Bornin vremeplov - pustolovna i autobiografska priča Krešimira Butkovića koja nas vodi u Zagreb 83. godine - prvi je put put na sceni Žar ptice u režiji Ivana Lea Leme.
Nedugo nakon objavljivanja 2016. godine, ovaj zagrebački avanturistički roman za djecu i mlade postao je pravi hit među čitalačkom publikom i najčitaniji roman 2017. godine. Djeca su s radošću prihvatili putovanje kroz vrijeme, u pustolovne osamdesete godina prošlog stoljeća u kojima je sve nekako bilo drugačije.
Okosnica Butkovićeva romana je dječak Borna koji je odlučio napraviti vremeplov kojim bi se vratio u prošlost da bi još jednom zagrlio tatu – u vrijeme kada je njegov otac još bio živ. Na neočekivanom putovanju vremeplovom, u pratnji prijateljice Nike, stroj će pogoditi grom i zaustaviti ih u zagrebačkim osamdesetim godinama prošlog stoljeća kada je Bornin tata imao godina koliko i desetogodišnji vremeplovac.
Napeta i emotivna dječja pustolovina spoj je autobiografije i kreativnosti pisca knjige "Bornin vremeplov" Krešimira Butkovića, koji je kao sedamnaestogodišnjak nakon teške ozljede ostao u kolicima. Od tog vremena počeo je pisati i objavljivati brojne priče od kojih je jedna i ova, inspirirana stvarnim događajem iz njegova života.
Jedne je noći Krešin brat blizanac Tomislav, mirno preminuo u snu. Tomislav je bio tata i malog Borne koji je, zajedno sa svojim stricem, Krešom pokrenuo ideju koja će postati knjiga, a sada i predstava. Priče su utjeha, kaže Krešo u predstavi, i istina je, priče tješe i tako otvaraju nove perspektive i tijekove stvarajući nove živote.
Predstavu prema dramatizaciji Nine Skorup režira Ivan Leo Lemo. Scenografkinja je Vesna Režić, kostimograf Marko Marosiuk, autor glazbe Zvonimir Dusper. U predstavi igraju Petar Atanasoski, Dunja Fajdić, Ante Krstulović, Ana Marija Vrdoljak, Berislav Tomičić, Vini Jurčić, Matej Đurđević i Filip Sever.
" U Borninom vremeplovu na sceni uvodimo i ozbiljne životne teme poput invalidnosti i smrti u dječju svijest odustajući od tabuiziranja i marginalizacije situacija koje ih uključuju, pozivajući odrasle da preuzmu odgojnu ulogu koja usmjerava, vodi i uvodi, (u)tješi i objasni nepoznato i 'ozbiljno' bez stigmatizacije - ističe Nina Skorup.