Moritz von Kruedener

'Došli smo ovamo raditi s talentima, ali studio bi bio dobro došao'

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
1/2
22.09.2021.
u 07:00

Moritz von Kruedener, šef njemačkog Beta Filma, koji stoji iza serije “Babylon Berlin”, objašnjava što očekuje od investiranja u Hrvatskoj

Među gostima i panelistima ovogodišnjeg New Europe Marketa u Dubrovniku bio je i Moritz von Kruedener, direktor njemačkog Beta Filma. Tko je gledao “Gomorrah”, a vjerujemo da ih nije malo, kao što sigurno nije malo i onih koji su gledali “Babylon Berlin”, najskuplju europsku seriju u povijesti, možda su primijetili u uvodu logotip ove vrlo jake produkcijske kuće iz Berlina.

To su najzvučnije serije koje oni potpisuju, a za nas su postali još i važniji lani kada je objavljen ulazak u vlasničku strukturu Drugog plana, naše neovisne produkcijske kuće koja potpisuje “Novine”, koje su nakon izraelskog “Kesheta” dospjele i na Netflix. U Dubrovniku je svjetsku premijeru imala prva epizoda prve serije nastale u koprodukciji Beta Filma i Drugog plana, riječ je o “Šutnji”, seriji nastaloj po trilogiji hrvatskog novinara Drage Hedla, a u toj je koprodukciji još i ukrajinska Star Media pa je to autentična europska međunarodna produkcija. O tome i o motivima dolaska u Hrvatsku razgovarali smo u Dubrovniku s von Kruedenerom, koji je na pitanja odgovarao vrlo izravno i sigurno, kao što je siguran da će “Šutnja” biti uspješna.

Seriju ste već pogledali, a sada smo to uspjeli i mi. Kako vam se čini, može li uspjeti i vani?

Teško bismo mogli zamisliti bolje okruženje od ovoga u kojem smo premijerno prezentirali našu novu seriju koju smo koproducirali s Drugim planom i Star Medijom. Nadali smo se da će sve proći dobro, što i jest. Serija je vrlo obećavajuća, vrlo je snažna. Mislim da je to prava kombinacija odličnog storytellinga, kreativnog rada Drugog plana te ima jaki međunarodni potencijal kada je riječ o ostatku Europe kao i ostatku svijeta. Neki globalnih igrača već pokazuju interes, kao i većih televizijskih mreža od svugdje u Europi. Sve izgleda vrlo obećavajuće.

Čini se da radite jedan hrabar posao jer produkcije poput Netflixa ili Amazona prisutne su i u Europi. Kako odabirete što ćete raditi, je li formula jednostavno univerzalna priča ili ima i nečeg šireg u tome?

Ne postoji jedinstvena formula, nema recepta za uspjeh. Sve je to kombinacija pravih ljudi i pravih priča. I ne mora to biti univerzalna priča, može biti i sasvim lokalna. Mi smo, primjerice, distributer i koproducent “Gomorrah”, a teško da to može biti lokalnija priča, no opet je jako dobro putovala diljem svijeta. Radi se o tome da sve napravite na pravi način, postignete pravu emociju, odradite i tehnički na pravom nivou. To je i pronalaženje pravog financiranja i sredstava kako biste napravili nešto na međunarodnom produkcijskom nivou. I na kraju, ako odradite svoj posao dovoljno dobro, možda ćete to i prodati u svijetu. Ali nema univerzalnog pravila. Ponekad se pojave teme uz koje je lakše uključiti više produkcija kao što je to bilo s “Marijom Terezijom”, što je bila povijesna drama u kojoj je kombinacija partnera u produkciji dio priče. Ponekad je to i pričanje lokalne priče s kojom se svi mogu povezati, no očito mora pogoditi univerzalni ukus i emociju u toj temi.

S “Babylon Berlinom” ste svakako uspjeli, no bila je to i najskuplja europska produkcija u povijesti. Zašto ste bili tako sigurni u tu seriju koja je ipak povijesna?

Drago mi je da ste tako postavili to pitanje jer u vrijeme kada smo odlučili, veći dio našeg budžeta uložiti u “Babylon Berlin”, nije bilo Netflixa, odnosno nisu bili tako prisutni kao danas u Europi, kao ni Amazon. Vjerovali smo u moćnu kombinaciju i priču, tu su bili X Film iz Berlina, Tom Tykwer, iznimno poznati i nagrađivani redatelj, ali i partneri poput ARD-a i Skya, sve su to bili elementi zbog kojih smo vjerovali da ta serija ima pravi potencijal.

Zašto ste se odlučili na ulaganje u Hrvatskoj, u Drugi plan, koji je relativno mala produkcija?

Bio je to za nas jedan novi korak, prvo ulaganje u ovom dijelu Europe. No, isto je tako to bilo u skladu s našom politikom da stvaramo veze s najboljim neovisnim producentima u Europi. Drugi plan je papirnato i na druge načine pokazao na kojem su nivou te da su spremni za međunarodnu suradnju, otvorena uma da uđu u ovakve kombinacije, mislimo da su oni najbolji partner za nas u ovoj regiji.

Koja su vaša očekivanja sada kada je suradnja u Hrvatskoj počela?

Ne radi se o nečem unilateralnom, tako da oni predstave neki sadržaj koji bismo mi distribuirali. To je suradnja, i mora biti suradnja kroz zajednički rad, zajedničko financiranje, zajedničko produciranje, između Drugog plana i Beta filma, nadamo se i drugih partnera unutar Beta grupe. Nadamo se da ćemo na taj način moći napraviti dvije ili tri serije na godinu s kojima ćemo moći biti konkurentni međunarodno. Ne moraju sve biti velike, neke mogu biti i manje, no ideja je da se sve producira na tom nivou da se mogu ponuditi međunarodno. Sada u Hrvatskoj postoje i prilično veliki resursi zbog povelike povijesti vrhunskih i velikih međunarodnih produkcija. Ne moramo previše duljiti o tradiciji produkcija u Hrvatskoj, to se odvija već desetljećima. No, veliki američki igrači koji dolaze ovamo zbog niskih troškova snimanja, a mi nastojimo napraviti kreativne stvari po jednoj vrsti korporativnog modela. Ali da, ovdje se doista može producirati na visokom nivou po umjerenim cijenama, ne bih govorio istinu kada to ne bih rekao, ali doista to nije za nas jedini razlog što smo došli u Hrvatsku. Sasvim sigurno motiv nije kao nekima koji ovamo dođu kako bi snimali uz porezne povlastice, uz niske troškove i onda se pokupili i otišli. Mi želimo dugoročno raditi s lokalnim talentima, želimo raditi vrlo otvorene priče.

Zasigurno bi vam pomoglo da ovdje postoji i kakav veliki studio o kojem se puno govori, no do sada se nije učinilo previše?

Sasvim sigurno bi pomoglo. Kada uključite porezni model, niske troškove produkcije, kreativnost koja postoji u cijeloj regiji, bilo bi doista mudro napraviti produkcijsko postrojenje koje bi omogućilo snimanje 365 dana u godini na različitim lokacijama. Kombinacija snimanja u studiju i na lokaciji donijela bi doista jako, jako puno.

Jeste li do sada bili u kontaktu s hrvatskim vlastima u vezi s tim?

Pa recimo samo da nemamo konkretnih planova, razmišljali smo o tome, ali ništa konkretno. No, ionako smo usredotočeni na rad s Drugim planom, koji će raditi ne samo s nama već i s drugim neovisnim produkcijama. Kako ni mi u regiji ne radimo samo s Drugim planom, očekujemo ne samo da oni rade na našim projektima već i da nastave raditi na drugim idejama u kojima Beta Film nije uvijek partner. Također će tehnički podržavati rad drugih naših partnera, ponekad će te produkcije dolaziti od nas, kao što je bio slučaj s Hotelom Portofino, što je bila engleska produkcija koju je Drugi plan tehnički odradio, a mi distribuiramo, a ponekad će to biti produkcije poput MTV Challengea. Nema ograničenja, a tu su i već ustaljena partnerstva s vašom nacionalnom televizijom kao i činjenica da je redatelj “Šutnje” Dalibor Matanić višestruko nagrađivani autor. Željeli bismo da se uvidi kako sada u regiji postoji iznimno jak distributer koji nudi iznimno veliku šansu za televizijske produkcije te za filmske, dokumentarističke pa i neskriptirane produkcije. Ovo je poziv za šire produkcije i projekte. Nešto je od toga već i počelo. Pri tome ne mislim da će od sada Drugi plan uglavnom pružati tehničku podršku drugim produkcijama, već razvoj originalnog sadržaja za njih ostaje i dalje glavni.

Moramo pitati i o seriji “Das Boot” (“Podmornica”) koja je napravljena po vjerojatno najgledanijem njemačkom filmu u nas. Ambiciozna je bila ideja da se dva sata filma produlji na nekoliko sezona serije. Kako je to ispalo po vašem mišljenju?

Dakako, riječ je bila o jednoj od najvećih neovisnih produkcija u Njemačkoj, rado bismo bili uključeni u njezino stvaranje. Ali više od remakea originalnog filma riječ je o adaptaciji filma kako bi se produljio epizodama. Međunarodno je uspjela, no ako mogu reći, sretan sam što to nije naša serija.

 

>> Pogledajte i ovaj video - Omiljeni ZET-ov vozač Marijan Jurak: "Nema živciranja u prometu, samo osmijeh i lijepo propustim."

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije