U ZKM-u

Klaun Jana Fabrea, iz predstave Car neuspjeha, je svatko od nas

Frano Mašković
arhiva VL
11.12.2011.
u 17:43

Idealnog izvođača Fabre je pronašao u Frani Maškoviću. Izabrao ga je na audiciji, a po furioznom tempu u kojem ovaj provodi sat i četrdeset minuta sam na sceni, teško je uopće zamisliti boljeg interpreta tog složenog teksta

Vježba rađa umjetnost! Ta je (najčešće izgovorena) rečenica lajtmotiv predstave Car neuspjeha Jana Fabrea, koja je u subotu navečer premijerno izvedena u Zagrebačkom kazalištu mladih (u koprodukciji s kazalištem Troubleyn iz Antwerpena). Prvi je to dio trilogije, koja očito vodi u propitivanje svijeta umjetnosti i života umjetnika, iz pera autora kojem velik dio svijeta tepa da je “najinovativniji i najsvestraniji umjetnik svog vremena” s čime se oni koji su ove jeseni na sceni zagrebačkog HNK gledali njegova Prometeja lako mogu složiti.

U Caru neuspjeha Fabre na scenu postavlja Klauna. Njemu ništa ne polazi za rukom, a opetovani pokušaji da zadivi i nasmije publiku vode u propitivanje svega što je u životu činio ili čini. On stoga stalno želi početi ispočetka, jednostavnom scenskom magijom izbrisati sve što mu ne uspijeva – od žongliranja do života samog.

Klaun kanibal

 Klaun je pri tome i umjetnik koji se pita gdje treba biti njegovo srce, ali i kanibal koji u potrazi za tim pravim mjestom jede to isto srce. Pri tome šalje gledateljima snažnu poruku o srži umjetničkog bića, stalnoj potrazi za njom, ali i stalnoj autodestrukciji koja se događa svima koji žive životom umjetnika. No baš zbog toga Klaun je mnogo više od umjetnika, čak i od autora samog. On je, na mnogo načina, svatko od nas, čovjek koji sebe, svoje mjesto u svijetu i svoje odnose s drugim ljudima (ovdje je to slučajno publika) doživljava previše ozbiljno. – Zaboravljam sve osim odbacivanja – poručuje Klaun, dok nas autor suptilno navodi da se zapitamo koliko smo odbacivanja zadržali u svom životu i dopustili im da nas odrede. Jan Fabre kompletan je autor ove predstave. On je tekstopisac (prevele su ga Helen Sinković i Radmila Zdjelar), redatelj, scenograf, kostimograf i oblikovatelj svjetla.

Sjajan kao Šerbedžija

Idealnog izvođača Fabre je pronašao u Frani Maškoviću. Izabrao ga je na audiciji, a po furioznom tempu u kojem ovaj provodi sat i četrdeset minuta sam na sceni, teško je uopće zamisliti boljeg interpreta tog složenog teksta. I teško je reći je li Mašković bolji Sinatra (u “My Way”) ili Jagger (u “Sympathy for the Devil), ali je svakako sjajan Šerbedžija (u “Ne daj se Ines”).

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije