Nesumnjivo je da će financijska kriza koja potresa autoindustriju imati
dobitnike i gubitnike, ali od nje bi korist mogla imati i priroda. Iako
možda izgleda proturječno, političari su od posrnulih proizvođača
automobila koji su od njih došli zatražiti financijsku pomoć, kao jedan
glavnih uvjeta postavili veća ulaganja u ionako skup i neizvjestan
razvoj ekoloških automobila.
Amerikanci su svoju administraciju shvatili vrlo ozbiljno te su se
šefovi GM-a, Forda i Cryslera odmah počeli u javnosti pojavljivati u
prototipovima svojih automobila na struju. Europljani su već pri
traženju povoljnijih kredita kao jedan od aduta naveli skupa ulaganja u
proizvodnju “čistih” vozila.
Ubrzo nakon toga predsjednik Europske komisije Jose Manuel Barroso
najavio je da će od 2015. proizvođači automobila plaćati velike penale,
ako ne smanje emitiranje ugljičnog dioksida (C02) ispod 130 grama po
kilometru (sada je prosjek 162 g/km).
Američki div General Motors najprije je najavio da će mu ključni plan
za prevladavanje krize biti proizvodnja automobila na struju. Njihov
Chevrolet Volt je u završnoj fazi razvoja, a plan im je udružiti se sa
40-ak tvrtki za isporuku električne energije u SAD-u i Kanadi kako bi
se napajala vozila strujom. No, sada je i Volt upitan.
I političari su shvatili da na promicanju ekoloških vozila mogu dobiti
poene kod birača. Britanski premijer Gordon Brown želio bi biti prva
osoba u svojoj domovini koja će se fotografirati pokraj novog modela
Mini Cooper E, pokretanog strujom, kada on stigne u Veliku Britaniju.
A upravo je elekrični Mini E, uz BMW Hydrogen 7 pogonjen vodikom, bio
službeni automobil UN-ove konferencije o klimatskim promjenama potkraj
studenoga u Poznanu. Bez obzira na to koji alternativni, za prirodu
manje štetan, pogon proizvođači razvijaju za svoja vozila, političari
najavljuju da će to znati honorirati. Također, nameću im ekološko
poboljšanje konvencionalnih automobila.
Može li to dovesti do značajnije proizvodnje automobila na alternativni
pogon? Sudeći prema dosadašnjim iskustvima, šanse nisu velike jer su
dosad svi takvi pokušaji završavali neslavno. U prilog većoj
proizvodnji zelenih automobila ne ide ni veliki pad cijena nafte.
ZELENI AUTOMOBILI Političari pomoć uvjetuju razvijanjem automobila na alternativni pogon