Ima li i sama stvarnost sudbinu? Ima, sudeći po umjetnosti onih koji su izabrani kao kandidati za najpoznatiju godišnju nagradu za suvremenu hrvatsku umjetnost – onu THT-ovu. Nagrade su proglašene i podijeljene u petak u podne u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti koji je partner THT-u pa se nagrada i službeno naziva T-HTnagrade@msu.hr. Stručni je žiri prvu nagradu dodijelio Katarini Ivanišin Kardum, čija Still Landscape serija akvarela i crteža ugljenom istražuje slojeve stvarnosti kroz dioramske prikaze stvarnosti.
Savršeno oslikana pozadina
Diorame su izum čuvenoga fotografa Daguerrea, po kojem zovemo prve fotozapise – dagerotipije. Riječ je o savršeno oslikanoj pozadini u koju se umeću hiperrealistične figure tako da cijeli prizor izgleda savršeno realno. Filmska se umjetnost jako okoristila time, a i nova THT-ova laureatkinja Katarina koja je na umjetnički način istraživala sudbinu diorama iz dubrovačkog Prirodoslovnog muzeja gdje se njihov život polako troši kao i svaki pravi život stvari oko nas. Rad joj ima starinsku crtu, trenutačno vrlo "konvertibilnu" kad je riječ o suvremenom umjetničkom ukusu ovog doba.
Drugu je nagradu dobio Lovro Artuković, iz "stare" umjetničke garde, čiji je mistični slikarski realizam očarao žiri, naravno s pokrićem, zbog svojeg iskoraka iz manire u kojoj je lako mogao ostati kao mlad a jako hvaljen slikar osamdesetih godina u nas.
Spore promjene stvarosti
Njegova slika "Ženski akt koji razmišlja" svježa je poveznica s umjetničkom praksom današnjice. Artuković je, uostalom, za to još dovoljno mlad autor i nezavisan poput žene s njegove slike... Ali itekako zrele da poput svoga autora prozire stvarnost i zna o čemu je riječ, danas, ovdje, u inozemstvu gdje živi, i - u samoj umjetnosti. Fascinantno kvalitetnom, tehnički savršenom analognom fotografijom svakog mora osvojiti Borko Vukosav, pa je osvojio i THT-ov žiri koji je treću nagradu dao njegovu serijalu Jezera. Nije tu, dakako, riječ samo o tehničkom savršenstvu fotografije napuštene u ime elektroničke fotografije, čije mane sad već dobro poznajemo, hvaleći analognu fotografiju autora tako dobrih kakav je Vukosav.
I njega zanima stvarnost čije se promjene događaju sporo, ali drastično, dajući neku posve novu ljepotu ili užas. Riječ je o pejzažima i objektima koje zaposjeda voda, dajući mu posve nova značenja, mijenjajući im sudbinu. Radove nagrađenih između 40 izloženih radova moguće je razgledati do nedjelje kad se izložba zatvara a dodjeljuje se još jedna važna nagrada – nagrada publike!