Prošlih je dana pozornost glazbene javnosti, ugostiteljskih, uslužnih i prodajnih objekata zaintrigirala kampanja Centra poslovne glazbe koji se predstavio kao alternativa ZAMP-u (Zaštita muzičkih autorskih prava).
Radi se, prema tvrdnjama CPG-a, o povoljnijoj ponudi glazbe za javne prostore (kafići, trgovački centri, hoteli...) koju samostalno proizvode i na taj način mogu biti jeftiniji od velikog sistema ZAMP-a.
Nude vlastitu glazbu
Dakle, ne želite li puštati radijske stanice, TV program i slično u svojim prodajnim ili ugostiteljskim prostorima, CPG nudi vlastitu glazbu za sve vrste namjena. Ova ponuda dolazi u vrijeme nagriženog imidža ZAMP-a, što zbog njegova poslovanja, što zbog stava o preskupim uslugama. Ali, kada je riječ o percepciji ZAMP-a, radi se i o pitanju osviještenosti; iako su svjesni koliko im je glazba važna, mnogi vlasnici kafića još nemaju osjećaj da i glazbenici dobivaju od toga svoj dio.
Pozdravljamo nove “igrače” na tržištu, ali smatramo da nije korektno pozivati se na reference konkurenta
Milan Majerović-Stilinović
ZAMP, glasnogovornik
S druge strane, HDS ZAMP je doista razvio tako napredan sistem zaštite prava koji u ovoj zemlji odudara od naplate većine drugih autorskih, ali i zaštite općedruštvenih, recimo radničkih prava, zbog čega se na njih može gledati i s određenom ironijom. Josip Valentić, jedan od utemeljitelja CPG-a, na naše pitanje da pojasni način poslovanja, nakon što je isprva na to bio spreman, napravio je nagli zaokret uz obrazloženje: “Kako radi Produkcijski studio CPG javnosti planiramo cjelovito predstaviti za nekoliko tjedana, trenutačno vam ne možemo odgovoriti na postavljena pitanja.”
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
Nije parafiskalni namet
Razlog promjene raspoloženja mogla bi biti i činjenica da je odvjetnik HDS ZAMP-a u međuvremenu poslao CPG-u pismo upozorenja da prekine s reklamiranjem na njihov račun, što nam je potvrdio i glasnogovornik Milan Majerović-Stilinović:
– HDS ZAMP smatra da je nekorektno oglašavati se na ovakav način, bez osnove se pozivati na ime i reference konkurenta. HDS ZAMP pozdravlja pojavu novih “igrača” na tržištu. Njihovo postojanje, uostalom, dokaz je i da se pri plaćanju naknada u ugostiteljstvu i poslovnim objektima ne radi o parafiskalnom nametu nego samo o još jednoj usluzi koja se i ne mora plaćati ako u poslovnom objektu ne trebate glazbu – kaže Majerović Stilinović koji odbija i bilo kakvu pomisao na usporedbe ZAMP-a i CPG-a.
– ZAMP zastupa autorska glazbena djela ne samo oko osam tisuća autora koji su direktno zaključili ugovor s HDS-om, najuglednijih hrvatskih autora, već i nekoliko milijuna stranih autora. Radi se o ponudi koja obuhvaća desetke milijuna naslova. Na svojoj web stranici CPG navodi da raspolaže s oko 1500 skladbi, uglavnom instrumentalnih, dok se imena autora ne navode – kaže Majerović Stilinović.
>>Manji ZAMP digao na noge glazbenike, oduševio ugostitelje
Odlična ideja. Štoviše, trebala bi se napraviti i jedna baza melodija otvorenog tipa, bez ikakve naknade, pomoglo bi i ugostiteljima a i našim ušima.