privatizaciju Croatia Airlinesa – dokapitalizacijom, strateškim partnerstvom ili prodajom – trebala bi biti donesena do proljeća sljedeće godine. Nakon toga bi bio raspisan međunarodni javni natječaj, na koji će se moći javiti i aviokompanije koje dosad nisu pokazale interes za hrvatskog avioprijevoznika.
>> Neto dobit Croatia Airlinesa od 4 milijuna kuna