The Sterling and Francine Clark Art Institute privatna je zaklada smještena u gradiću Williamstownu u američkoj saveznoj državi Massachusettsu. Iz svoje bogate kolekcije impresionističkih djela izdvojila je više od sedamdeset ulja Renoira, Moneta, Degasa, Maneta, Pissaroa…i priredila izložbu „Impresionisti – remek-djela iz kolekcije Clark“, koja je u tijeku u Palazzo Reale u Milanu.
Izložba je, kao što se i očekivalo, pobudila veliko zanimanje. Nije to nimalo čudno, no ono što jest, ili što fascinira, to je kako "blockbuster-izložbe", poput ove, prerastaju u svojevrstan društveni fenomen. Naime, po različitim fizionomijama posjetitelja vidi se da nije problem potegnuti nekoliko stotina ili tisuća kilometara, ali ni stajati satima u redu ni kupiti skupu ulaznicu.
Je li to doista zbog velike gladi prema radovima umjetnika koji su nekada bili osporavani ili je sve više pitanje prestiža biti (viđen) na izložbama zvučnih imena? Svakako, pokret koji je radikalno rušio mostove s prošlošću da bi otvorio put modernom artističkom propitivanju danas je i te kako popularan, što znači da se na njemu i oko njega dobro zarađuje. To je apsolutno kontradiktorno životima impresionista koji su većinom živjeli u krajnjoj neimaštini, često na granici bijede i gladi.
Jer u vrijeme kada su se pojavili, polovicom 19. stoljeća, inicirajući neposredno slikanje viđenog, bili su čista suprotnost službenome akademskom slikarstvu opterećenom klasičnim sadržajima i zadanim, tamnim tonovima. Na onodobnoj umjetničkoj sceni ovi umjetnici nisu imali nikakve podrške, teško su pronalazili kupce za svoje radove, jer za njih nisu bili zainteresirani ni kolekcionari ni trgovci umjetninama, a i ono malo postojećih galerija i muzeja odnosilo se prema njima maćehinski.
Opširnije o velikoj milanskoj izložbi za Večernji list piše kustosica galerije Klovićevi dvori.
U uskrsnom trobroju Večernjeg lista otkrijte koja su djela impresionista postigla najvišu cijenu na aukcijama.
http://www.gumakau.com/