ZELENI AUTOMOBILI Političari pomoć uvjetuju razvijanjem automobila na alternativni pogon

Kriza dobrodošla prirodi

30.12.2008.
u 12:07

Nesumnjivo je da će financijska kriza koja potresa autoindustriju imati dobitnike i gubitnike, ali od nje bi korist mogla imati i priroda. Iako možda izgleda proturječno, političari su od posrnulih proizvođača automobila koji su od njih došli zatražiti financijsku pomoć, kao jedan glavnih uvjeta postavili veća ulaganja u ionako skup i neizvjestan razvoj ekoloških automobila.

Amerikanci su svoju administraciju shvatili vrlo ozbiljno te su se šefovi GM-a, Forda i Cryslera odmah počeli u javnosti pojavljivati u prototipovima svojih automobila na struju. Europljani su već pri traženju povoljnijih kredita kao jedan od aduta naveli skupa ulaganja u proizvodnju “čistih” vozila.

Ubrzo nakon toga predsjednik Europske komisije Jose Manuel Barroso najavio je da će od 2015. proizvođači automobila plaćati velike penale, ako ne smanje emitiranje ugljičnog dioksida (C02) ispod 130 grama po kilometru (sada je prosjek 162 g/km).

Američki div General Motors najprije je najavio da će mu ključni plan za prevladavanje krize biti proizvodnja automobila na struju. Njihov Chevrolet Volt je u završnoj fazi razvoja, a plan im je udružiti se sa 40-ak tvrtki za isporuku električne energije u SAD-u i Kanadi kako bi se napajala vozila strujom. No, sada je i Volt upitan.

I političari su shvatili da na promicanju ekoloških vozila mogu dobiti poene kod birača. Britanski premijer Gordon Brown želio bi biti prva osoba u svojoj domovini koja će se fotografirati pokraj novog modela Mini Cooper E, pokretanog strujom, kada on stigne u Veliku Britaniju.

A upravo je elekrični Mini E, uz BMW Hydrogen 7 pogonjen vodikom, bio službeni automobil UN-ove konferencije o klimatskim promjenama potkraj studenoga u Poznanu. Bez obzira na to koji alternativni, za prirodu manje štetan, pogon proizvođači razvijaju za svoja vozila, političari najavljuju da će to znati honorirati. Također, nameću im ekološko poboljšanje konvencionalnih automobila.

Može li to dovesti do značajnije proizvodnje automobila na alternativni pogon? Sudeći prema dosadašnjim iskustvima, šanse nisu velike jer su dosad svi takvi pokušaji završavali neslavno. U prilog većoj proizvodnji zelenih automobila ne ide ni veliki pad cijena nafte.

Želite prijaviti greške?