Šest godina trajala je stanka do objavljivanja novog albuma "Moderne veze" grupe Buč Kesidi, prvog nakon "Euforije" iz 2019., koja je označila ne samo euforiju nego i prekretnicu. Iako je razdoblje dugo, Buč Kesidi između su napravili vjerojatno najveći proboj na regionalnom tržištu i postigli golem uspjeh, objavili live album i snimili koncertni film "Euforija uživo".
Samo u Zagrebu su nakon uvodnog u Saxu održali pet rasprodanih koncerata u dvorištu Akademije likovnih umjetnosti, gdje ih je vidjelo oko 2000 ljudi, pa kasnije rasprodali Šalatu, na koju je došlo barem četiri tisuće. Uz to, album "Euforija" bio je drugi najprodavaniji strani vinil u Hrvatskoj 2024. godine, kad je krenula domaća distribucija. Sve su to velike brojke, srećom potekle s terena, a ne medijskom manipulacijom.
Baš na tim koncertima u ALU vidjelo se koliko je dvojac iz Buč Kesidija superioran razvikanoj domaćoj Pocket Palmi, koja je svirala kao predgrupa, a njezina statičnost, i scenska i glazbena, nije se mogla mjeriti s vulkanom koji su proizveli kesidijevci. Da nisu Srbi, mogli bi komotno biti Englezi, ili U2 u "Pusti da gori", Muse u naslovnoj pjesmi, samo s drugim vokalima. Deset pjesama na "Modernim vezama" pokazuje duhovitost, melodijsku izravnost i art-pop zaigranost. Pamtljivim pjesmama – tri su već bile singlovi 2023., "Curimo po asfaltu", "Skupi snagu" i "Trebaš mi", a nedavno je i objavljena "Tužne ljubavi" – dodali su i ono što nedostaje većini usporedivih domaćih imena (osim IDEM, koji je rijedak primjer stvarnog i velikog, a ne dirigiranog uspjeha na tržištu), a to su životnost ili okus stvarnog života.
Široka publika očito im je naklonjena, a i mediji. Današnji uspjeh Buč Kesidija čak je i teže ostvariv nego nekada, pogotovo znamo li kolika je danas ravnodušnost široke publike prema novim imenima koja godinama marljivo rade i objavljuju sjajne albume za panegirike kritike i "sitniš" od publike. No tu dolazimo do bitne razlike između dvojca Buč Kesidi (gitarist i pjevač Luka Racić i bubnjar Zoran Zarubica), što pokazuju i ranije navedene brojke. Dok je kod nas pomalo uvredljivo htjeti, tražiti ili željeti masovni uspjeh pa nam introvertna alternativa doživotno ostaje alternativa, ekstrovertni dečki iz Buč Kesidija i ne kriju da su željeli uspjeti i da vole masovnu publiku.
To će im omogućiti i pitka stilska electro-pop ovojnica albuma "Moderne veze", koji unatoč instantnoj hitoidnosti pokazuje složenije strukture pjesama od prethodnih albuma i stvarne, životne priče o osobnim odnosima. I opet su pjesme s "Modernih veza" komunikativne, a izravnost kojom "tuku" publiku i retro štih electro-popa, u njihovu je slučaju pogonjen novim vizualnim i audioukrasima današnjeg vremena, s dovoljnom dozom ironije.
Buč Kesidi je moderan bend, ali donosi dobar omjer novog i retro, uz opasku da je dvojac bubnjara i gitarista/pjevača s dionicama sintesajzera neodoljiva kombinacija koja zvuči puno bogatije nego biste na prvi pogled mogli pretpostaviti. Pogotovo na koncertima, a "Moderne veze" promovirat će za ograničen broj publike u zagrebačkom Vintage Industrial Baru 9. travnja.