Gostovanje

Beogradski Othello tek je dječak koji lomi svoju novu igračku

branislav lečić
Foto: Arhiv ZKM
15.11.2013.
u 14:24

Redatelj Miloš Lolić iz svog je Shakespearea izbacio sve što mu se činilo suvišnim

Što nam danas znači Shakespeare? Njegove najveće tragedije? Sudbine njegovih najpoznatijih likova? Ta pitanja kroz “Othella” Jugoslovenskog dramskog pozorišta, a predstavu smo gledali na gostovanju u ZKM-u, postavlja redatelj Miloš Lolić.

Istodobno na njih odgovara izbacujući iz “Othella” sve što se njemu čini suvišnim.

Šutnja umjesto odlaska

Scena (rad Jasmine Holbus) tako je tek povišeni plato kojem čelične ploče koje se spuštaju sa stropa daju ili oduzimaju dubinu. A tamo tek jedne ljestve, koje se brzo sklone, lavor u dnu. Kostimi (Maria Jelesijević) tek su naznaka doba kada su Osmanlije krenule na Cipar, dopunjeni ovovremenim čizmama koje na tom limenom platou udaraju poput bubnjeva. U tom i takvom okviru dobro znani likovi u dobro znanoj priči na duge su trenutke tek zamrznute slike.

Cijelu predstavu zapravo obilježava njihova statičnost – oni jednostavno postoje tamo, a oni su i likovi koji šutnjom umjesto odlaskom naznačuju da više nisu dio radnje. Sve to redatelj povezuje u zanimljivu cjelinu u kojoj u prvi plan dolaze glumci. No, tko je Othello? A tko Jago? Ovdje je on prije zaigrani dječak koji je polomio svoju najnoviju igračku, a ne strastveni ljubavnik i čovjek kojeg uništava strast. U istoj toj mjeri Jago je nestaško koji se igra s tuđim igračkama, a ne zlotvor koji se igra tuđim životima.

Metoda samoposluživanja

U takvoj konstelaciji snaga najviše je nadrapala strast, taj ključni sastojak ove tragedije. To je i neizbježno u našem vremenu kada i ljubav i strast doživljavamo “metodom samoposluživanja” pa ono što nam ne odgovara na prvu jednostavno vratimo na policu. I odemo.Dječak Othello ovdje je Vojin Ćetković, najuvjerljiviji baš u toj zaigranosti. Njegova Desdemona je Milena Živanović, najbolja baš u trenucima kada pokazuje da ona tog svog muškarca voli, ali ne razumije.Jago je odličan Nikola Đuričko, a bilo je zadovoljstvo u kratkoj epizodi vidjeti i Branislava Lečića, koji još ima glas i gestu koja odaje dojam da će srušiti krov kazališta na glavu gledatelja. Ukratko, Beograđani su na ovom gostovanju dokazali da rade zanimljiv i gledljiv teatar.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije