Godina 1969. ona je koja je, ako je suditi po kostimografiji i scenografiji, baš onakva kakvom nam je povijest prikazuje. Međutim, u "Iznad mora" stvari su malo drukčije. Cliff i David kolege su astronauti koji su na misiji u svemiru na kojoj trebaju provesti još nekoliko godina. Njihove su obitelji na Zemlji. No, zahvaljujući tehnologiji, na Zemlji se nalaze i Cliffova i Davidova takozvana replika, zbog kojih njihove obitelji ne moraju trpjeti i živjeti u razdvojenosti. A replike su pak neki oblici kiborga, robota koji izgledaju baš identično kao njih dvojica i izvana se uopće ne bi reklo da to nisu ljudi. Kada završe svoj posao u svemiru, "pravi" Cliff i David uđu u posebnu kapsulu i preko svojih linkova svaki se od njih vrati u svoju repliku. Točnije, vrati se njihova osoba. Um ili duša. Biće. I, tako žive te dvije obitelji dok traje misija.
Međutim, suživot pravih Homo sapiensa i par primjeraka replika nije svima po volji. Slična je teza predstavljena i u posljednjem filmu Davida Cronenberga "Zločini budućnosti", u kojem su se među pravim ljudima javili svojevrsni samoprozvani borci za očuvanje svega prirodnoga i zatomljivanje svega neprirodnoga i "nenormalnoga", u ovom slučaju neprirodnih hibrida koji su se prilagodili na sintetički svijet oko sebe.
U "Iznad mora" pojavila se pak skupina hipi-diletanata, kriminalaca, prijestupnika i zlostavljača ekstremnih ideja. Njih nekolicina upada Davidu u kuću, uništava njegovu repliku i ubija njegovu obitelj zato što smatraju da nije prirodno i normalno da ne-ljudi žive među ljudima. Nakon tog groznog događaja, David se iz svemira više nema u što vratiti. Ali ni čemu. Replika mu je uništena, obitelj ubijena. David ostaje na brodu u svemiru i sve što mu preostaje je život u toj kutiji, u kojoj će čekati završetak misije. Za to vrijeme njegov kolega Cliff redovito odlazi svojoj obitelji. U jednom od "posjeta" obitelji sa suprugom se dogovori da će posuditi svoj link Davidu, barem na sat vremena, i to samo da bi malo osjetio vjetar, vidio šumu, bio čovjek. Stvari se zakompliciraju kada se Davidu ti jednosatni povremeni posjeti Cliffovoj obitelji oslade...
"Iznad mora" poprilično je težak uradak. I to ne zato što se zbog distopijske prirode cijele serije čini strašnim da su takvi i slični scenariji mogući. Ne, ova epizoda više je znanstvena fantastika koja je u sebi zadržala ne ono što bi moglo biti realno, nego ono što jest realno, a to je ljudska priroda. Kako izgleda kada čovjek postane zvijer? Koliko je potrebno da sve zlo koje svaki čovjek nosi prevlada i ovlada osobom? Što kada neriješena tuga (p)ostane gnjev, ljubomora i pomračenje uma? "Iznad mora" donosi odgovore na sva ta, nimalo distopijska ili SF pitanja. Eksplicitno, bez uljepšavanja pokazujući kako ništa ne može slediti krv u žilama kao čovjek i sve ono za što je sposoban.
1. Onkraj mora/Crno zrcalo, 6. sezona (Netflix)
Misterij, SAD, 89 min
Režija: John Crowley
Glumci: Aaron Paul, Josh Hartnett
2. Joan je grozna/Crno zrcalo, 6. sezona (Netflix)
"Crno ogledalo" svakako je jedno od intrigantnijih ostvarenja koje je iz sezone u sezonu uspijevalo, nakon gotovo svake epizode, ostaviti pitanje – što se upravo dogodilo?! Sjajno je, zapravo, kako u jednom paketu, odnosno sezoni, dobijemo nekoliko posve različitih filmova kojima je ipak jedna stvar zajednička, a to je ostavljanje snažnog dojma koji je uvijek napet, pomalo nadrealan, ali beziznimno zastrašujući. Zastrašujući zbog načina na koji su svjetovi u svakoj epizodi, koji nikad nisu lepršavi, realni. Tako u trećoj epizodi "Joan je grozna" upoznajemo Joan, koja nakon teškog dana na poslu dolazi doma i pali streaming servis koji baš jako podsjeća na Netflix. S dečkom se odluči na gledanje serije "Joan je grozna", u kojoj Salma Hayek izgleda upravo kao ona. Uskoro joj postaje jasno da je to serija o njezinu životu koja će joj ga i upropastiti. Beskrajna petlja u kojoj svaki dan gleda seriju, a u seriji Salma također gleda seriju, u kojoj nju pak tumači Cate Blanchett... Uskoro se Joan i Salma sastaju kako bi stale na kraj tome, u čemu su se našle svojom krivnjom, i to samo zato što "nisu čitale sitna slova". Zanimljiva je ovo Netflixova autokritika, ali i opomena da "uvjete i pravila korištenja" nekad treba, prije onog "prihvati", i pročitati.
Misterij, SAD, 58 min
Režija: Ally Pankiw
Glumci: Annie Murphy, Salma Hayek