Scott Morrison, marketinški stručnjak koji je radio u najpoznatijim svjetskim kompanijama poput P&G-a, Nikea, Saatchi and Saatchija, Levi'sa i Diesela, dolazi na Weekend Media Festival koji će se ove godine održati od 18. do 21. rujna u Rovinju.
Što je najvažnije što ste naučili radeći za neke od najvećih svjetskih kompanija?
Svakako određeni načini ponašanja i postupanja koji sjajna razmišljanja pretvaraju u nevjerojatnu stvarnost. Osim toga, to su i neke stvari zbog kojih se vođe u tim organizacijama ističu od ostalih, kao i stvari zahvaljujući kojima su stvorene mreže gorljivih, strastvenih ljudi koji se udružuju kako bi bili najbolji. Ne želim vam previše toga otkriti, no reći ću vam da je riječ o stvarima koje su pokrenule pozitivan razdor kod tih brendova i učinile ih sjajnim mjestima za rad. To je tih šest stvari o kojima ću govoriti na Weekend Media Festivalu u rujnu.
Jeste li ikada kod svojih poslodavaca naišli na manjak razumijevanja za realizacije svojih zamisli? Ako jeste, kako ste riješili taj problem?
Mislim da u bilo kojem poslu postoje oni koji se odupiru promjenama. Takvi se ljudi osjećaju ugroženo, zastrašeno ili nervozno kada se preispituju njihova razmišljanja, pogledi ili načini rada. Ja tzv. ubrzane vođe učim da prihvate takve sukobe, ali ne u smislu „ja protiv cijeloga svijeta", već kroz tri jednostavna koraka – uključi, suosjećaj i razvij se. Drugim riječima, uključite i drugu stranu i dajte im do znanja da shvaćate kako postoji problem. Zatim suosjećajte. Ponekad osobe na drugoj strani jednostavno ne mogu shvatiti što želite postići. Napokon, razvijajte se i napredujte zajedno, ali tek nakon što postignete konsenzus s drugom stranom. Ubrzani vođe postupaju tako i ne boje se prigrliti takav sukob – naposljetku, sukob predstavlja pokretačku silu niza mogućnosti.
Tri ste puta dobili priznanje kao jedna od 50 najutjecajnijih tamnoputih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu te ste proglašeni jednim od 30 najutjecajnijih marketinških predvodnika. Koliko su vam ta priznanja pomogla u karijeri?
Oba su ta priznanja nevjerojatna i iznimno sam ponosan na njih. Mislim da takve stvari pomažu učvrstiti vaš kredibilitet uspješne osobe kada predstavljate ono što ste i što radite. Ipak, ne možete vječito živjeti na staroj slavi – uspjeh jedne godine ne znači da se ostatak vremena možete provlačiti.
Koja je tajna vašeg uspjeha?
Moj je prijatelj proveo dosta vremena s glazbenikom Marvinom Gayeom. Jednom su se prilikom našli i razgovarali o tome kako je postao uspješan. Marvin mu je dao jednostavan savjet: „Daj svakome pet minuta." Mislim da je to tajna mog uspjeha. Posvetite li svakome pet minuta svoga vremena, upoznat ćete najnevjerojatnije ljude, čuti izvanredne priče i naići na fantastične prilike.
Što mislite, kako će kompanije poslovati u budućnosti?
Shvatit će da moraju djelovati više kao mreže nego kao goleme korporacije koje predvode menadžeri. U svoje će poslovne modele morati ugraditi jedinice za ubrzanje te prihvatiti načela učinkovitog i agilnog rada, bez viškova, te se razvijati puno brže nego prije. Morat će osluškivati svoje potrošače i partnere na potpuno drugačiji način te prihvatiti da se brendovi moraju razvijati u uslužne i emocionalne platforme.
>>Posao je pokrenula 's nula kuna', a danas je stroga šefica koja pogrešku oprašta samo jednom
>>Sedmi Weekend Media Festival propituje nove modele komunikacije